علمی و آموزشی

کدام پرتو فاقد جرم است؟

پرتو چیست؟

همه چیز درباره: کدام پرتو فاقد جرم است ؟

کدام پرتو فاقد جرم است؟

برچسب ها: پرتو چیست, پرتوهای بدون جرم

این مطلب به موضوع “کدام پرتو فاقد جرم است؟ ” در دسته بندی “فرهنگ و تاریخ” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستید؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه و نظرت خود را در انتهای متن برای ما بنویسید.

پرتو، شکلی از انرژی است که در خلاء یا ماده منتشر می‌شود. برخی از انواع پرتوها دارای جرم و برخی دیگر فاقد جرم هستند و با توجه به انرژی‌هایشان قدرت نفوذ متنوعی در مواد دارند.
هر چند تعریف‌های مختلفی برحسب کاربرد پرتوها در نظر گرفته شده است، اما باید بدانیم پرتوها تنها از نقطه نظر ویژگی‌های موجی نظیر طول موج یا بسامد متفاوت از یکدیگرند.
نیازی نیست تا بر اساس ویژگی‌های موجی– ذره‌ای تفاوت رفتارهای پرتو را مورد توجه قرار دهیم، تنها کافی است بدانیم گاه با ذراتی به نام فوتون سر و کار داریم و گاه با امواجی به نام الکترومغناطیس. در هر حال همه آنها پرتو هستند.
با توجه به تأثیرپذیری بافت‌های زنده در مواجهه با پرتوها، تقسیم‌بندی پرتوها را به‌صورت کلی به دو دسته پرتوهای یون‌ساز و پرتوهای غیریون‌ساز در نظر می‌گیرند.


نظرفا از سایت‌های برتر دانستنی و اطلاعات عمومی در ایران است. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنید و جدیدترین مطالب مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ نظرتان راجع به موضوع ”کدام پرتو فاقد جرم است” و یا هر سوالی درباره “انواع پرتوها” و “دسته بندی پرتوها” داشتید را با ما در میان بگذارید و در انتهای صفحه، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن