تاریخ و تمدن

اورشلیم کجاست؟ اورشلیم یعنی چه؟

برچسب ها: اورشلیم در کجا قرار دارد؟ اورشلیم کجاست؟ اورشلیم یعنی چه؟ اورشلیم به چه معناست؟

آنچه در این مطلب می‌خوانید

این مطلب به موضوع “ اورشلیم کجاست؟ اورشلیم یعنی چه؟ “  می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “ اورشلیم کجاست؟ اورشلیم یعنی چه؟ “  هستی؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه کن و نظرت را در انتهای متن برای ما بنویس.

اورشلیم کجاست؟

اورشلیم در فلسطین قرار دارد که اسرائیل آن را فتح کرده است،‌ یجورایی مثل خلیج فارس خودمون که خلیج همیشه ی فارس است اما بعضی از کشورها تاکید دارن خلیج عرب است،‌ فلسطین پس از اشغال شدن،‌ تمام شهرای خود را به اجبار به اسرائیل داد.

یکی از ۴ شهر مقدس یهودیان، اورشلیم است که در کنار شهرهای صفاد، طبریه و حیرون محل سکونت بسیاری از دانشمندان یهودی بوده است.

اورشلیم به چه معناست؟

شهر اورشلیم جزء مذهبی ترین و مقدس ترین شهر در مسیحیت است که بعد از مکه که اولین و مدینه که دومین شهر مقدس است، سومین آن برای مسلمانان اورشلیم است.در تاریخ، در اشعار به خصوص نظم و نثر کهن فارسی، این شهر را با نان بیت المقدس می شناسند و طبق گفته فردوسی، نام این شهر در زبان پهبوی گنگ بز هوخت است.

اسم اصلی آن اورگاتی است که شهری گمشده در سوریه است. البته زبان اوگاریتی همانند زبان سامی است. نام اصلی شهر قبل از ورود عبرانیان اوراشالیمو است که به معنی بنیاد شالم بوده است.

ادیان

شالم نام خدایی از خدایان اورگاینی بود که بعدها عبرانیان این را عوض نکرده چون در زبان عبری به معنای ” باران صلح ” است. در مسیحیت نیز این شهر از مقدس ترین شهرهای دنیاست، چون مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان در آن جا یعنی بیت المقدس است.

در این شهر ۵۰۲۰۰۰ یهودی، ۱۴۸۰۰ مسیحی، ۲۸۸۰۰۰ مسلمان و ۹۴۰۰ نفر با دین های مختلف مذهب های گوناگون با یکدیگر زندگی می کنند. شهر قدیمی اورشلیم در مرکز آن با نام بیت المقدس است.

این شهر با شکلی مربع، به طول یک کیلومتر و کوچه های تنگ و طویل با معماری تاریخی که دارد، محله تمام ادیان مذهبی است. از قدیم الایام این شهر قدیمی را دیواری سنگی تشکیل داده است.

آیا این مطلب را دوست داشتی؟ نظرت راجع به موضوع ” راوی حدیث کسا کیست؟ ” و یا هر سوالی درباره ی مطلب ” حدیث کساء ” را داشتید با ما همراه باشید و در انتهای سایت، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

به روزترین مطالب را در سایت نظرفا جستجو کنید. کافیست عبارت مد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنی و به روزترین آن‌ها را بخوانی.

۵/۵ - (۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن