اطلاعات عمومی

جالب ترین رکوردهای ایرانی‌ها

کتاب گینس کتابی است که رکوردهای جهانی را به عنوان بهترین‌ها در خود ثبت کرده است. رکوردهای جالب و بعضا عجیب و غریبی از ایرانیان نیز در کتاب گینس ثبت شده است.. بعضی از آن‌ها برای ما دور از تصور و باور نکردنی است. هر ساله رکوردهای عجیب جالب و باورنکردنی در گینس ثبت می‌شود. ایرانی ها برای ثبت رکورد گینس در کشورمان سختی زیادی دارند. یکی از دلایلش این است که نمایندگی گینس در کشورمان وجود ندارد و باید مبلغی به حساب گینس واریز کند و از طریق کشورهایی مثل امارات و ترکیه نمایندگان این موسسه را برای پیگیری رکوردش دعوت کند. در این مطلب قصد داریم به چند نمونه از عجیب‌ترین و جالب‌ترین رکوردهای ایرانی‌ها اشاره کنیم که باعث تعجب تان می‌شود. با ما همراه باشید.

جالب‌ترین رکوردهای ایرانی‌ها

14407760 252

محمد علی نژادی، دارای بلندترین سبیل دنیا:

 محمد علی نژاد معروف به محمد بارو، ساکن خورموج،  رکورددار سبیل در ایران است.  ایشون اهل بوشهر بودند و از سال ۱۳۸۴ سبیل‌هایش را  کوتاه نکرده بود و ۱۲۲ سانتی‌متر سبیل داشته است. البته این رکورد ثبت رسمی نشده و صرفا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده است. 

علی نژاد آشپز بود و سال ها به شغل آشپزی مشغول بود و در مصاحبه خود گفته بود که از ۱۸ سالگی علاقه به داشتن سبیل پیدا کرده و کم کم به سمت بلند کردن و کوتاه نکردن سبیل هایش می رود و نتیجه اش این می‌شود که رکورد درازترین سبیل را در ایران به نام خود ثبت میکند.

 از نوعی روغن مار که از کشور هندوستان تهیه کرده بود، برای نگهداری و بهداشت آن استفاده می‌کرد. طول سبیل محمد ۱۲۲ سانتی متر بود و ظاهرا رکورد طولانی‌ترین سبیل در جهان تاکنون مربوط به یک مرد هندی بوده که ۱۱۴ سانتی متر است. ایشان پس از یک دوره بیماری در زادگاهش دشتی واقع در استان بوشهر درگذشت.

الهه قلی فلاح، اسکیت باز نابینا: 

این دختر روشندل تونسته است ۴۱ کیلومتر و ۵۰۰ رو اسکیت کند و از کمیته بین‌المللی پارالمپیک در کشور آلمان مدال شجاعت ورزش را دریافت کند. او تنها عضو نابینای تیم ملی اسکی صحرانوردی معلولان ایران است. علاوه بر اسکی در رشته دو میدانی نیز فعالیت می کند. الهه قلی فلاح به نخستین دختر اسکی باز نابینای ایرانی است که توانسته به بازی های پارالمپیک زمستانی راه یابد. 

الهه قلی فلاح ۲۴ مرداد سال ۱۳۷۵ متولد شد. او اولین بانوی پرچمدار کاروان ایران در مراسم افتتاحیه مسابقات پارا المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ کره جنوبی است. الهه قلی فلاح به ۴ زبان زنده دنیا مسلط است. الهه قلی فلاح فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی و دانشجوی رشته حقوق می‌باشد.دارنده ۲۳ مدال  که شامل ۲۰ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۲ برنز؛ ۲۱ مدال در رشته دو و میدانی در سطح کشوری و ۲ برنز در مسابقات بین المللی رولر اسکی کسب مقام دوازدهمی جهان در مسابقات جام جهانی است.

17 8 17 10027550218 739

محمد حسین فتاحی: وزنه برداری با دندان: 

محمد حسین فتاحی، گچ‌کار یزدی قادر است اجسام سنگین را با دندان خود بلند کند ایشون ابتدا توانسته بود وزنه ۵۰ کیلوگرمی را با دندان‌هاش بلند کند و لقب مرد دندان فولادی را به او دادند. کم کم توانسته بود وزنه ۱۰۰ کیلویی را هم با نیروی فک و دندان هایش بلند کند. او گاهی اوقات در محل کار شاگردانش را هم با دندان هایش برای سرگرمی بلند می کند. فتاحی به راحتی می‌تواند فردی با وزن ۷۵ تا ۸۰ کیلوگرم را از روی زمین بلند کند یا با کیسه‌های گچی که به دندان گرفته از پله های ساختمانی نیمه کاره بالا برود. 

61c5bb396356c

گیتی موسوی، قوی‌ترین زن ایران:

 این بانو توانسته است ۲۷۵ کیلوگرم وزن رو به مدت ۱ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه روی پاهایش تحمل کد و البته رکورد جهانی کشیدن تریلی ۱۲ تنی را هم دارد.گیتی موسوی از ورزشکاران حرفه ای کشورمان بوده است متولد ۱۳۵۳و قد ۱۷۰ سانتی متر، اصالتا تبریزی و ساکن تهران است. ایشان مربی بدنسازی هستند و در یک خانواده کاملا ورزشی به دنیا آمده‌اند. پدر او از پهلوانان قدیمی محلشان بود و در بین مردم به پهلوان سید مشهور است. 

637084860604429468

مهدی حب درویش، رکورددار روپایی در جهان:  

ایشون در یک دقیقه با توپ تاکرا ۱۱۹ روپایی زده است و به احترام کادر درمان با یک توپ ساخته شده از ماسک در ۴۰ دقیقه ۵۰۰۰ روپایی زده است.حب درویش موفق شد فاصله ۱۸۰۰ متری پیست اسکی دربندسر را در مدت زمان دو ساعت روپایی بزند و یک رکورد دیگر را به نام خودش ثبت کند.مهدی حب درویش متولد ۱۳۵۸ یک فوتبالیست ایرانی رکورددار روپایی سرعتی با توپ در جهان است که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌است.

این رکورد شکنی در حالی انجام شد که مهدی حب درویش بیش از ۱۲۰۰ بار به صورت متوالی روپایی زد. ثبت این رکورد روی برف و سطح شیبدار جالب توجه است. حب درویش در خصوص رکورد هایش می گوید: «من سه بار طول برج میلاد را با روپایی طی کرده ام، یک بار با توپ فوتبال، یک بار با توپ تنیس و یک بار با تیله. همچنان رکورد روپایی را که در اختیار یک انگلیسی در مدت زمان ۲۶ ساعت بود، ۵ ساعت ارتقا دادم و ۳۱ ساعت متوالی روپایی زده ام.»

1235339386 parsnaz ir

دختر ۹ ساله ایرانی، رکورد دار جهانی هولاهوپ: 

زهرا جعفری دختر ملایری ۱۵۲۴ متر با هولاهوپ راه رفت و در مدت ۲۴ دقیقه رکوردش را به ثبت رسوند و ۵۲۴ متر از رکورد جهانی جلوتر رفت. و رکورد طلایی پله های برج میلاد با چرخش حلقه را به نام خود به ثبت رسانده بود.

علاوه بر این  ورزشکار ۹ ساله ملایری، موفق شد در کمترین زمان، رکورد ضربه به میت تکواندو را از آن خود کند. وی موفق شد، در یک دقیقه ۱۰۵ ضربه به میت دلیا بزند و این درحالیست که پیش از این رکورد دلیا در ۱۰۰ ضربه در یک دقیقه زده شده بود. و این چهارمین رکورد جهانی وی خواهد بود.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن