بارداری و نوزاد

‍ رابطه جنسی(سکس) در بارداری+فواید آن

سکس در بارداری

 سوالات شما درباره سکس در بارداری+پاسخ

معمولا سوال خیلی از خانم‌ها این است که می‌توانیم در بارداری رابطه جنسی داشته باشیم؟ به جنین آسیبی نمی‌رساند؟ در ماه‌های آخر بارداری می‌توانیم نزدیکی داشته باشیم؟ چه پوزیشنی مناسب بارداری است؟ برای اینکه به جواب سوالاتتان دست یابید تا انتهای مطلب را مطالعه بفرمایید.

‍ توی بارداری‌ می‌تونم نزدیکی داشته باشم؟

بله می‌توانید اولا: جنین شما، هم با عضله ی رحم، هم با پرده‌ها و کیسه آب محافظت می‌شود. دوما: یک موکوس روی دهانه رحم شماست که اجازه نمی‌دهد باکتری ها بالا بروند و باعث عفونت شما شود.

اگر مشکلی  ندارید میتوانید با خیال راحت تا چهارهفته‌ی آخر بارداری را نزدیکی داشته باشید. فقط از بعد ۱۶هفته به پشت نخوابید و پوزیشن‌هایی را انتخاب کنید که زن رو باشد یا پهلو به پهلو که به شکمتان فشار نیاید.

8 Great SEX Positions Every Pregnant Woman Must Try 2

پوزیشن زن در بالا:

این وضعیت می‌تواند در تمام دوران بارداری قابل استفاده باشد. درحالی‌که همسرتان به پشت دراز کشیده است، پاهای خود را در دو طرف بدن او قرار می‌دهید.

به این ترتیب هیچ وزنی روی شکم شما وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید عمق دخول را کنترل کنید، که باعث می‌شود این پوزیشن یکی از محبوب‌ترین‌ پوزیشن‌ها در سه ماهه سوم بارداری باشد.

main qimg 633b8f6391ba24f524c36b83f80050b2 lq

پوزیشن پهلو به پهلو:

هر کدام به پهلو دراز می‌کشید، طوری که بدن‌های شما حرف V را تشکیل دهد. صورت شما و همسرتان رو به یکدیگر است، یک بالش را برای تکیه زیر پشت خود قرار می‌دهید و هر دو پای خود را بالای لگن همسرتان می‌گذارید. این وضعیت به او اجازه می‌دهد تا بیشتر وزن خود را از شکم شما دور نگه دارد.

رابطه جنسی پهلو به پهلو نه تنها یکی از راحت‌ترین پوزیشن‌های رابطه جنسی در دوران بارداری است، بلکه رو در رو بودن این امکان را به شما می‌دهد که با شریک زندگی خود در سطح عمیق‌تر و صمیمی‌تری ارتباط برقرار کنید.

سسسس

فواید رابطه جنسی در دوران بارداری

  • کالری می‌سوزاند.
  •  موجب شادی می‌شود.
  •  عشق را بیشتر می‌کند.
  • خواب را بهبود می‌بخشد.
  • ارگاسم را بهبود می‌بخشد.
  • فشار خون را کاهش می‌دهد.
  • سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد.
  •  باعث بهبودی پس از زایمان می‌شود.

سـکس برای مادران باردار بی خطر است مگر در مواردی که دکتر دستور داده باشد.

رابطه جنسی در تمام طول بارداری بی‌خطر است. اما مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن