تاریخ و تمدن

چرا در دوره صفویه تجارت داخلی و خارجی پر رونق بود؟

این مطلب از نظرفا در دسته ی فرهنگ و تاریخ و ایران شناسی است و به موضوع “دلایل رونق تجارت داخلی و خارجی در عصر صفوی چه بود؟” اشاره دارد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “چرا در دوره صفویه تجارت داخلی و خارجی پر رونق بود؟” یا “علت رونق تجارت در عصر صفوی چه بود” هستی؟ پس این مطلب را مطالعه کنید و نظرتون را در انتها برای ما بنویسید.

لازمه‌ی اصلی و مهم افراد در جریان انقلاب اسلامی استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی ایران است.

امام خمینی (ع) به دولت زودگذر وظیفه‌ای داد که ضمن اداره کارهای کشور اقدامات صحیح و ضروری را برای تاسیس نظام سیاسی جدید به وجود بیاورد.

مردم ایران در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال ۱۳۵۸ برای مشخص کردن سرنوشت سیاسی خود پای صندوق های رای رفتند و ۹۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای داده اند‌.

safavi min

به صورت کلی به خاطر یکپارچه بودن سرزمین ایران و وجود داشتن نظم و امنیت در دور تا دور کشور تجارت پر روزی بود. ولی اگر بخواهید جور دیگری متوجه شید ما با توجه به کتاب درسی بیان در ادامه توضیح داده‌ایم:

دلایل رونق تجارت در عصر صفوی عبارت است از:

  1. یکپارچه بودن و متحد بودن سرزمین ایران و وجود نظم و امنیت در سراسر کشور
  2. سعی و تلاش شاهان صفوی، مخصوصا شاه عباس اوّل، برای گسترش تجارت
  3. درست کردن شبکهٔ وسیعی از راه‌ها و کاروان‌سراها در دور تا دور ایران
  4. اقامت رایگان بازرگانان و مسافران در کاروان‌سراها
  5. رفتار خوب در شان مأموران راهداری با مسافران
  6. مجاز شدن به شرکت‌های اروپایی برای فعالیت در ایران
  7. وجود حکومت مرکزی قدرتمند

صفویان خانواده‌ای ایرانی و شیعه بودند که در سال‌های ۸۸۰ تا ۱۱۱۴ در حدود ۲۳۵ سال بر ایران حکمرانی کردند. شاهنشاهی صفوی را شاه اسماعیل یکم که در سال ۸۸۰ خورشیدی در تبریز تاجگذاری کرده بود، بنیان گذاشت و شاه سلطان حسین آخرین شاه صفوی بود که در سال ۱۱۰۱ خورشیدی از غلزایی‌ها شکست خورد و بعداً نادرشاه افشار موفق شد در سال ۱۱۱۴ خورشیدی سلسلهٔ صفویان را برانداخت.

دانستنی بیشتر: کدام حیوان از دهان زایمان می‌کند؟

آیا این مطلب از نظرفا را دوست داشتید؟ نظرت را راجع به “چرا در دوره صفویه تجارت داخلی و خارجی پر رونق بود؟ ” و یا هر سوالی درباره “علت رونق تجارت در عصر صفوی چه” را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن