علمی و آموزشی

کدام پدیده باعث جذب اجسام می شود؟

پدیده ای که باعث جذب اجسام می شود

پدیده ای طبیعی که باعث جذب اجسام میشود

این مطلب به موضوع “کدام پدیده باعث جذب اجسام می شود؟ ” در دسته بندی “فرهنگ و تاریخ” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستید؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه و نظرت خود را در انتهای متن برای ما بنویسید.

گرانش

گرانش، در مکانیک، نیروی جاذبه جهانی است که میان تمام مواد عمل می کند. این تا حد زیادی ضعیف ترین نیروی شناخته شده در طبیعت است و در نتیجه هیچ نقشی در تعیین خواص درونی ماده روزانه ندارد.

ما در زندگی روزمره خود به سختی به جاذبه فکر می کنیم، ولی باید آگاه باشیم که این جاذبه نحوه تعامل ما با هستی را تعیین می نماید. ما در محدودیت های آن رشد می کنیم و قلب، ماهیچه ها و سیستم تعادل ما به آن بستگی دارد. گرانش یکی از نیروهای اساسی جهان است.در ادامه توضیح بیشتری درباره ی گرانش می دهیم.

کدام پدیده باعث جذب اجسام می شود؟

میزان موجود گرانش

از طرفی، با دسترسی طولانی و عمل جهانی خود، مسیر اجسام در منظومه شمسی و سایر نقاط جهان و ساختارها و تکامل ستارگان، کهکشان ها و کل کیهان را کنترل می کند. روی زمین همه اجسام دارای وزن یا نیروی گرانشی رو به پایین هستند که متناسب با جرم آنهاست که جرم زمین بر آنها وارد می کند.

گرانش با شتابی که به اجسام در حال سقوط آزاد می دهد اندازه گیری می شود. در سطح زمین شتاب گرانش حدود ۹.۸ متر (۳۲ فوت) بر ثانیه در ثانیه است. بنابراین، به ازای هر ثانیه یک جسم در سقوط آزاد، سرعت آن حدود ۹.۸ متر در ثانیه افزایش می یابد. در سطح ماه شتاب جسمی که آزادانه در حال سقوط است حدود ۱.۶ متر بر ثانیه در ثانیه است.


نظرفا از سایت‌های برتر دانستنی و اطلاعات عمومی در ایران است. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنید و جدیدترین مطالب مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ نظرتان راجع به موضوع ”کدام پدیده باعث جذب اجسام است؟ ” و یا هر سوالی درباره “ گرانش و عملکرد آن ” داشتید را با ما در میان بگذارید و در انتهای صفحه، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن