فیلم هالیودیفیلم و سریال

بهترین بازیگران مرد هالیوود – لیست ۵۰تایی

لیست برترین بازیگران مرد جهان

بهترین بازیگران مرد هالیوود

در این مطلب از نظرفا نگاهی داریم به معرفی لیست ۵۰تایی از برترین بازیگران مرد سینمای هالیوود و جهان. از بازیگران سینمای کلاسیک همچون باستر کیتون گرفته تا بازیگران پولساز مثل تام کروز. بازیگرانی که بیشترین نامزدی و دریافت جوایز را در آکادمی و جشنواره های مهم جهان از اسکار گرفته تا کن و بتفا داشته اند.

۱. جک نیکلسون – Jack Nicholson

جک نیکلسون، بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی، برنده سه جایزه اسکار و دوازده بار نامزد دریافت این جایزه است. نیکلسون به دلیل اینکه یکی از دو بازیگری است که در هر دهه از دهه ۶۰ تا ۱۹۰۰ نامزدی اسکار را در کارنامه خود دارد، در کنار مایکل کین قرار می گیرد. نیکلسون در ۲۲ آوریل ۱۹۳۷ در نپتون، نیوجرسی به دنیا آمد. او با این باور بزرگ شد که مادربزرگش مادرش است و مادرش، جون فرانسیس نیکلسون، خواهر بزرگترش است. او حقیقت را در سال ۱۹۷۵ از یک روزنامه نگار مجله تایم که در حال تحقیق در مورد مشخصات او بود، کشف کرد.

نیکلسون اولین نقش آفرینی خود را در یک فیلمی با نام The Cry Baby Killer (1958) انجام داد. ظهور او در هالیوود به مرور اتفاق افتاد بود، و برای سال ها، او حرفه خود را با حضور در سریال های تلویزیونی و تعدادی از فیلم های راجر کورمن، از جمله فروشگاه کوچک وحشت (۱۹۶۰) ادامه داد.

۲. مارلون براندو – Marlon Brando

مارلون براندو که عموم مردم او را به‌ عنوان بهترین بازیگر سینما از آغاز تا کنون می دانند در ۳ آوریل ۱۹۲۴ در اوماها، نبراسکا متولد شد. بازیگری تنها چیزی بود که او در آن مهارت داشت و به خاطر آن مورد تحسین قرار گرفت، بنابراین مصمم شد که آن را به حرفه خود تبدیل کند.همه میدانیم که سبک و استداد هیچ بازیگر دیگری چه در نسل سینمای کلاسیک و چه اکنون به اندازه مارلون براندو بر بازیگران دیگر نسل تاثیر گذار نبوده است. او در سال ۱۹۴۳ با پخش فیلم The Big Apple وارد حرفه بازیگری شد.

بیش از گذشت نیم قرن پس از حضور مارلون براندو  برای اولین بار در نقش استنلی کوالسکی در نسخه سینمایی «تراموا به نام هوس» به کارگردانی تنسی ویلیامز محصول سال ۱۹۵۱ و ربع قرن پس از آخرین بازی فوق العاده و تحسین بر انگیزش در نقش سرهنگ کورتز در فیلم «اکنون آخرالزمان» فرانسیس فورد کاپولا محصول سال ۱۹۷۹، تمام بازیگران آمریکایی هنوز با معیاری به نام مارلون براندو سنجیده می شوند. براندو در ۱ ژوئیه ۲۰۰۴ در لس آنجلس، کالیفرنیا بر اثر فیبروز ریوی درگذشت.

۳. رابرت دنیرو – Robert De Niro

رابرت دنیرو یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای هالیوود و جهان، در ۱۷ اوت ۱۹۴۳ در منهتن، نیویورک متولد شد. او در کنسرواتوار استلا آدلر و کارگاه آمریکایی آموزش دید. دنیرو ابتدا با بازی در فیلم «به آهستگی درام بکوب» محصول سال ۱۹۷۳ به شهرت رسید، اما شهرت اصلی خود را به عنوان یک بازیگر بی ثبات در «خیابان های بد» محصول همان سال به دست آورد، که اولین فیلم او با کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود. او جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در پدرخوانده قسمت دوم محصول سال ۱۹۷۴دریافت کرد و نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در فیلم‌های راننده تاکسی (۱۹۷۶)، شکارچی گوزن (۱۹۷۸) و ترس دماغه (۱۹۹۱) شد. او جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در نقش جیک لاموتا در گاو خشمگین (۱۹۸۰) دریافت کرد.

۴. آل پاچینو –  Al Pacino

آل پاچینو خود را به عنوان یک بازیگر سینما در یکی از پر جنب و جوش ترین دهه های سینما، دهه ۱۹۷۰ تثبیت کرد و به چهره ای ماندگار و نمادین در دنیای فیلم های آمریکایی تبدیل شد. آل پاچینو او در ۲۵ آوریل ۱۹۴۰ در منهتن، نیویورک، از پدر و مادر ایتالیایی آمریکایی به دنیا آمد. وقتی جوان بود پدر و مادرش طلاق گرفتند. پاچینو خود را همیشه در حال تکرار نقشه ها و صدای شخصیت هایی می دید که در فیلم ها دیده بود. با شروع حضور حرفه ای اش روی صحنه، دوره‌ای از افسردگی و فقر را پشت سر گذاشت. با اینکه گاهی اوقات مجبور می‌شد برای موفقیت در تست‌های بازیگری کرایه اتوبوس خود را نیز قرض بگیرد. او در سال ۱۹۶۶ وارد استودیوی معتبر بازیگران شد و زیر نظر لی استراسبرگ در دهه ۱۹۷۰ تحصیل خود را در این زمیه آغاز کرد.

۵. دنیل دی لویس –  Daniel Day-Lewis

دنیل مایکل بلیک دی لوئیس متولد ۲۹ آپریل ۱۹۵۷ در شهر لندن، انگلستان است. پدربزرگ مادری او سر مایکل بالکن، شخصیت مهم تاریخ سینمای بریتانیا و رئیس استودیو معروف ایلینگ بود. او بازیگری را در مدرسه بریستول اولد ویک تحصیل کرد. دانیل اولین فیلم خود را در یکشنبه خونین یکشنبه (۱۹۷۱) انجام داد، اما سپس با شرکت های بریستول اولد ویک و رویال شکسپیر روی صحنه بازی کرد و تا سال ۱۹۸۲ دوباره روی صحنه ظاهر نشد، او در سال ۱۹۸۲ برای حضور در نقش گاندی انتخاب شد.

۶. داستین هافمن – Dustin Hoffman

داستین هافمن در لس آنجلس، در تاریخ ۸ آگوست ۱۹۳۸ به دنیا آمد. او در یک خانواده یهودی (از اوکراین، روسیه-لهستان و رومانی) بزرگ شد. هافمن در سال ۱۹۵۵ از دبیرستان لس آنجلس فارغ التحصیل شد و به کالج شهر سانتا مونیکا رفت و پس از یک سال به دلیل نمرات بد از تحصیل انصراف داد. اما قبل از این کار، او دوره بازیگری را گذراند، زیرا به او گفته شد که “هیچ کس بازیگری را ول نمی کند.” همچنین در کنسرواتوار موسیقی لس آنجلس آموزش دید. تصمیم گرفت به بازیگری برود زیرا نمی خواست کار کند یا وارد دوره خدمت سربازی شود. پس به مدت دو سال در خانه نمایش پاسادنا آموزش دید.

۷. تام هنکس – Tom Hanks

توماس جفری هنکس در کنکورد و در روز نهم جولای سال ۱۹۵۶ کالیفرنیا به دنیا آمد. خانواده مادری توماس هنکس اصلیتی تماما پرتغالی داشتند، در حالی که پدر او یک انگلیسی بود. تام نامی بر خانواده ی خود نهاده بود که اگر برای شما نیز جالب است باید بدانید نام آن «شکستگی» بود. او هیچ تجربه بازیگری در کالج ندارد و این واقعیت را که نتوانسته در یک نمایش دانشگاهی انتخاب شود را دلیل شروع کار خود می داند. او به مرکز شهر رفت و برای یک نمایش تئاتر اجتماعی تست داد، توسط کارگردان آن نمایش برای رفتن به کلیولند دعوت شد و در آنجا حرفه بازیگری او شروع شد.

۸. آنتونی هاپکینز – Anthony Hopkins

آنتونی هاپکینز در ۳۱ دسامبر ۱۹۳۷ در مارگام، ولز، در خانواده موریل آن و ریچارد آرتور هاپکینز به دنیا آمد. او تحت تأثیر ریچارد برتون تصمیم گرفت در کالج موسیقی و درام تحصیل کند و در سال ۱۹۵۷ فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۶۵ به لندن نقل مکان کرد و به دعوت لارنس اولیویه که می توانست استعداد هاپکینز را ببیند به تئاتر ملی پیوست. در سال ۱۹۶۷، او اولین فیلم خود را برای تلویزیون، یک کک در گوش او (۱۹۶۷) ساخت.

او از این لحظه به بعد در سینما و تلویزیون فعالیت موفقی داشت. در سال ۱۹۶۸ با تیموتی دالتون روی شیر در زمستان (۱۹۶۸) کار کرد. موفقیت های زیادی بعدا به دست آمد و آوازه سبک بازیگری قابل توجه هاپکینز به چهار گوشه جهان رسید. در سال ۱۹۸۷ به او نشان فرماندهی امپراتوری بریتانیا اعطا شد. آن سال به دلیل حضور در فیلم Charing Cross Road (1987) که مورد تحسین منتقدین نیز قرار گرفت، در زندگی سینمایی او اهمیت دوچندانی یافت. او در سال ۱۹۹۳ به نشان شوالیه دست یافت.

۹. پل نیومن – Paul Newman

پل لئونارد نیومن، اسطوره سینما، فوق ستاره و مردی با مشهورترین چشمان آبی تاریخ سینما بود که در ۲۶ ژانویه ۱۹۲۵ در کلیولند، اوهایو متولد شد. او و برادرش، عموی نیومن، جو، به هنرهای خلاقانه علاقه داشتند و این موضوع بر زندگی او تأثیر گذاشت. او در نمایشنامه های دبیرستانی بازی کرد. نیومن ها وضع مالی خوبی داشتند و پل نیومن در شیکر هایتس در خانواده ای ثروتمند بزرگ شد. نیومن قبل از اینکه بازیگر شود، فروشگاه لوازم ورزشی خانوادگی در کلیولند، اوهایو را اداره می کرد. او در ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۸ در وست پورت، کانکتیکات، ایالات متحده آمریکا بر اثر سرطان ریه درگذشت.

۱۰. دنزل واشنگتن – Denzel Washington

دنزل واشنگتون جونیور در ۲۸ دسامبر ۱۹۵۴ در مونت ورنون نیویورک به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، دنزل در دانشگاه فوردهام ثبت نام کرد و قصد داشت وارد حرفه ی روزنامه نگاری کند. با این حال، او هنگام حضور در تولیدات درام دانشجویی به هنر بازیگری خود پی برد و پس از فارغ التحصیلی به سانفرانسیسکو نقل مکان کرد و در تئاتر کنسرواتوار آمریکا ثبت نام کرد.

اولین نقش بازیگری او در یک تئاتر تابستانی در شهر سنت مری، مریلند بود. نمایشنامه “بال صبح” که درباره تأسیس مستعمره مریلند (ایالت مریلند کنونی) و روزهای اولیه مجمع استعمار مریلند (یک نهاد قانونگذاری) است. او نقش یک شخصیت واقعی تاریخی به نام ماتیاس داسوسا را ​​بازی کرد، اگرچه بیشتر دیالوگ ها ساخته شده بودند. پس از آن، او شروع به دنبال کردن نقش‌ها روی پرده سینما کرد. او با تطبیق پذیری بازیگری و حضور قدرتمند خود به یکی از برترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شد.

۱۱. جیمز استوارت – James Stewart

جیمز میتلند استوارت در ۲۰ می ۱۹۰۸ در ایندیانا به دنیا آمد. استوارت در یک مدرسه محلی، آکادمی مرسرزبورگ، تحصیل کرد، جایی که او خود را به یک ورزشکار مشتاق، خوانندگی و نوازندگی آکاردئون و گاهی اوقات بازیگری مشغول شد.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، تعامل با بازیکنان دانشگاه او را به شمال شرقی ایالات متحده برد و تا سال ۱۹۳۴ بود که او به دنبال دوستش هنری فوندا به هالیوود رفت. جایی که روزهای اوج او شروع شد. در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۷، ترومبوز در پای راست او ایجاد شد که منجر به آمبولی ریه شد، و یک هفته بعد در ۲ ژوئیه ۱۹۹۷، جیمز استوارت در ۸۹ سالگی در خانه خود در بورلی هیلز، کالیفرنیا در کنار فرزندانش درگذشت. آخرین سخن او به خانواده اش این بود: “حالا با گلوریا خواهم بود”.

۱۲. رابین ویلیامز – Robin Williams

رابین ویلیامز که او را از بهترین بازیگران سینمای دهه ۹۰ می شمارند در روز ۲۱ ژوئیه ۱۹۵۱، در شیکاگو به دنیا آمد. مادرش یک مدل سابق اهل می سی سی پی بود و پدرش یکی از مدیران شرکت خودروسازی فورد از ایندیانا بود.

رابین ویلیماز جوان در کلوپ های شبانه ای که برای نقش “مورک، از اورک”، در قسمتی از روزهای شاد (۱۹۷۴) برپا می شد، اجرا می کرد. اجرای این برنامه ها به سریال تلویزیونی هفتگی اسپین آف معروف او، مورک و میندی محصول سال ۱۹۷۸ انجامید. او اولین بازی خود را با بازی در نقش اصلی در فیلم Popeye محصول سال ۱۹۸۰ و در سن ۲۹ سالگی به کارگردانی رابرت آلتمن انجام داد.

مرگ او یکی از اتفاقات دردناک هالیوود بود. در روز دوشنبه ۱۱ آگوست ۲۰۱۴، رابین ویلیامز در خانه اش در تیبورون، کالیفرنیا دست به خودکشی زده بود. تماس ۹۱۱ در ساعت یازده و پنجاه و پنج دقیقه صبح دریافت شد. امدادگران در ساعت ۱۲ بعد از ظهر در منزل وی حاضر شدند و مرگ او در ساعت دوازده و دو دقیقه بعد از ظهر اعلام شد.

۱۳. شان پن – Sean Penn

شان پن متولد کالیفرنیای آمریکا به تاریخ ۱۷ آگوست سال ۱۹۶۰ است. یکی از توانمند ترین بازیگران چند دهه اخیر سینمای جهان و هالیوود به شمار می رود که قادر به انجام کارهای تکان دهنده ای در عرضه بازیگری بوده و هست. البته شان پن به دلیل ابراز دیدگاه های سیاسی نیز تا حد زیادی همیشه مورد توجه رسانه ها قرار داشته است.  شان پن در خانواده ای کاملا هنری به دنیا آمد، پدر و مادر و برادر او هر سه بازیگر هستند.

۱۴. مورگان فریمن – Morgan Freeman

مورگان فریمن با تجربه و با اصالت بازیگری، به دلیل صدای خاص و رفتاری آرامش همیشه مورد توجه قرار داشته است. او یک بازیگر همیشه محبوب آمریکایی بوده و به عنوان یکی از معتبرترین چهره‌های سینمای مدرن ایالات متحده توان از او یاد کرد. مورگان در ۱ ژوئن ۱۹۳۷ در ممفیس به دنیا آمد. اولین حضور مورگان در هنرهای نمایشی  روی صحنه بود، از جمله حضور در یک تئاتر آمریکایی آفریقایی موزیکال پرشور  که Hello, Dolly نام داشت.

۱۵. کلینت ایستوود – Clint Eastwood

کلینت ایستوود در  تاریخ ۳۱ مه سال ۱۹۳۰ در سانفرانسیسکو دیده به جهان گشود. او در یک خانواده از طبقه متوسط بزرگ شد و یک دانش آموز تنبل بود. در سال ۱۹۴۹ او همراه با خانواده اش به سیاتل نقل مکان کردند. در سال ۱۹۵۱ با بازگشت به کالیفرنیا، دوره ای را در رزرواسیون نظامی فورت اورد گذراند و سپس در کالج لس آنجلس ثبت نام کرد، اما باز هم درس برای او معنایی پیدا نکرد و بعد از دو ترم تحصیل را رها کرد تا بازیگری را دنبال کند. در اواسط دهه ۵۰ او در فیلم‌های درجه دومی مثل Revenge of the Creature و Tarantula به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۹۵۸، او اولین نقش خود را در برنامه تلویزیونی طولانی مدت Rawhide همراه با اریک فلمینگ به دست آورد. کلینت در طول هفت فصل این برنامه تنها یک بازیگر مکمل بود اما با جدایی فلمینگ در سال آخر این برنامه، کلینت به ستاره ی فیلم تبدیل شد و در طول مسیر تبدیل به چهره ای محبوب بینندگان تلویزیونی در سراسر کشور شد.

۱۶. چارلی چاپلین – Charles Chaplin

چارلز اسپنسر چاپلین به تاریخ ۱۶ آوریل سال ۱۸۸۹ در خانواده ای هنری به دنیا آمد.چارلی چاپلین را می توان یکی از ستاره های اولیه سینمای هالیوود و در اصل سینمای کلاسیک هالیوود دانست. اگر دقیقتر بخواهیم به او بپردازیم چارلی چاپلین نمادی از سینمای صامت است. او نیز کی از بچه های طلاق به شمار می رود. بعد از جدایی پدر و مادر چارلز همراه با مادرش هانا در شهر نیویورک به زندگی خود ادامه داد و همراه او برای اجراهای مادرش می رفت. یک اتفاق ناگوار برای مادر چارلز باعث شد که مدیر صحنه برای جمع کردن صحنه چارلی را روی صحنه بفرستید. و چارلی پنج ساله شروع به خواندن یک آهنگ محبوب کرد.

۱۷. بن کینگزلی – Ben Kingsley

بن کینگزلی کریشنا بانجی در تاریخ ۳۱ دسامبر ۱۹۴۳ در  انگلستان به دنیا آمد. پدرش بن کینگزلی یک پزشک پزشک اهل کنیا و مادرش یک هنرپیشه انگلیسی بود. بن در دهه ۱۹۶۰ بازی در نمایشنامه های صحنه ای را آغاز کرد. او خیلی زود به یک بازیگر موفق تبدیل شد و همچنین از تئاتر به سینما رفت تا به ایفای نقش در سینما بپردازد. نام  اصلی او کریشنا بانجی بود، اما او بلافاصله پس از به دست آوردن شهرت بخاطر نگرانی از اینکه نام خارجی اش باعث لطمه در پیشرفت او شود نام خود را به “بن کینگزلی” تغییر داد.

جالب اینجاست که بدانید بن کینگزلی اولین بار برای ایفای نقش گاندی در فیلم درام گاندی محصول سال ۱۹۸۲ به شهرت در سطح بین المللی دست یافت و این نقش برای او جوایز زیادی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد، گلدن گلوب، بفتا و حلقه منتقدان فیلم لندن شد.

۱۸. لئوناردو دی کاپریو – Leonardo DiCaprio

لئوناردو ویلهلم دی کاپریو در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. احتمالا شما نمی دانستید که لئوناردو یک نام میانی دارد اما نام میانی او “ویلهلم” از روی نام کوچک پدربزرگ مادری او برداشته شده است. مهارت های اجرایی لئوناردو از کودکی برای والدینش آشکار شد. لئوناردو پس از قرارداد با یک مسئول استعداد یابی که می خواست لئوناردو با نام هنری “لنی ویلیامز” اجرا کند، به حضور در تعدادی از تبلیغات تلویزیونی روی آورد. او در ادامه با حضور در صحنه سینما به یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ هالیوود بدل شد. با حضور در فیلم تایتانیک به اوج شهرت در سطح جهان رسید با فیلم هایی مثل گرگ وال استریت و روزی روزگاری هالیود این محبوبیت را در میان نسل های جدید گسترش داد.

۱۹. راسل کرو – Russell Crowe

راسل کرو را در کشور ما بیشتر به دلیل حضور در فیلم سینمایی گلادیاتور می شناند. او متولد ۷ آوریل سال ۱۹۶۴ در نیوزلند از پدر و مادر تهیه کننده فیلم است. جالب است بدانید که پدر بزرگ مادری او، استانلی ویمیس، یک فیلمبردار بود.

خانواده راسل زمانی که او کودک بود به استرالیا نقل مکان و در سیدنی ساکن شدند. راسل از  اوایل زندگی به سمت بازیگری کشیده شد. او با شروع به عنوان یک ستاره کودک در یک برنامه تلویزیونی محلی استرالیایی کار خود را آغاز کرد و حضور در Romper Stomper (1992)، نامی برای راسل کروی جوان در استرالیا و کشورهای همسایه به ارمغان آورد.

۲۰. کوین اسپیسی – Kevin Spacey

کوین اسپیسی فاولر در ساوت اورنج، نیوجرسی به دنیا آمد. اصل و نسب او سوئدی انگلیسی است. نام میانی او یعنی «اسپیسی» که به عنوان نام هنری خود  از آن استفاده می‌کند، از نام مادربزرگ پدری‌ اش است.
کوین اسپیسی فاولر که بیشتر با نام هنری کوین اسپیسی شناخته می شود، بازیگر شناخته شده در سطح سینما و تئاتر جهان، کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس آمریکایی است. او در دهه ۱۹۸۰ فعالیت خود را به عنوان بازیگر تئاتر آغاز کرد و سپس نقش های مکمل را در سینما و تلویزیون به دست آورد. او تحسین منتقدان را در اوایل دهه ۱۹۹۰ بر انگیخت و با بردن اولین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم جنایی مظنونین معمول محصول سال ۱۹۹۵ و جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای درامی با موضوع بحران میانسالی با نام زیبای آمریکایی محصول ۱۹۹۹ از نظر هنری و شهرت در حوزه سینما به اوج رسید.

۲۱. همفری بوگارت – Humphrey Bogart

همفری بوگارت در شهر نیویورک در ۲۵ دسامبر سال ۱۸۹۹ در یک خانواده متمول به دنیا آمد. بوگارت دوران مدرسه را در نیویورک تحصیل و به آکادمی فیلیپس در ماساچوست فرستاده شد تا برای مطالعات پزشکی آماده شود با توجه به اینکه مادر اون یک پزشک بود. او از دانشگاه فیلیپس اخراج شد و به نیروی دریایی ایالات متحده پیوست. از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۲، او در یک شرکت اجرا کننده تئاتر متعلق به دوست خانوادگی ویلیام برادی به مدیریت پرداخت. او یکی از ستارگان سینمای کلاسیک آمریکا به شمار می رود.

۲۲. آنتونی کوئین – Anthony Quinn

آنتونی کوئین در ۲۱ ام ماه آوریل ۱۹۱۵ در مکزیک به دنیا آمد. پس از شروع زندگی در شرایط بسیار متوسط ​​در مکزیک، خانواده او به لس آنجلس نقل مکان کردند و در محله های بویل هایتس و اکو پارک بزرگ شد. او در جوانی و به عنوان معاون واعظ در گروه انجیلیست ایمی سمپل مک فرسون حضور داشت. او در دبیرستان پلی تکنیک و بعدها دبیرستان بلمونت تحصیل کرد، اما در نهایت مدرسه را رها کرد. در آریزونا کوین تصمیم گرفت بازیگری را امتحان کند. اولین حضور معتبر آنتونی در فیلم مشروط محصول سال ۱۹۳۶بود. پس از شاگردی کوتاهی روی صحنه، کوین در سال ۱۹۳۶ وارد هالیوود شد و نقش‌های کوچک مختلفی را در چندین فیلم بازی کرد و کم کم با حضور در فیلم های بزرگ به یک ستاره بیاد ماندنی در صحنه سینما تبدیل شد.

۲۳. گری کوپر – Gary Cooper

گری کوپر در هفتم ماه مه سال ۱۹۰۱ در هلنا، مونتانا به دنیا آمد. اولین تجربه هنری او در دوران دبیرستان و دانشگاه بود. پس از آن، او به مدت یک سال به عنوان سیاهی لشگر حضور داشت تا اینکه در یک فیلم دو حلقه ای توسط تهیه کننده مستقل هانس تیزلر شرکت کرد. در اوایل دهه ۲۰ به کالیفرنیا رفت و به ایفای نقش‌ در فیلم‌های وسترن که آن سال ها بسیار پرطرفدار بود پرداخت. گری کوپر در سال ۱۹۲۶ زمانی که در یک وسترن بزرگ The Winning of Barbara Worth به ایفای نقش پرداخت به یک ستاره تبدیل شد. او تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۱ یک ستاره بزرگ باقی مانده است.

۲۴. کریک داگلاس – Kirk Douglas

ستاره ای با چشم‌ های پولادین و شرور سینمای بین‌ المللی که از «پسر ژنده‌پوش» (نام زندگی‌ نامه‌ پرفروش‌اش در سال ۱۹۸۸) به یک سوپراستار با حسن نیت تبدیل شد، کرک داگلاس در ۹ دسامبر ۱۹۱۶ در آمستردام، نیویورک به دنیا آمد. داگلاس با وجود اینکه در یک محله یهودی نشین فقیر بزرگ می شد، دانش آموزی خوب و ورزشکاری توانمند بود و در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه سنت لارنس در مسابقات کشتی شرکت می کرد. حضور در مسابقات کشتی حرفه ای و درآمد حاصل از آن به پرداخت هزینه های تحصیل او کمک کرد. با این حال بورسیه بازیگری را راهی برای خروج از مشکلات خود می دانست و به اندازه کافی استعداد داشت تا بتواند وارد آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا شود. او یکی از ستارگان آینده ی سینمای جهان معرفی شده از آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا بود.

۲۵. تام لی جونز – Tommy Lee Jones

تامی لی جونز در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۴۶ در تگزاس، ایالات متحده آمریکا در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. تامی لی جونز از بازیگران تحصیل کرده سینمای هالیوود است. او که ابتدا خود در یک سکوی نفتی مشغول به کار شده بود، با بورسیه تحصیلی در مدرسه سنت مارک تگزاس به تحصیل پرداخت و با بورسیه دیگری به دانشگاه هاروارد رفت. یکی از نکات مهم در مورد او این است که در دوره دانشگاه با ال گور معاون رئیس جمهور آینده ایالات متحده آمریکا هم اتاق شد و سابقه حضور در مسابقات فوتبال دانشجویی به صورت حرفه ای را در کارنامه خود دارد. او مدرک B.A. در ادبیات انگلیسی و فارغ التحصیل با درجه فوق العاده از هاروارد در سال ۱۹۶۹ است.

۲۶. شان کانری – Sean Connery

شان کانری، بازیگر قد بلند، خوش تیپ اسکاتلندی در ۲۵ ماه اوت سال ۱۹۳۰ به دنیا آمد. او به عنوان بازیگر اصلی نقش جیمز باند در مجموعه سینمایی مامور ۰۰۷ شناخته می شود. اگر چه جیمز باند نسخه های بسیاری دارد اما شان کانری در هفت فیلم بین سال های ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ این نقش را بر عهده داشت. حضور او در این مجموعه باعث شد خیلی ها به این فکر کنند که او توانایی نقش آفرینی های دیگر را نداشته باشد. اما شان ثابت کرد که اشتباه می‌ کنند و تبدیل به یکی از مهمترین و بهترین بازیگران سینمای نسل خود شد. کانری برای بازی در نقش یک پلیس ایرلندی در فیلم The Untouchables (1987) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. یک از افتخارات بزرگ شان کانری عنوان “بزرگترین اسکاتلندی زنده” و “بزرگترین گنج ملی زنده اسکاتلند” است. او در سال ۱۹۸۹ توسط مجله People به عنوان “سکسی ترین مرد زنده” معرفی شد و در سال ۱۹۹۹ در سن ۶۹ سالگی به عنوان “سکسی ترین مرد قرن” انتخاب شد.

۲۷. مایکل داگلاس – Michael Douglas

مایکل داگلاس در ایالت نیوجرسی آمریکا در خانواده ای کاملا هنری به دنیا آمد. مادر او دایانا داگلاس و پدرش کرک داگلاس بودند. والدین داگلاس در شش سالگی از هم جدا شدند و او ادامه عمر خود را همراه با مادر و شوهر جدید مادرش گذراند. مایکل داگلاس، با بیش از پنجاه سال تجربه در تئاتر، فیلم و تلویزیون، در سال ۱۹۷۵ با فیلم برنده جایزه اسکار One Flew Over the Cuckoo’s Nest (1975) به سینمای جهان معرفی شد. داگلاس استعداد عجیبی در انتخاب پروژه‌ های سیاسی و مربوط به مشکلات عمومی مردم دارد. از جمله ی این فیلم ها می توان به پرواز بر فراز آشیانه فاخته محصول سال ۱۹۷۵، سندروم چین محصول سال ۱۹۷۹ و ترافیک محصول سال ۲۰۰۰ اشاره کرد.

۲۸. کریستوفر واکن – Christopher Walken

کریستوفر واکن در نیویورک آمریکا به دنیا آمد. او هنر تئاتر، از جمله رقص را در دانشگاه هافسترا و ANTA آموخت. واکن جایزه جهانی تئاتر را برای بازی خود در احیای نمایشنامه تنسی ویلیامز “خالکوبی رز” دریافت کرد.بازیگر نقش اول فیلم های آمریکاهی دهه ۶۰ و ۷۰ با ظاهری عصبی، موهای به رنگی شنی کسی نبود جز کریستوفر والکن. او برای بازی در فیلم The Deer Hunter محصول سال ۱۹۷۸ برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. با توجه به ویژگی های شخصیتی اش کریستوفر در نقش هایی دیده شد که اغلب افرادی را که از نظر روانی ناپایدار بودند به تصویر می کشند.

۲۹. هیث لجر – Heath Ledger

هیث لجر در چهارم آوریل ۱۹۷۹ در استرالیای غربی به دنیا آمد. او در دبیرستان مجبور بود که یکی از دو رشته، آشپزی یا نمایشنامه را انتخاب و سپری کند. از آنجایی که هیث نمی توانست خود را در کلاس آشپزی ببیند، درس نمایشنامه را انتخاب کرد. وقتی فقط هفده سال داشت با یکی از دوستانش تصمیم گرفت وسایل خود را جمع کرده و مدرسه را ترک کنند. أن ها ماشینی کرایه کرده و به سیدنی رفتند. هیث معتقد بود سیدنی جایی است که رویاها در آن ساخته می شوند یا حداقل جایی است که بازیگران می توانند به موفقیت بزرگ خود دست یابند. او با استعاد بی بدیل خود در بازیگری با حضور در نقش جوکر فیلم سینمایی بتمن ۲۰۰۸ برای همیشه به عنوان یک بازیگر خارق العاده ماندگار شد. او در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ در منهتن، شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا بر اثر اوردوز دار فانی را وداع گفت و به تنها بازیگری تبدیل شد که بعد از مرگش برنده جایزه اسکار شد.

۳۰. کریستوف والتز – Christoph Waltz

کریستوف والتز در شهر وین در کشور اتریش به دنیا آمد. از را می توان بزرگ شده ی یک خانواده هنری دانست زیا مادر بزرگ و پدر بزرگ او هر دو از بازیگران تئاتر بودند. بازیگر اتریشی-آلمانی است.

کریستوف برای حضور در دو فیلم مهم کارگردان معروف کوئنتین تارانتینو یعنی دو فیلم مهم فیلم حرامزاده های بی عفت محصول سال ۲۰۰۹ و نقش شکارچی جایزه دکتر کینگ شولتز در فیلم Django Unchained محصول سال ۲۰۱۲ یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد. نقش لندا در فیلم حرامزاده های بی عفت یا حرام زاده های لعنتی علاوه بر جوایز فوق جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن و جایزه انجمن بازیگران سینما را برای او به ارمغان آورد.

۳۱. جانی دپ – Johnny Depp

بازیگر معروف و جنجالی سه دهه گذشته سینمای هالیوود و جهان، جانی دپ دوم در ۹ ژوئن ۱۹۶۳ در کنتاکی آمریکا به دنیا آمد و در فلوریدا بزرگ شد. جانی به مدرسه و درس علاقه ای نداشت و در ۱۵ سالگی مدرسه را رها کرد. او از همان سن و سال در گروه های موسیقی زیر زمین و کوچک، از جمله گروه «کودکان» نقش آفرینی کرد. او بعد از ازدواج به لس آنجلس رفت و به صورت اتفاقی با بازیگر معروف نیکلاس کیج ملاقات کرد، نیکولاس به او توصیه کرد که به بازیگر شود. اولین فیلم جانی دپ فیلم سینمایی ترسناک یک کابوس در خیابان الم محصول سال ۱۹۸۴بود که در آن نقش یک نوجوان را بازی کرد.

۳۲. جیمی فاکس – Jamie Foxx

جیمی فاکس متولد ۱۳ دسامبر سال ۱۹۶۷ یک بازیگر، خواننده و کمدین آمریکایی اهل ایالت تگزاس و یکی دیگر از مهمترین بازیگران تاریخ سینما از بازیگران سیاه پوست است. جیمی برای بازی نقش آفرینی در فیلم بیوگرافی ری محصول سال ۲۰۰۴ برنده جایزه اسکار و جایزه بافتا برای عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در فیلم موزیکال یا کمدی را به دست آورد. جیمی فاکس در همان سال برای بازی در فیلم اکشن وثیقه محصول ۲۰۰۴ با حضور تام کروز نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

۳۳. خواکین فینیکس – Joaquin Phoenix

خواکین فینیکس در پورتوریکو به دنیا آمد. از همان دوران کودکی و نوجوانی بچه‌ ها تشویق می شدند که غرایز خلاقانه‌ خود و هنرهایشان را پرورش دهند و خواکین هم از این روش پیروی کرد و وارد دنیای بازیگری شد. او برای حضور در فیلم های سینمایی گلادیاتور و او مورد تحسین قرار گرفت و برای بازی در نقش جوکر محصول سال ۲۰۱۹ برنده جایزه اسکار شد.

۳۴. متیو مک کانهی – Matthew McConaughey

متیو دیوید مک‌کانهی بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که در تگزاس به دنیا آمد. مادر او یک معلم مدرسه و پدرش صاحب یک پمپ بنزین بود. متیو در لانگ ویو، تگزاس بزرگ شد و در همانجا در سال ۱۹۸۸ از دبیرستان فارغ التحصیل شد. متیو از همان نوجوانی به تجارت نفت که شغل خانوادگی آن ها بود علاقه چندانی نداشت و به همین دلیل به استرالیا سفر کرد و یک سالی را در استرالیا سپری کرد. مجدد به ایالات متحده بازگشتو در دانشگاه تگزاس در آستین تحصیل کرد. در ابتدا آرزو داشت وکیل شود. اما، زمانی که او قبل از یکی از امتحانات نهایی خود، کتاب الهام‌بخش اوگ ماندینو به نام «بزرگ‌ترین فروشنده جهان» را کشف کرد، ناگهان فهمید که باید رشته‌اش را از حقوق به فیلم تغییر دهد.

۳۵. کریستین بیل – Christian Bale

کریستین بیل در ولز و در تاریخ ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ از پدر و مادر انگلیسی به دنیا آمد. مادرش یک بازیگر سیرک و پدرش یک خلبان تجاری بود. در دوران کودکی بیل خانواده او در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، پرتغال و ایالات متحده زندگی کردند.

اولین نفش آفرین او به عنوان بازیگر در سال ۱۹۸۳ در یک تیزر تبلیغات غلات بود. یک سال بعد، او برای اولین بار روی صحنه تئاتر West End در “Nerd” ظاهر شد. پس از آن نقشی در مینی سریال آناستازیا: راز آنا محصول سال ۱۹۸۶ شبکه NBC توجه استیون اسپیلبرگ را به او جلب کرد. این اتفاق منجر به حضور بیل در امپراتوری خورشید محصول سال ۱۹۸۷شد.

۳۶. ادوارد نورتون – Edward Norton

ادوارد هریسون نورتون بازیگر، فیلمساز در ۱۸ اوت ۱۹۶۹ در بوستون، ماساچوست متولد شد و در کلمبیا، مریلند بزرگ شد. مادر او، لیدیا رابینسون یک مدیر اجرایی بنیاد و معلم زبان انگلیسی بود. او در ۶ مارس ۱۹۹۷ بر اثر سرطان مغز درگذشت. پدرش، ادوارد موور نورتون، یک وکیل محیط زیست و حافظ محیط زیست بود که برای سازمان ملی حفاظت از تاریخ کار می کرد. ادوارد دو خواهر و برادر کوچکتر به نام های جیمز و مولی دارد. ادوارد نورتون را در بسیاری از لیست های معرفی تاثیرگذارترین یا مهمترین بازیگران تاریخ می توان همیشه در میان ۱۰۰ بازیگر برتر دید.

۳۷. برد پیت – Brad Pitt

ویلیام بردلی “براد” پیت در ۱۸ دسامبر ۱۹۶۳ در شاونی، اوکلاهاما به دنیا آمد و در اسپرینگفیلد، میسوری در خانواده جین اتا پیت (با نام خانوادگی هیلهاوس)، مشاور مدرسه و ویلیام آلوین “بیل” پیت، مدیر شرکت کامیون بزرگ شد. در دبیرستان کیکاپو، پیت در ورزش، بحث و گفتگو، دولت دانش‌آموزی و موزیکال مدرسه شرکت داشت. پیت در دانشگاه میسوری تحصیل کرد و در آنجا در رشته روزنامه نگاری با تمرکز بر تبلیغات تحصیل کرد. او گهگاه در نمایش های برادری بازی می کرد. او کالج را دو واحد کمتر از فارغ التحصیلی گذاشت تا به کالیفرنیا نقل مکان کند. پیت قبل از اینکه در بازیگری موفق شود، در حالی که برای El Pollo Loco کار می‌کرد، با رانندگی برهنه‌بازها در لیموزین، جابه‌جایی یخچال‌ها و پوشیدن لباس یک جوجه غول‌پیکر، زندگی خود را تامین می‌کرد.

۳۸. ریچارد برتون – Richard Burton

ریچارد برتون که احتمالاً به خاطر زندگی شخصی پرتلاطمش با الیزابت تیلور (که دو بار با او ازدواج کرد) به یاد می‌آید، با این وجود به‌عنوان یک بازیگر غالباً درخشان بریتانیایی در دوره پس از جنگ جهانی دوم شناخته می‌شد.

برتون در سال ۱۹۲۵ به نام ریچارد والتر جنکینز در خانواده ای ولزی زبان در Pontrhydyfen به ادیت ماود (توماس) و ریچارد والتر جنکینز، یک معدنچی زغال سنگ متولد شد. دوازدهمین فرزند از سیزده فرزند، مادرش در حالی که او کودکی نوپا بود درگذشت و پدرش بعداً خانواده را رها کرد و او را رها کرد تا توسط خواهر بزرگتر سیسیلیا بزرگ شود. او که از طرفداران پرشور شکسپیر، شعر و کتابخوانی بود، زمانی گفت: «خانه جایی است که کتاب ها هستند». او برای تحصیل در رشته بازیگری بورسیه تحصیلی دانشگاه آکسفورد دریافت کرد و اولین حضور خود را در سال ۱۹۴۴ روی صحنه برد.

۳۹. تام کروز – Tom Cruise

در سال ۱۹۷۶، اگر به دانشجوی چهارده ساله فرانسیسکن، توماس کروز ماپوتر چهارم می گفتید که روزی در آینده ای نه چندان دور او تام کروز، یکی از ۱۰۰ ستاره برتر سینما در تمام دوران خواهد بود، احتمالاً پوزخند می زد. و به شما گفت که جاه طلبی او پیوستن به کشیشی است. با این وجود، این جوان حساس و عمیقا مذهبی که در سال ۱۹۶۲ در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد، قرار بود به یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شود.

۴۰. مت دیمون – Matt Damon

متیو پیج دیمون در ۸ اکتبر ۱۹۷۰ در بوستون، ماساچوست به دنیا آمد. مت یک برادر بزرگتر به نام کایل دارد که مجسمه ساز است. پدرش انگلیسی و اسکاتلندی تبار و مادرش فنلاندی و سوئدی تبار داشت. خانواده در نیوتن زندگی می کردند تا اینکه والدینش در سال ۱۹۷۳ از هم جدا شدند، زمانی که دیمون و برادرش به همراه مادرش به کمبریج نقل مکان کردند. او در یک جامعه باثبات و در نزدیکی بازیگر معروف سینما بن افلک بزرگ شد.

۴۱. هیو جکمن – Hugh Jackman

هیو مایکل جکمن بازیگر، خواننده، نوازنده چند ساز، رقصنده و تهیه کننده استرالیایی است. جکمن برای نقش‌هایش در فیلم‌های مهم، به‌ویژه به‌عنوان شخصیت‌های ابرقهرمانی، دورهمی و عاشقانه، شهرت بین‌المللی کسب کرده است. او بیشتر به خاطر نقش طولانی مدتش در نقش ولورین در سری فیلم های مردان ایکس و همچنین برای نقش های اصلی در فیلم فانتزی رمانتیک-کمدی کیت و لئوپولد (۲۰۰۱)، فیلم اکشن و ترسناک Van Helsing (2004) شناخته می شود. ، درام The Prestige and The Fountain (2006)، درام رمانتیک تاریخی حماسی استرالیا (۲۰۰۸)، نسخه سینمایی Les Misérables (2012) و تریلر Prisoners (2013). کار او در Les Misérables اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد و اولین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد – فیلم موزیکال یا کمدی را در سال ۲۰۱۳ برای او به ارمغان آورد. جکمن در تئاتر برادوی جایزه تونی را برای بازی در پسری از اوز دریافت کرد. . او که چهار بار مجری جوایز تونی بود، برای یکی از این حضورها برنده جایزه امی شد. جکمن همچنین میزبان هشتاد و یکمین دوره جوایز اسکار در ۲۲ فوریه ۲۰۰۹ بود.

۴۲. رابرت داونی جونیور – Robert Downey Jr

رابرت داونی جونیور به یکی از معتبرترین بازیگران هالیوود تبدیل شده است. با فهرست شگفت انگیزی از اعتبارات به نام خود، او توانسته است حتی پس از بیش از چهار دهه فعالیت در این تجارت، جدید و تازه بماند.

داونی در ۴ آوریل ۱۹۶۵ در منهتن، نیویورک، پسر نویسنده، کارگردان و فیلمبردار رابرت داونی پدر و بازیگر السی داونی (با نام مستعار السی آن فورد) به دنیا آمد. پدر رابرت نیمی از یهودیان لیتوانیایی، یک چهارم یهودی مجارستانی و یک چهارم ایرلندی است، در حالی که مادر رابرت اصالتاً انگلیسی، اسکاتلندی، آلمانی و سوئیسی-آلمانی داشت. رابرت و خواهرش، آلیسون داونی، از سنین جوانی در فیلم و هنرهای نمایشی غوطه ور بودند، و باعث شد داونی جونیور در مرکز آموزش هنرهای نمایشی Stagedoor Manor در شمال نیویورک تحصیل کند، قبل از اینکه به همراه پدرش به کالیفرنیا بروند. طلاق والدین در سال ۱۹۷۸ در سال ۱۹۸۲، دبیرستان سانتا مونیکا را رها کرد و تمام وقت بازیگری را دنبال کرد. داونی پدر که خود یک معتاد به مواد مخدر بود، پسرش را در سنین پایین در معرض مواد مخدر قرار داد و داونی جونیور برای چندین دهه با سوء مصرف مبارزه کرد.

۴۳. مل گیبسون – Mel Gibson

مل کولومسیل جرارد گیبسون در ۳ ژانویه ۱۹۵۶ در پیکسیل، نیویورک، ایالات متحده آمریکا، به عنوان ششمین فرزند از یازده فرزند هاتون گیبسون، ترمزدار راه آهن، و آن پاتریشیا (ریلی) گیبسون (که در دسامبر ۱۹۹۰ درگذشت) به دنیا آمد. مادر او ایرلندی و اهل کانتی لانگفورد بود، در حالی که پدر آمریکایی‌تبار او عمدتاً ایرلندی تبار است.

مل و خانواده اش در اواخر دهه ۱۹۶۰ به استرالیا نقل مکان کردند و در نیو ساوت ولز، جایی که مادربزرگ پدری مل، خواننده اپرا کنترالتو، ایوا مایلوت، متولد شد، ساکن شدند. بعد از دبیرستان، مل در دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی تحصیل کرد و در مؤسسه ملی هنرهای دراماتیک در کنار جودی دیویس و جفری راش بازیگران فیلم آینده اجرا کرد.

۴۴. هریسون فورد – Harrison Ford

هریسون فورد در ۱۳ ژوئیه ۱۹۴۲ در شیکاگو، ایلینوی، در خانواده دوروتی (نیدلمن)، بازیگر رادیو و کریستوفر فورد (متولد جان ویلیام فورد)، بازیگری که تبدیل به مدیر تبلیغات شد، به دنیا آمد. پدر او اصالتاً ایرلندی و آلمانی داشت، در حالی که پدربزرگ و مادربزرگ مادری او یهودی مهاجر از مینسک، بلاروس بودند. هریسون یک دانش آموز ضعیف در دبیرستان مین تاونشیپ شرق در پارک ریج ایلینوی (بدون ستاره ورزشی، هرگز بالاتر از میانگین C) بود. پس از انصراف از کالج ریپون در ویسکانسین، جایی که بازیگری را انجام داد و بعداً در تابستان، قراردادی هالیوودی با کلمبیا و بعداً یونیورسال امضا کرد.

۴۵. وودی آلن – Woody Allen

وودی آلن در ۱ دسامبر ۱۹۳۵ با نام آلن کونیگزبرگ در بروکلین، نیویورک، پسر مارتین کونیگزبرگ و نتی کونیگزبرگ به دنیا آمد. او یک خواهر کوچکتر به نام لتی آرونسون دارد. به عنوان یک پسر جوان، او شیفته ترفندهای شعبده بازی و نواختن کلارینت شد، دو سرگرمی که او امروز ادامه می دهد. آلن در ۱۵ سالگی زمانی که شروع به نوشتن جوک برای یک روزنامه محلی کرد و هفته ای ۲۰۰ دلار دریافت می کرد وارد تجارت نمایشی شد. او بعداً به نوشتن جوک‌ها برای برنامه‌های گفت‌وگو پرداخت، اما احساس کرد که شوخی‌هایش به هدر رفته است.

۴۶. استیو مک کوئین – Steve McQueen

استیو مک کوئین که همه بعدها او را خوشتیپ مک کوئین یاد می کردند، ستاره مرد باحال سینمای دهه ۱۹۶۰ سینمای آمریکا بود. او از یک جوان پریشان در مدارس اصلاحات به محبوب ترین بازیگر جهان تبدیل شد. متاسفانه استیو مک کوئین در سال ۱۹۸۰ بر اثر بیماری مزوتلیوما در گذشت، با این حال هنوز هم یکی از باحالترین بازیگران سینمای جهان از او یاد می شود و به عنوان نماد فرهنگ عامه ماندگار شده است. اولین نقش اصلی او در فیلم علمی تخیلی کم‌ هزینه The Blob محصول سال ۱۹۵۸ بود و پس از آن به سرعت در فیلم‌های سرقت از بانک سنت لوئیس محصول سال ۱۹۵۹ بازی کرد.

۴۷. ساموئل ال.جکسون – Samuel L. Jackson

ساموئل لروی جکسون در واشنگتن دی سی متولد شد. در کالج مورهاوس، او یکی از دانشجویان فعال در جنبش دانشجویان سیاه پوست بود. در دهه هفتاد به گروه Negro Ensemble که مورگان فریمن در آن حضور داشت. ال جکسون مدتی در نیویورک به عنوان دربان در آپارتمان های محبوب منهتن پلازا بود که محل زندگی صدها بازیگر و هنرمند، از جمله جیانکارلو اسپوزیتو بود که بعد ها با جکسون در آموس و اندرو محصول سال ۱۹۹۳ همبازی بود.
او در سال ۱۹۹۷ رتبه ۴۴ در فهرست “۱۰۰ ستاره برتر سینمای تمام دوران” مجله امپایر چاپ بریتانیا قرار گرفت.

۴۸. جیم کری – Jim Carrey

جیمز کری در هفدهم ژانویه ۱۹۶۲ در انتاریو، کانادا به دنیا آمد. نام خانوادگی در اصل “Carré” بود. جیم کری از کودکی یک کودک پیش فعال و بسیار اجتماعی بود و به طور مداوم برای هر کسی که او را تماشا می‌کرد برنامه ای اجرا می‌کرد، و حتی رزومه‌اش را در سن ۱۰ سالگی برای نمایش کارول برنت محصول سال ۱۹۶۷ پست کرد. جیم کری از سال ۲۰۰۴ به صورت حرفه ای بازیگر را آغاز کرد و به خاطر انعطاف در حرکات بدن و حالات صورتش مشهور شد. او برنده دو جایزه گلدن گلوب به عنوان یکی از بازیگران کمدی رنگ زنده محصول ۱۹۹۰ به شهرت رسید، اما نقش های اصلی در فیلم های احمق و احمق تر محصول سال ۱۹۹۴ و ماسک محصول سال ۱۹۹۴ او را به عنوان یک بازیگر کمدی معرفی کرد.

۴۹. ویل اسمیت – Will Smith

ویل اسمیت دوم متولد روز ۲۵ سپتامبر سال ۱۹۶۸ یک بازیگر، کمدین، تهیه‌کننده، رپر و ترانه‌ سرای آمریکایی است اگر چه خیلی از ماها تا به حال موسیقی های او را نشنیده ایم. او در تلویزیون، سینما و موسیقی موفق عمل کرده است. در آوریل ۲۰۰۷ بود که نیوزویک ویل اسمیت را قدرتمندترین بازیگر هالیوود نامید. اسمیت پنج بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب، دو جایزه اسکار و برنده چهار جایزه گرمی شده است. جالب است بدانید که ویل اسمیت ابتدا به عنوان یک خواننده رپ به شهرت رسید و در سال ۱۹۹۰ با بازی در مجموعه تلویزیونی محبوب شاهزاده تازه بل ایر، محبوبیت او به طرز چشمگیری افزایش یافت.

این برنامه به مدت شش فصل از سال ۱۹۹۰ تا سال ۱۹۹۶ ادامه پیدا کرد و از شبکه NBC پخش شد و از آن زمان تاکنون به طور مداوم در شبکه های مختلف پخش می شود. پس از پایان این سریال، اسمیت از فیلمی به فیلم دیگر رفت و در نهایت در فیلم‌ های پرفروش بسیاری بازی کرد. یکی از رکوردهای مهم ویل اسمیت حضور در  هشت فیلم متوالی با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در گیشه داخلی، یازده فیلم متوالی بیش از ۱۵۰ میلیون دلار در سطح بین‌ المللی و هشت فیلم متوالی دارد که در رتبه اول جدول باکس آفیس داخلی قرار گرفته است. از فیلم های مهم او می توان به پسران بد ۱ و ۲ و پسران بد تا ابد اشاره کرد.

۵۰. باستر کیتون – Buster Keaton

جوزف فرانک کیتون در ۴ اکتبر ۱۸۹۵ در پیکوا در کانزاس به دنیا آمد. او اولین بار حضور روی صحنه تئاتر را با یک نمایش پزشکی که همراه با دوست خانوادگی، هری هودینی، خیالباف بود، در یک تئاتر بین شهری تجربه کرد. جوزف کیتون منشأ نام مستعار خود یعنی “باستر” را هودینی اعلام کرده است، زمانی که در سه سالگی از پله‌ ها به پایین سقوط کرد و هودینی او را از روی زمین برداشت. شومن باهوش و یکی از بازیگران مهم سینمای جهان، جو کیتون، این نام مستعار را که بیش از ۱۰۰ سال باقی مانده است، بسیار دوست داشت.

کلام آخر:

در این مطلب از نظرفا به معرفی لیست ۵۰ تایی از برترین بازیگران تمام دوران سینمای جهان پرداختیم. به نظر شما نام کدام یک از این بازیگران درخشان تر است؟ شما نام کدام یک از بازیگران مرد حال حاضر سینمای جهان را در این لیست خالی میبینید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن