اطلاعات عمومی

خواص عسل سیاه دانه و گردو

خواص بی‌نظیر عسل

عسل خواص و اثرات بی‌نظیری بر بدن انسان دارد. دارای ترکیبات غنی و پیشرفته می‌باشد. ترکیب دقیق و مزه عسل بستگی به گل هایی دارد که زنبور از آن تغذیه می‌کند. بیشتر از ۳۰۰ ماده در عسل وجود دارد که برای سلامتی انسان مفید و ضروری است و بر روند متابولیک بدن تاثیر می‌گذارد. عسل حاوی ماده ای به نام پلی فنول است؛ یک ماده‌ی شیمیایی ارگانیک که با مقابله با تنش اکسیداتیو سلول های مغزی، به جنگ افسردگی می رود.

و اما سیاه دانه و خواص بی نظیر آن، سرشار از آنتی اکسیدان، کاهش کلسترول، می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند، می‌تواند به کشتن باکتری‌ها کمک کند، می‌تواند به محافظت از کبد کمک کند، برای تنظیم قند خون و از زخم معده جلوگیری می‌کند. از جمله خواص گردو به بهبود سلامت استخوان، کمک به کنترل دیابت، کاهش و رفع التهاب، بهبود کیفیت خواب، تقویت کننده انرژی، بهبود و تقویت عملکرد قلب، افزایش دهنده‌ی متابولیسم بدن، پیشگیری از سرطان، بهبود سلامت پوست و کمک به کنترل و کاهش وزن موثر است. از این سه ماده مهم غافل نشوید.

نننننن

خواص عسل و گردو

از امام رضا نیز نقل می کنند که می فرماید : عسل شفای هر نوع بیماری است. نوشیدن عسل در وقت ناشتا بلغم را قطع می‌کند، صفرا را کاهش می‌دهد و ذهن را تقویت می‌کند.

صبحانه‌ی عالی برای افزایش حافظه است. یکی از بهترین مواد طبیعی برای افزایش حافظه و تمرکز، ترکیب عسل و گردو است. همچنین این ترکیب برای از بین بردن غم و رکود روحی نیز بسیار مناسب است. و علاوه بر این‌ها خوردن این ترکیب گردو و عسل باعث درمان بی خوابی، درمان زخم معده، جبران کم خونی بدن، درمان یبوست و افزایش عملکرد روده و کاهش فشار خون کمک می‌کند.

آیا می‌دانید اگر شب‌ها قبل از خواب عسل بخوریم چه اتفاقی در بدنمان می‌افتد؟

  • خواب راحت شبانه: عسل حاوی ماده ی مغذی ای به نام تریپتوفان است. این ماده نوعی هورمون است که به شما کمک می‌کند آرام شوید و به بدن تان این سیگنال را می‌دهد که «وقت خواب فرا رسیده».
  •  کمک به کاهش فشار خون: عسل حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها فشار خون را کاهش می‌دهند.
  •  کاهش تری گلیسیریدهای خون: عسل سطح تری گلیسیریدها را در بدن کاهش می‌دهد و آن‌ها را تبدیل به یک متحد مؤثر می کند که خون را از چربی های غیر ضروری پاکسازی می کند.
  •  تقویت سیستم ایمنی بدن: مشاهده شده که یک قند به نام نیگرو الیگو ساکارید موجود در عسل دارای اثرات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد.
  •  افزایش سرعت چربی سوزی: برای افرادی که اضافه وزن دارند یا مبتلا به چاقی هستند، عسل نه تنها ریسک اختلالات قلب و عروق را کاهش می‌دهد بلکه باعث اضافه وزن هم نمی‌شود.
  •  درمان سرفه: خواص ضد میکروبی عسل به درمان سرفه کمک می کند. تحریک گلو را تسکین می دهد.
  • خواص ضد پیری عسل: عسل طبیعی نیز یکی بهترین درمان های خانگی برای رفع چین و چرک پوست است. درمانی که طب سنتی و طب اسلامی نیز برای مراقبت از پوست آن را تایید می کنند.
  •  جلوگیری از افسردگی: عسل با داشتن مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها گروه B، زینک،آهن و ویتامین D افسردگی و سستی را از جسم و به خصوص مغز بیمار دور می کند.

خواصسیاهدانهوعسل

طبق مدارک به دست آمده از پیامبر (ص) و حضرت امام رضا علیه السلام هر دو از خواص سیاه دانه در طب اسلامی ذکر کرده‌اند. پیامبر (ص)  فرموده‌اند سیاه دانه برای همه دردها به جز مرگ داروست. امام رضا (ع) هم فرموده‌اند برای درمان سرماخوردگی بوییدن گل نرگس و سیاهدانه مداواست.

دوسین چیست؟

معجون سیاه دانه  و عسل معروف به معجون دوسین (که از مخلوط یک قسمت سیاه دانه نیم کوب شده و سه قسمت عسل تشکیل میشود). از داروهای ساده و درعین حال موثری است که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری‌های مختلفی از آن استفاده می شده است.

خواص دوسین (معجون سیاه دانه و عسل):

  •  از اصلی ترین خواص معجون سیاه دانه این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند .
  •  برای درمان سرماخوردگی‌های پی در پی مفید است.
  • در درمان تب‌های بلغمی و سوداوی تاثیر دارد.
  • ادرارآور است و برای مردان مبتلا به پروستات مفید است. همچنین عفونت‌های ادراری را درمان می کند.
  •  برای درمان سردردهایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است.
  •  مالیدن این ترکیب  به پوست برای درمان جوش های بلغمی مفید است. توجه داشته باشید که جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند و استفاده از این ترکیب برای جوش‌های قرمز و پرالتهاب نتیجه عکس خواهد داد و وضع پوستتان بدتر خواهد شد.
  •  تاثیر خوبی بر دستگاه گوارش  و انگل های روده دارد.
  •  نفخ معده و دل دردهای ناشی از آن را درمان می کند.
۵/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن