بدون دسته بندیفیلم ایرانی

بیوگرافی زیبا کرمعلی+ عکس‌ها

بازیگر ایرانی زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی متولد چه سالی است؟

زیبا کرمعلی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۵ در کرج است. او در یک خانواده کم جمعیت به دنیا آمده و تنها یک برادر به نام نیما دارد.فارغ التحصیل لیسانس رشته سینما از دانشگاه هنر تهران می‌باشد، که از ۲۰ سالگی وارد سینما شد.

 با  بازی در فیلم« لاتاری ساخته محمدحسین مهدویان» نقش اجرا کرده و توانست خود را اثبات کند. او علاوه بر بازیگری، کارگردانی فیلم کوتاه هم داشته است. که در ادامه مطلب آن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

زیباکرمعلی 2

علایق

ادبیات و نوشتن (در حوزه ادبی و رمان) را خیلی دوست دارد و در عرصه ورزشی هم بیشتر والیبال و شنا را می‌پسندد و دنبال می‌کند. علاقمند شدن او به سینما به ۱۲ سالگی‌اش باز می‌گردد، در سن ۱۲ سالگی به صورت جدی شروع به نگارش برای نشریه مدرسه کرد و داستان کوتاه و بلند می‌نوشت.

زیباکرمعلی

تحصیلات زیبا کرمعلی و رتبه کنکورش

 زیبا کرمعلی مطابق آن‌چه که خودش گفته است در کنکور سراسری دارای رتبه ۸ کشور و ۲ منطقه در رشته هنر شده است. دبیرستان را در آموزشگاه شهید ثانی کرج گذراند و تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک تحصیل می‌کرد تا اینکه در پیش دانشگاه تغییر رشته داد. بعد از ورود به هنرستان گوهر ناحیه ۳ در رشته هنر مشغول شد و معدل دیپلم هنرش هم ۱۹/۷۶ شده است.

زیبا کرمعلی بازیگر فیلم لاتاری عکسهای اینستاگرام زیبا کرمعلی 2 1024x1024 1

شروع بازیگری

سال ۱۳۹۵ زمانی که عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» برای همایش نقد و بررسی در دانشگاه حضور پیدا کردند با زیبا کرمعلی عضو ادبی دانشگاه آشنا می‌شوند و زیبا کرمعلی از این راه با آقای محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم نیمروز آشنا شد. 

آقای مهدویان او را به عنوان نقش اصلی فیلم جدیدش لاتاری انتخاب کرد و زیبا کرمعلی که تا آن موقع هیچ تجربه ی بازیگری در تئاتر و تلویزیون را نداشت نقش اصلی فیلم لاتاری را اجرا نمود.

618a218f4d49b

در یکی از مصاحبات خودش گفته : من تمرین‌های بازیگری را از صفر بازیگری حتی فن بیان را با ابراهیم امینی فیلمنامه نویس فیلم آغاز کردم تا بتوانم بازی قابل قبولی ارائه بدم خلاصه اینکه تمرینات من با آقای امینی و هاشمی شروع شد صادقه بگویم شاید مدت ها طول کشید تا یخ من جلوی این دو فرد آب شود! روزی هم که قرار شد ساعد سهیلی را برای اولین بار ببینم خیلی نگران بودم و استرس زیادی داشتم اما وقتی که متن را در دست گرفتیم و شروع به خواندن کردیم تمام استرس و نگرانی من دور ریخته شد و دیگر نشانی از ترس نبود البته برخورد دوستانه و گرم ساعد سهیلی به شدت مؤثر بود.

zibakaramali 1555787173 1

شباهت وی به مادر جوانش

بعد از انتشار عکسی از زیبا کرمعلی در کنار یک خانم جوان در جشنواره فجر، بسیاری از خبرگزاری ها به اشتباه تیتر زدند عکس خانم بازیگر و خواهرش!

این بازیگر جوان با انتشار عکس زیر راز جوان ماندن مادر خود را اینگونه شرح داد:

باعث افتخاره که دخترِ توام زیبای من. حمایتی هم از کودک همسری نمی‌کنیم. مادر من متولد اواسط دهه پنجاهه. بابام خوبه جوون مونده. من و نیما هم بچه های خوبی بودیم پیرش نکردیم…

iranian actresses01 min

ازدواج زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

زیبا کرمعلی

فیلم‌ها

  •  دینامیت – ۱۴۰۰
  •  حکم تجدید نظر – ۱۴۰۰
  •  لاتاری – ۱۳۹۶

17 11 28 135314photo 2017 11 28 13 33 43

شناخت خود

برای انتخاب مسیر آینده، اولین گام شناخت درون است، وقتی به این شناخت برسید، می‌توانید راه درست زندگی خود را قاطعانه انتخاب کنید.

photo 2017 11 20 13 00 49 

جوایز و افتخارات زیبا کرمعلی

برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه لینز برای فیلم تهاتر، ۱۴۰۰

IMG637542631209493416

کارگردانی زیبا کرمعلی

«تهاتر» به عنوان اولین تجربه کارگردانی و نویسندگی او در زمینه ساخت فیلم کوتاه است. که به همراه عماد راد کارگردانی آن را بر عهده داشت.این فیلم کوتاه که با علی ثانی فر و با هنرمندی سارا بهرامی همراه است در جشنواره های معتبر خارجی شرکت کرده و برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه لینز گردید.

زیباکرمعلی 3

صداپیشگی

 او در فیلم سینمایی «اردوگاه شعبده بازی» نیز به همراه هوتن شکیبا صدا پیشگی کرده است.صحبت کردن به جای یکی از شخصیت‌های کارتون «داستان اسباب بازیها ۴»، یکی از تجربیات زیبا کرمعلی در زمینه دوبله است. برای انیمیشن «شیر شاه» هم صداپیشگی کرده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن