فیلم هالیودیفیلم و سریال

بهترین بازیگران هندی – لیست ۲۰تایی

لیست برترین بازیگران سینمای هند

بهترین بازیگران هندی

در هند بازیگران زیادی هستند که با بازی خود مردم را سرگرم می کنند. برخی از بازیگران با بازی افسانه ای و کار موفق خود در بالیوود جای خود را در بین ۲۰ بازیگر برتر هند باز کرده اند. بیایید لیست ۲۰ تایی از برترین و معروف ترین بازیگران هندی در چند دهه اخیر هند را با هم مرور کنیم. در این لیست به معرفی ۱۰ بازیگر مرد و لیست ۱۰ تایی از معروف ترین بازیگران زن سینمای هند پرداخته ایم.

Top Actors 2010 2019

۱- آمیتاب باچان – Amitabh Bachchan

نام تولد اصلی آمیتاب باچان Inquilaab است. او محبوب ترین بازیگر سینمای هند است. آمیتاب باچان قلب میلیون ها بیننده را به دست آورده است. او بازیگر بسیار پرتلاشی است و شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پیش از آمیتاب کسی از خانواده او با صنعت سینما ارتباطی نداشت. وی متولد ۱۱ مهر ۱۳۴۱ است. زادگاهش الله آباد است.

او دو بار توسط رادیو سراسر هند به دلیل صدایش رد شد. اما در کمال تعجب اولین دستمزدش مبلغی برابر با ۳۰۰ روپیه را با گویندگی برای فیلم بووان شوم گرفت. اولین فیلم او ساعت هندوستانی است. او پس از حضور در فیلم های سینمایی نمک حرام، آنند، زنجیر، به عنوان یک جوان خشمگین سوپراستار صفحه نقره ای سینما شد و به شهرت رسید.

پدرش هریوانش رای باچان نام دارد و شاعر بزرگی بود. نام مادرش تجی باچان است. او در ۳ ژوئن ۱۹۷۳ با Jaya Bhaduri ازدواج کرد. او دارای یک پسر و دختر است. اسم پسرش آبیشک باچان است و اسم دخترش شوتا است. او ۲۷.۹ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و ۴۶ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد. از جوایز او می توان به جوایز فیلم فیر برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر مرد، سوپراستار هزاره و جایزه فیلم فیر پاور اشاره کرد.

بهترین فیلم های آمیتاب باچان

۲- شاهرخ خان – Shah Rukh Khan

او بر اساس آمار یکی از محبوب ترین بازیگران سینمای هند است. او بسیار سخت کوش است و میلیون ها فالوور دارد. خانواده او با صنعت سینما ارتباط نداشتند. او در ۲ نوامبر ۱۹۶۵ متولد شد. زادگاهش دهلی نو است و پنج سال از دوران کودکی خود را در خانه پدربزرگش در مانگالور گذراند. از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۸ در کالج هانسراج دانشگاه دهلی تحصیل کرد و مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد به پایان رساند.

او در دوران دانشگاه بیشتر وقت خود را در تئاتر می گذراند. پس از اتمام تحصیلاتش از کالج هانسراج، در دوره ارتباطات جمعی در دانشگاه جامیا میلیا اسلامیه پذیرفته شد. اما دانشگاه را رها کرد و به بازیگری پرداخت.

او اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی “دل دریا” ایفا کرد و همچنین در سریال تلویزیونی دیگری به نام “فاوزی” ایفای نقش کرد. او در بسیاری از سریال های تلویزیونی مانند Wagle ki Duniya، سیرک، و dusra kewal حضور داشته است. اولین فیلم او دیوانا بود.

بهترین بازیگران هندی

۳- سلمان خان – Salman Khan

نام کامل او عبدالرشید سلیم سلمان خان است. او در ۲۷ دسامبر ۱۹۶۵ متولد شد. پدرش ایندوری و مادرش ماهاراشتریایی است. پدرش سلیم خان نام دارد و او فیلمنامه نویس و مادرش سوشیلا چارک نام دارد که بعداً سلما خان شد.سلمان خان در میان مردم به بای بالیوود معروف است. سلمان در دبیرستان سنت استانیسلاوس، بندرا تحصیل کرد و در  ادامه در کالج الفینستون تحصیل کرد. سلمان خان کار خود را با مدلینگ آغاز کرد و می خواست فیلمنامه نویس شود. او بازیگری را با فیلم Biwi Ho to Aisi آغاز کرد.

او پس از فیلم مین پیار کیا به شهرت رسید. او با نام پریم به شهرت رسید، به این دلیل که بیشترین شخصیت‌ها را با نام Prem بازی کرده است، مانند Hum Sath Sath Hai و hum apke hai kon. سلمان خان نقش های قهرمان رمانتیک و قهرمان اکشن را بازی کرده است. علاوه بر این، او چندین فصل از برنامه تلویزیونی محبوب Bigg Boss را که یک برنامه تلویزیونی ر‌ئال شو است، میزبانی کرده است.  سلمان خان در مجموع ۷۴ جایزه دریافت کرده است. در سال ۲۰۲۰، او در رده دوم لیست شخصیت های مطلوب قرار گرفت.

بهترین فیلم های سلمان خان
بیوگرافی سلمان خان بازیگر هندوستان

۴- امیر خان – Aamir Khan

نام کامل او محمد عامر حسین خان است. پدرش طاهر حسین نام دارد و تهیه کننده سرشناسی بود. نام مادرش زینت حسین است. عمویش نصیر حسین است و تهیه کننده و کارگردان بزرگی بود.  او یک برادر و دو خواهر دارد. برادرش فیصل خان و خواهرش فرهت و نیکات خان نام دارند. او در سال ۱۹۸۶ با رینا دوتا ازدواج کرد و یک پسر دارد. نام او جنید و نام دخترش ایرا است. در سال ۲۰۰۲ رینا و امیر از هم جدا شدند. پس از آن با کیران رائو ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. نام او آزاد رائو است. پسرش از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمد. او به عنوان بازیگر کمال گرای بالیوود شناخته می شود. در ۱۴ مارس ۱۹۶۵ به دنیا آمد و زادگاهش بمبئی است.

او تحصیلات خود را در کالج نرسی مونجی بمبئی به پایان رسانده است. وی پس از پایان تحصیلات به عنوان دستیار کارگردان در فیلم‌های عمویش نصیر حسین زبردست و منزل منزل مشغول به کار شد. عامر در کودکی در فیلم Yaadon ki Baarat و Madosh ایفای نقش کرده است. او علاوه بر بازیگری، کارگردان و تهیه کننده نیز هست. او یک شرکت تولید فیلم افتتاح کرد که نام شرکت عامر خان پروداکشنز است. امیر خان با سریال Satyamen Jayate وارد تلویزیون شد. او مجری برنامه ماراتی طوفان آلایا بود که در آن درباره صرفه جویی در مصرف آب صحبت می شد.

۵- آکشای کومار – Akshay Kumar

نام کامل او Rajeev Hari Om Bhatia است. او به عنوان خیلادی کومار بالیوود شناخته می شود. آکشای کومار در ۹ سپتامبر ۱۹۶۷ متولد شد، نام پدرش هاری ام بهاتیا و یک افسر نظامی بود. مادرش آرونا بهاتیا و خواهرش آلکا نام دارد. او پس از فیلم ملا در سال ۲۰۰۱ با توینکل خانا ازدواج کرد. او داماد راجش خانا و دیمپل کاپادیا است. او یک پسر و یک دختر دارد. پسرش آراو نام دارد. خانواده او با صنعت سینما ارتباط نداشتند.

او تحصیلات عالی را از کالج گورو ناناک خلسا، بمبئی گذراند. پس از آن برای یادگیری هنرهای رزمی به بانکوک رفت. او در رشته تکواندو کمربند مشکی گرفت. او کلاس های هنرهای رزمی را در بمبئی شروع کرد. یکی از شاگردانش که عکاس بود به آکشی در مورد صنعت مدلینگ گفت و آکشی وارد کار مدلینگ شد.

او بازیگری را با فیلم ساگنده آغاز کرد. او به عنوان یک قهرمان اکشن پس از فیلم های خلافی تو اناری، خلادیون کا کلادی و موهرا به شهرت رسید. سلمان خان در سال ۲۰۰۹ شرکت تولید فیلم خود را افتتاح کرد که نام شرکت آن سرگرمی Hari Om است. او ۵۳.۷ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و ۴۱.۹ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.

akshay kumar 3 1663750374

۶- دیلیپ کومار – Dilip Kumar

دیلیپ کومار، با نام اصلی محمد یوسف خان، زاده ۱۱ دسامبر ۱۹۲۲، پیشاور، هند و یکی از بازیگران افسانه‌ای بالیوود است. او با سبک بازیگری ساده و طبیعت گرایانه اش، در طیف وسیعی از نقش ها به موفقیت رسید. او علاوه بر بازیگری، به خاطر خوش قیافه بودن، صدای عمیق و لهجه ظریفش مورد توجه بود.دیلیپ کومار را یکی از بزرگترین بازیگران سینمای هند می دانند.

او که کار خود را در سال ۱۹۴۴ آغاز کرد، در تعدادی از بزرگترین فیلم های تجاری موفق در دوره ۱۹۴۹ تا سال۱۹۶۱ بازی کرد. او اولین بازیگری بود که جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم فیر را دریافت کرد و رکورددار بیشترین تعداد جوایز فیلم فیر است. پس از اینکه راجش خانا اولین سوپراستار سینمای هند در سال ۱۹۶۹ شد، بیشتر نویسنده نقش‌های اصلی را در سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۱ به او سپردند پشتیبان کرد و به راجش خانا رفت. در سال ۱۹۸۱ دیلیپ با اصرار مانوج کومار در فیلم پرفروش کرانتی بازگشت او در سال ۱۹۹۸ از صنعت فیلم هند بازنشسته شد.

Dilip Kumar in 1946 1625845114118 1625845152967

۷- اجی دیوگن – Ajay Devgn

آجی دیوگن از بازیگران مشهور بالیوود است. او در ۲ آوریل ۱۹۶۹ متولد شد.پدرش ویرو دوگان نام دارد که یک کارگردان اکشن بود. مادرش ونا نام دارد و تهیه کننده سینما بود. برادر او آنیل دوگان نام دارد و فیلم‌ساز و فیلمنامه‌نویس است. او در دبیرستان ساحل نقره ای، جوهو تحصیل کرد. او تحصیلات عالی را در کالج Mithibai انجام داده است. او بازیگری را با فیلم Phool Aur Kante آغاز کرد. او در ابتدای کار خود نقش قهرمان یک فیلم اکشن را ایفا کرد. آجی در ۲۴ فوریه ۱۹۹۹ طبق آیین ماهارشتیان با کاجول از برترین بازیگران زن سینمای بالیوود ازدواج کرد.

آجی جوایز فیلم فیر را برای بهترین بازیگر مرد، بهترین اولین نقش اول مرد و بهترین بازی در نقش منفی دریافت کرده است.او یک بازیگر با استعداد است. او نه تنها در فیلم ها بازی می کند، بلکه تهیه کننده و کارگردانی فیلم های زیادی را نیز برعهده داشته است. او ۷.۳ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام و ۱۴.۴ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.

ajay devgn

۸- هیریتک روشن – Hrithik Roshan

هیریتک روشن در ۱۰ ژانویه ۱۹۷۴ به دنیا آمد. نام مستعار او دوگو است. او در مدرسه اسکاتلندی در بمبئی تحصیل کرد. خانواده او با صنعت سینما ارتباط دارند. او در شش سالگی در فیلم آشا بازی کرد.پدرش راکش روشن و مادرش پینکی روشن نام دارد. پدربزرگ او J. Om Prakash است. او یک فیلمساز مشهور بود. او با سوزان خان ازدواج کرده است. او دو پسر به نام‌های رحمان که در سال ۲۰۰۶ به دنیا آمد و هریدان متولد ۲۰۰۸ دارد.

او جوایز فیلم فیر را برای بهترین اولین فیلم مرد، بهترین بازیگر مرد فیلم اولی دریافت کرد. او همچنین جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم گلدن منبر، جوایز انجمن تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آپسارا، جوایز انجمن روزنامه‌نگاران فیلم بنگال، جوایز سرگرمی ستاره بزرگ، جوایز فیلم بالیوود و جوایز زی سینما را دریافت کرده است. هیریتک روشن ۳۷.۲ میلیون فالوور در اینستاگرام و ۳۰.۶ میلیون دنبال کننده در توییتر دارد.

hrithik roshan bersitegang dengan sutradara mohenjo daro qUtpWdafBm

۹- رانبیر کاپور – Ranbir Kapoor

رانبیر کاپور متولد ۲۸ شهریور ۱۳۶۱ است. پدرش ریشی کاپور نام دارد و بازیگر مشهوری بود. مادرش نیتو نام دارد. او بازیگر محبوب جوانان سینمای هند است و در مدت زمان کمی به شهرت و محبوبیت بالایی دست یافت. خانواده او با صنعت سینما مرتبط هستند و او از یک پیشینه خانوادگی وارد صنعت سینما شده است. او در مدرسه اسکاتلند بمبئی تحصیل کرد. رانبیر برای کمک به پدرش در فیلم Aa Ab Laut Chalen به آمریکا رفت. پدرش کارگردانی فیلم را بر عهده داشت و رانبیر را به عنوان دستیار  خود انتخاب کرد.

پس از بازگشت به بمبئی، او تصمیم گرفت به عنوان دستیار کارگردان کار کند و دستیار کارگردان Sanjay Leela Bhansali شد. او بازیگری را با فیلم ساواریا آغاز کرد. رانبیر کاپور از زمان شروع بازیگری خود تا کنون در مجموع ۵۷ جایزه دریافت کرد. است.

rk copy jt9e.1248

۱۰- گوویندا – Govind Arun Ahuja

گوویندا یکی از موفق ترین بازیگران کمدی و بهترین رقصنده های سینمای بالیوود است. خیلی ها او را پادشاه کمدی سینمای هند می دانند. او در ۲۱ دسامبر ۱۹۵۸ به دنیا آمد. گوویندا از زمان اولین بازی خود در سال ۱۹۸۶ تا کنون در بیش از ۱۲۰ فیلم سینمایی بلند بازی کرده است. ذهنیت سخت کوش و بازی های با کیفیت و به صورت مداوم او را به یک بازیگر درجه یک در بالیوود تبدیل کرد. او به عنوان یکی از خودمانی ترین و مهربان ترین بازیگران سینمای هند شناخته می شود. او با تمام بزرگان بالیوود از جمله آمیتاب باچان، دیلیپ کومار، آکشی کومار، آیشواریا رای، سلمان خان و مادوری دیکسیت بازی کرده است.

او با موفقیت چشمگیر در نقش های کمدی، شانس خود را برای بازی در فیلم «شیکاری» به کارگردانی N. Chandra  امتحان کرد و بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بدترین دوران سینمایی گوییندا بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ بود که فیلم های او با شکست مواجه می شد. بازگشت او در سال ۲۰۰۶ را می توان بزرگترین بازگشت موفقی دانست که تا به حال در بالیوود شاهد بوده ایم، که با حضور در فیلم Bhagam Bhag در سال ۲۰۰۶ شروع شد.

dc Cover crp64ap75f4bmqlncl5qtq64a7 20190731020102.Medi

۱۱- دیپیکا پادوکن – Deepika Padukone

دیپیکا پادوکن، بازیگر سرشناس بالیوود، یکی از زیباترین بازیگرن حال حاضر در بالیوود است. نه فقط بالیوود که، دیپیکا یکی از زیباترین زنان جهان است. این هنرپیشه جذاب توانست است در سال ۲۰۱۸ به لیست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان وارد شود. دیپیکا پادوکن در ۵ ژانویه ۱۹۸۶ در کپنهاگ دانمارک در خانواده بدمینتون باز حرفه ای، پراکاش پادوکن متولد شد. دیپیکا زمانی که کودک بود می‌خواست بدمینتون‌باز ملی شود، اما این ایده را کنار گذاشت تا به عنوان یک مدل زندگی حرفه ای خود را دنبال کند.

او در مدت کوتاهی کارنامه خوبی به جای گذاشت و تاکنون در چندین فیلم موفق حضور داشته است. این بازیگر پس از معرفی در Om Shanti Om با پادشاه بالیوود، شاهرخ خان، تبدیل به یک سوپراستار شد. او برنده سه جایزه Filmfare شده است. او یکی از برجسته ترین افراد مشهور در کشور است. دیپیکا پادوکن یکی از پردرآمدترین بازیگران زن بالیوود است. پادوکن اولین حضور خود در هالیوود را در فیلم اکشن XXX: Return of Xander Cage (2017) با همبازی وین دیزل انجام داد. پادوکن بنیاد Live Love Laugh را در هند به منظور افزایش آگاهی در مورد سلامت روان تأسیس کرد. پادوکن با بازیگر رانویر سینگ ازدواج کرده است.

106347675 1579665885541gettyimages 957028682

۱۲- پریانکا چوپرا – Priyanka Chopra

پریانکا چوپرا جوناس نه تنها یکی از زیباترین بازیگران زن بالیوود است بلکه یکی از زیباترین زنان جهان نیز هست. او یک نماد جهانی است که با زیبایی خیره کننده و مهارت های بازیگری شگفت انگیزش در به دست آوردن قلب میلیون ها نفر در سراسر جهان موفق بوده است. او همچنین خواننده و تهیه کننده فیلم است. پریانکا چوپرا نیز یکی از پردرآمدترین بازیگران زن بالیوود است.

او در ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲ در جمشدپور هند به دنیا آمد. پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان دوشیزه جهان انتخاب شد. او اولین حضور خود در بالیوود را در سال ۲۰۰۳ با “قهرمان: داستان عشق یک جاسوس” انجام داد. او همچنین با نقش آفرینی خود در Quantico و Baywatch به یک چهره محبوب در هالیوود تبدیل شد.

پریانکا در سال ۲۰۱۸ با نیک جوناس ازدواج کرده است. او جوایز زیادی به دست آورده است. از جمله دو جایزه ملی فیلم و پنج جایزه Filmfare.  دولت هند در سال ۲۰۱۶ به او جایزه پادما شری را اعطا کرد و طی دو سال بعد، تایم و فوربس او را به ترتیب یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار و یکی از ۱۰۰ زن قدرتمند جهان معرفی کردند. چوپرا یک مدافع قوی برای برابری جنسیتی، شکاف دستمزد بین زن و مرد، فمینیسم و ​​سایر نگرانی های اجتماعی مانند محیط زیست و حقوق زنان است. او به عنوان سفیر حسن نیت ملی و جهانی یونیسف برای حقوق کودک منصوب شده است.

IMAGE 1643036982

۱۳- آیشواریا رای باچان – Aishwarya Rai Bachchan

او یکی از زیباترین و با استعدادترین ملکه های زیبایی بالیوود است. او به دلیل توانایی های بازیگری و همچنین حرفه مدلینگ خود شناخته شده است. آیشواریا اولین زن هندی است که در سال ۱۹۹۴ تاج دوشیزه جهان را به دست آورد. او یکی از قدرتمندترین و مشهورترین افراد هند است. رای جوایز متعددی از جمله دو جایزه Filmfare، جایزه Padma Shri توسط دولت هند در سال ۲۰۰۹ و Ordre des Arts et des Lettres توسط دولت فرانسه در سال ۲۰۱۲ به دست آورده است. رسانه های مختلف از او به عنوان “زیباترین بانوی جهان” یاد کرده اند.

او پس از بازی در چندین آگهی تلویزیونی، وارد مسابقه دوشیزه هند شد و مقام دوم را به دست آورد. رای پس از اینکه در سال ۱۹۹۴ به عنوان دوشیزه جهان انتخاب شد، پیشنهادهایی برای شرکت در فیلم دریافت کرد. در سال ۱۹۹۷، او اولین بازی خود را به نام Aur Pyaar Ho Gaya انجام داد. او دو جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر را برای فیلم Hum Dil De Chuke Sanam و Devdas برای بازی شگفت انگیزش دریافت کرد. رای در سال ۲۰۰۷ با بازیگر آبیشک باچان ازدواج کرد. آنها با هم یک دختر دارند. او سخنگوی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در مورد ایدز (UNAIDS) است. او اولین بازیگر هندی بود که در سال ۲۰۰۳ در هیئت داوران جشنواره کن شرکت کرد.

Aishwarya Rai Bachchan

۱۴- کاترینا کایف – Katrina Kaif

کاترینا کیف یکی دیگر از بازیگران بالیوودی است که به طرز خیره کننده ای زیباست. این بازیگر متولد هنگ کنگ یکی از پردرآمدترین بازیگران زن در صنعت فیلم هندی است. او چهار نامزدی جایزه فیلم فیر را در کارنامه خود دارد. کاترینا در ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۳ به دنیا آمد. کاترینا به دلیل مهارت های بازیگری بی عیب و نقص، حرکات رقص شگفت انگیز و بدن کاملاً لطیف، طرفداران زیادی دارد.

او اولین بازیگری خود را با فیلم هندی بوم در سال ۲۰۰۳ انجام داد. سپس در فیلم تلوگو Malliswari در سال ۲۰۰۴ دیده شد که درهای بیشتری را برای حرفه بازیگری او باز کرد. او در کمتر از نیم دهه به موفقیت های باورنکردنی دست یافته است و اکنون در بین خیره کننده ترین بازیگران بالیوود قرار دارد.

او مدلینگ را از کودکی شروع کرد و از آن زمان به عنوان یک مدل مد برجسته شناخته شد. در ابتدای شروع بازیگری به دلیل دانش ضعیف از زبان هندی در تهیه کنندگان در انتخاب او مردد بودند. اما کاترینا کیف روی زبان خود کار کرد و حالا مجموعه‌ای از فیلم‌های پرفروش باکس آفیس را در کارنامه ی خود دارد. کایف به عنوان “زیباترین سلبریتی هند” توسط رسانه ها مورد تحسین قرار گرفته است و او مرتباً در نظرسنجی ها درمورد جذاب ترین افراد مشهور هندی رتبه بالایی کسب می کند.

FHM هند کایف را به عنوان “سکسی ترین زن جهان” معرفی کرد. مجله Eastern Eye در بریتانیا از او به عنوان “سکسی ترین زن آسیایی” تقدیر کرد. تایمز آف ایندیا در سال ۲۰۱۰ کاترینا را به عنوان “مطلوب ترین زن” معرفی کرد. او در دسامبر ۲۰۲۱ با بازیگر هندی ویکی کاوشال ازدواج کرد.

Phone Bhoot Katrina Kaif 1200

۱۵- ژاکلین فرناندز – Jacqueline Fernandez

ژاکلین فرناندز به دلیل زیبایی گیرا و ظاهر خیره کننده خود در لیست زیباترین بازیگران زن بالیوود قرار می گیرد. ژاکلین که در منامه، بحرین متولد شد، در سال ۲۰۰۶ به عنوان دوشیزه جهان سریلانکا انتخاب شد.

جوایز او شامل جایزه آکادمی بین‌المللی فیلم هند (IIFA) برای بهترین اولین نقش اول زن در فیلم Aladin (2010)، نامزد جایزه IIFA برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم Race 2، جایزه Stardust برای نماد سبک سال برای فیلم Kick (2014) است. چند فیلم محبوب او عبارتند از Murder 2، Housefull 2، Race 2، Kick، Housefull 3 و Judwaa 2 از جمله.

jacqueline fernandez

۱۶- رانی موکرجی – Rani Mukerji

رانی موکرجی متولد ۲۱ مارس ۱۹۷۸ هنرپیشه زیبای هندی است او به دلیل توانایی خلق شخصیت های متنوع مورد توجه منتقدین قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله هفت جایزه فیلم فیر را دریافت کرده است. موکرجی در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن دهه ۲۰۰۰ حضور داشت.

رانی موکرجی در خانواده موکرجی-سامارث به دنیا آمد، خانواده ای که والدین و بستگانش از اعضای صنعت فیلم هند بودند، اما او تمایلی به دنبال کردن حرفه ای در سینما نداشت. با این حال وارد صنعت سینما شد، موکرجی اولین موفقیت تجاری خود را با فیلم اکشن غلام (۱۹۹۸) و فیلم عاشقانه کوچ کوچ هوتا های (۱۹۹۸) به دست آورد. پس از یک دوره افول، سال ۲۰۰۲ نقطه عطفی برای او بود که توسط Yash Raj Films به عنوان ستاره درام Saathiya انتخاب شد.

موکرجی با اهداف بشردوستانه فعالیت می کند و در مورد مسائلی که زنان و کودکان با آن روبرو هستند حضور دارد است. موکرجی با فیلمساز آدیتیا چوپرا ازدواج کرده است که از او یک دختر دارد.

600

۱۷- کاجول – Kajol

کاجول در ۵ آگوست ۱۹۷۴ در بمبئی، ماهاراشترا، هند به دنیا آمد. او با حضور در سه فیلم سینمایی Fanaa (2006)، کوچ کوچ هوتا های (۱۹۹۸) و My Name Is Khan (2010) شناخته شده است. او از ۲۴ فوریه ۱۹۹۹ با Ajay Devgn ازدواج کرده است. که حاصل این ازدواج ۲ فرزند است.

کاجول اغلب روی پرده سینام با شاهرخ خان هم بازی بوده است و هر یک از پنج فیلمی که این دو در کنار هم به ایفای نقش پرداخته اند. همگی به فیلم های فوق العاده و پرفروش تبدیل شده اند. در سال ۲۰۰۱، او به طور موقت از بالیوود بازنشسته شد تا زمان بیشتری را با خانواده خود بگذراند.
عروسی او با آجی دوگن یک مراسم آرام بود که در آن فقط چند نفر از دوستان نزدیک و اقوام دعوت شده بودند. این زوج تازه ازدواج کرده به یک ماه عسل دو ماهه سفر کردند و از مکان هایی مانند سیدنی و قاهره دیدن کردند.

72 kajol new

۱۸- کارینا کاپور – Kareena Kapoor

کارینا کاپور بازیگر زیبای سینمای هند در خانواده‌ای متولد شد که نسل‌ها بازیگر بودند، از جمله پدربزرگ پدری‌اش، پریثویراج کاپور. پدربزرگش، راج کاپور؛ عموهای پدری او، شامی، شاشی، ریشی و راجیو. و همچنین عمه، نیتو سینگ، و جنیفر کندال، همسران ریشی و شاشی به ترتیب. از طرف مادری او، پدربزرگش، هاری شیوداسانی، و خاله، سادانا، در حقوق خود بازیگر بوده اند.

در کودکی در مدرسه Jamnabai Narsee در جوهو بمبئی تحصیل کرد و پس از آن در مدرسه شبانه روزی دخترانه معتبر دهرا دان ثبت نام کرد. سپس به مدت تقریبی ۳ ماه برای گذراندن دوره ای در زمینه فناوری اطلاعات و میکرو کامپیوترها به هاروارد رفت. پس از بازگشت به هند، او به دانشکده حقوق دولتی در چرچگیت بمبئی پیوست، اما پس از یک سال آن را ترک کرد و در مدرسه بازیگری کیشور نامیت کاپور ثبت نام کرد.

اولین فیلم او در سال ۲۰۰۰ با فیلم پناهنده همراه با اولین بازی پسر آمیتاب باچان، آبیشک باچان بود. او تا کنون در ۳۱ فیلم هندی دیگر ظاهر شده و تاکنون چهار جایزه برای بازی در فیلم های پناهنده، چاملی)، دیو و اومکارا برنده شده است.

Kareena 1200

۱۹- پریتی زینتا – Preity Zinta

پریتی زینتا به عنوان مدل به شهرت رسید. او متولد سال ۱۹۷۵ در هندوستان است. اما پیشنهاد دیگری به زودی ارائه شد، کیا کهنا محصول سال ۲۰۰۰ اولین فیلمی بود که از پریتی زینتا روی پرده رفت. این فیلم موفق شد و تحسین منتقدین را برای پریتی به همراه داشت.

نقش او در فیلم های Dil Chahta Hai (2001) و Dil Hai Tumhara (2002) مورد پسند همه قرار گرفت و همین امر او را تبدیل به بازیگری شناخته شده در بالیوود کرد. جذابیت ظاهری و هنر بازیگری پریتی، او را به بازیگر محبوب همه کارگردانان و تهیه کنندگان تبدیل کرده است.

Preity Zinta 1 1

۲۰- کریسما کاپور – Karisma Kapoor

کاریسما کاپور در خانواده افسانه ای کاپور در بمبئی متولد شد. او اولین فیلم خود را در سال ۱۹۹۱ ایفا کرد. موفقیت بزرگ او در سال ۱۹۹۳ و بازی در فیلم Anari اتفاق افتاد. او بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۷ مجموعه‌ای از کمدی‌های موفق داشت که با راجا بابو (۱۹۹۴) شروع شد و با قهرمان شماره ۱ (۱۹۹۷) با گوویندا کارگردان دیوید داوان به پایان رسید. امروز او یکی از بزرگ‌ترین ستاره های سینمای هند است.

کاریسما در ۲۵ ژوئن ۱۹۷۴ به دنیا آمد. کاریشما سومین زن از خانواده کاپور است که روی پرده نقره ای در هند ظاهر می شود. اولین عمه او، سانجانا کاپور، دختر بازیگر شاشی کاپور و پس از آن خواهرش، کارینا کاپور از بازیگران سینمای هند بودند.

کاریشما از سال ۱۹۹۱ تا به امروز روی پرده نقره ای ظاهر شده و تا کنون در بیش از ۶۰ فیلم حضور داشته است. در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۳، او با صنعتگر مقیم دهلی، سانجی کاپور ازدواج کرد. و پس از ۳ سال وقفه، کاریسما در سال ۲۰۰۶ به بازیگری بازگشت.

Karisma Kapoor 1651200930507 1651200954609

کلام آخر:

اگر چه انتخاب لیستی با عنوان برترین بازیگران سینمای بزرگ بالیوود کار بسیار دشواری است و معروف ترین بازیگران سینمای هند بیش از این لیست ۲۰تایی هستند، اما ما با توجه به تاثیرگذاری آن ها در چند دهه اخیر هنرمندان این لیست را انتخاب کرده ایم. به نظر شما بهترین بازیگر سینمای هند کدام یک از ۲۰ نفر لیست بالا است؟

۴/۵ - (۱۳۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن