دین و مذهب

آیه ۵۶ سوره احزاب به چه امری اشاره دارد؟

برچسب ها:‌آیه ۵۶ سوره احزاب به چه امری اشاره دارد؟،‌ سوره احزاب آیه ۵۶،‌ همه چیز درباره سورا احزاب آیه ۵۶

این مطلب به موضوع “ آیه ۵۶ سوره احزاب به چه امری اشاره دارد؟  ” در دسته بندی “فرهنگ و تاریخ” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستید؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه و نظرت خود را در انتهای متن برای ما بنویسید.

آیه ۵۶ سوره احزاب

در آیه ۵۶ سوره احزاب : اِنَّ اللّهَ وَ مَلائکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبَیِّ یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوُا صَلُّوا عَلَیهِ وَ سَلَّمُوا تَسلیماً»

پروردگار و فرشته ها برای پیامبر اکرم سلام و درود می فرستند و می گویند ای کسانی که به او ایمان و اعتقاد دارید، به پیامبر اکرم سلام دهید و از فرمان ها و دستوراتش پیروی گنید. هر دستوری که داد را محترم بشمرید.

نکته این سوره،‌ مقام بالا و ارزشمند پیامبر برای فرشتگان و خدا است. مقام پیامبر به قدری والاست که آفریدگار جهان که از همه چیز و همه کس بالاتر است فرموده که به پیامبر سلام و درود بفرستید و دستوراتش را بر عهده ی وی گذاشته است.

بیشتر بدانید: راوی حدیث کساء

حال که مومنان باید با این پیام یکسان هماهنگ شده و بر پیامبر درود فرستند. هز زمان صلات و صلوات به آفریدگار نسبت داده شود به معنای فرستادن رحمت است و هر زمان به مؤمنان منسوب گردد به معنای طلب کردن رحمت می‌باشد.

images 15

واجدی گفت که در روایتی درباره ی چگونگی صلوات آمده است پیامبر اکرم (ص) فرمود: هرگز بر من صلوات نصفه و نیمه نفرستید، ادامه دادند صلوات نصفه یا ناقص چیست؟ حضرت محمد اگر بگویید: «اللهم صل علی محمد» و ادامه اش ندهید، بلکه بگویید «اللهم صل علی محمد وآل محمد».

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ نظرتان راجع به موضوع ” آیه ۵۶ سوره احزاب به چه امری اشاره دارد؟ ” و یا هر سوالی درباره آیات سوره ی احزاب یا دیگر سوره ها را داشتید را با ما در میان بگذارید و در انتهای صفحه، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

نظرفا از سایت‌های برتر دانستنی و اطلاعات عمومی در ایران است. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنید و جدیدترین مطالب مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن