اطلاعات عمومی

بزرگترین صادر کننده گندم در جهان کدام کشور است؟

همانطور که مطلع هستید گندم در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. گندم یکی از آن دسته غلات‌هایی است که بعد از برنج، ذرت و گندم در جایگاه سوم جهان از نظر اهمیت قرار دارد و در جایگاه دوم از نظر مصارف انسانی.

همانطور که میدانید گندم در بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد، و تولید کنندگان با مواجه شدن با هر مشکلی همچون خشک سالی و… کل دنیا را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

یکی از مسائل کلیدی که باعث افزایش قیمت مواد غذایی در کشور می‌شود، این است که تولید کنندگان هزینه حمل و نقل را بالا می‌برند و پخش کنندگان هم مجبور به بالا بردن قیمت‌‎ها می‌کنند.

کشورهای صادرکننده تاثیرگذار

در سال ۲۰۲۰ شش کشور تاثیر بسیار زیادی در بازار گسترده گندم داشتند که این کشورها عبارتند از: روسیه، ایالات متحده، کانادا، فرانسه، اوکراین و آرژانتین.

این کشورها در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۹۳ میلیون تن گندم صادر کرده‌اند که بیش از ۷۱ درصد آن را در بازار جهانی عرضه کرده‌اند. این به این معنی است که این شش کشور ۷۱ درصد صادرات جهانی تامین می‌کنند.

رتبه کشورهای صادر کننده گندم در دنیا

روسیه اولینن صادرکننده گندم در جهان است که با آمار ۱۸.۴% در رده اول قرار دارد و ایالات متحده (آمریکا) با در دست داشتن ۱۵.۷% در رده دوم صادرات گندم قرار دارد و کشورهای کانادا با ۱۳.۵%، فرانسه با ۱۰.۳% و اوکراین با ۷.۰۳% به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم صادرات در دنیا قرار دارند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن