دین و مذهباطلاعات عمومی

نام پدر حضرت محمد چیست؟

نام پدر حضرت محمد چیست؟

برچسب ها: نام پدر رسول اکرم , حضرت محمد (ص)

این مطلب به موضوع “نام پدر حضرت محمد (ص)” در دسته بندی “فیلم و سریال” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستید؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه و نظرت خود را در انتهای متن برای ما بنویسید.

پدر حضرت محمد چه نام داشت؟

نام پدر حضرت محمد عبدالله بن عبدالمطلب است و نام مادر حضرت محمد آمنه بنت وهب است که، عبدالله پسر عبدالمطلب فرزند عبدالمطلب بازرگان بود که لقب وی ذبیح بود و او را با نام های ابوقشم، ابومحمد و ابواحمد می‌ خواندند.

نام پدر حضرت محمد چیست

آمنه که دختر وهب بود و مادر حضرت محمد که از زنان قریش بود  در سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی به همسری عبدالله بن عبدالمطلب درآمد. آمنه وقتی که حامله بود شوهرش را از دست داد و وقتی که حضرت محمد ۶ ساله شد، کشته شد.

حضرت محمد (ص) در مکه به دنیا آمد و در زمان دنیا آمدنش پدرش فوت کرد و مادر حضرت محمد یعنی آمنه، مجبور بود به تنهایی محمد را بزرگ کند. البته پدر بزرگش یعنی عبدالمطلب جای خالی پدرش را پر کردند.

در عصر اسلام وقتی که دعوت پیامبر آشکار شد با مخالفت شدید اشراف قریش رو به رو شدند. پدر بزرگ حضرت محمد نقش بسزایی در ترویج اسلام و مقابله با دشمنان را ایفا میکرد و همواره پشتیبان، حامی و یاور حضرت محمد (ص) بود.

پیامبر اکرم به عنوان اخرین پیامبربه معنای نگین پیامبران است و خاتم الانبیا انگشتر آخرین پیامبر شناخته می شود.

حضرت محمد (ص) بعدها در سن ۲۵ سالگی با حضرت خدیجه یکی از زنان ثروتمند و تاجران ازدواج میکند. او یکتاپرست شده بود و بخش زیادی از ثروت خود را در راه ترویج اسلام خرج کرد.

حضرت محمد در چه روزی به دنیا آمد؟

حضرت محمد در ۱۷ ربیع الاول ‌عام الفیل در شهر مکه به دنیا آمد.

حضرت محمد در کجا به دنیا آمد؟

حضرت محمد در شهر مکه به دنیا آمد.

لقب حضرت محمد در جوانی چه بود؟

حضرت محمد در جوانی به امین شهرت پیدا کرد و در ۴۰ سالگی به پیامبری برگذیده شد.

حضرت آمنه بنت وهب به پاکی و عفت مشهور بود. او وقتی محمد شش سالش شد از دنیا رفت و در ابواء دفن شد.


آیا این مطلب را دوست داشتید؟ نظرتان راجع به موضوع ” نام پدر حضرت محمد چیست؟ ” و یا هر سوالی درباره زندگینامه حضرت محمد را داشتید با ما در میان بگذارید یا در انتهای صفحه، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

نظرفا از سایت‌های برتر دانستنی و اطلاعات عمومی در ایران است. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنید و جدیدترین مطالب مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن