علمی و آموزشیاطلاعات عمومی

کوه اورست در کدام کشور است؟

کوه اورست در کجا قرار دارد؟

این مطلب از نظرفا در دسته بندی علمی و آموزشی و اطلاعات عمومی نوشته است، به موضوع “ کوه اورست در کدام کشور است؟ ” اشاره دارد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “قله اورست در کدام کشور است؟ ” هستی؟ پس این مطلب را مطالعه کنید و نظرتون را در انتها برای ما بنویسید.

کوه اورست کجاست؟

کوه اورست یا قله اورست، بلندترین کوه کل جهان است. ارتفاع قله آن از سطح دریا ۸۸۴۸.۸۶ متر است. قله اورست جزء رشته کوه هیمالیا بوده و در کشور نپال قرار گرفته است. در سال ۱۸۵۶، در طرح نقشه برداری اشکال مثلثی بزرگ برای نخستین بار، ارتفاع کوه اورست، که در آن زمان با اسم قله ۱۵ شناخته میشد به اندازه ۸۸۴۰ متر گزارش شد. در سال ۱۸۶۵، نام لاتین رسمی اورست به واسطه‌ی انجمن سلطنتی جغرافیا با توجه به توصیه نامه اندرو واگ، رئیس ممیزی بریتانیا در هندوستان انتخاب گردید.

کوه اورست در کدام کشور است؟

قله اورست در کجا قرار دارد؟

نام این قله به افتخار جورج اورست، با این که وی راضی نبود، نامگذاری شد. واگ نمیتوانست یک نام عمومی را قرار دهد چون در آن زمان امکان دسترسی افراد غریبه به تبت و نپال وجود نداشت. با این حساب نام چامولونگما برای قرون متمادی در بین تبتی‌ها و نپالی‌ها مرسوم بود.

کوه اورست توجهات خیلی زیادی را از سوی کوهنوردان جلب خودش کرده است. از کوهنوردان حرفه‌ای و مجرب تا کوهنوردان مبتدی که حاضر هستند مبلغی را پرداخت کنند تا توسط کوهنوردان حرفه‌ای راهنمایی شده و صعود موفقیت آمیزی را داشته باشند. با توجه به این که مسیر استاندارد کوه اورست، به ما عدم احتیاج به تجهیزات را نشان داده است و تجهیزات حرفه ای و دشوار است، صعود کردن به قله‌های ۸ هزار متری اعم از K2، نانگا پاربات بسیار سخت تر است.

بیشتر بدانید: کدام حیوان تصویر را خاکستری می بیند؟

تاثیرات خطرناکی مانند ارتفاع زدگی، بادهای شدید، آب و هوای نامطلوب، ریزش بهمن و ناحیه خطرناک یخشار خومبو نیز وجود دارد. تا آخر فصل کوهنوردی سال ۲۰۰۷، ۳.۶۷۹ صعود توسط ۲۴۳۶ نفر صورت گیرد. برحسب آمار ثبت شده تا سال ۲۰۱۹ کوه اورست جان بیشتر از ۳۰۰ نفر را گرفته است که بسیاری از اجساد در همان منطقه باقیماندند.

اضافه بر آن ۸ نفر بر اثر طوفانی وحشتناک در سال ۱۹۹۶ جان خود را از دست داده اند، همچنین شرایط نا مساعد ناحیه مرگ باعث شده تا سقوط افراد باعث از میان رفتن آنها شود.

آیا این مطلب را دوست داشتی؟ نظرت را راجع به “ کوه اورست در کدام کشور است؟ ” و یا هر سوالی درباره “ قله اورست در کدام کشور است؟ ” در انتهای سایت نظرفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

۳.۶/۵ - (۱۰ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن