اطلاعات عمومی

فواید و مضرات آب برنج برای مو + روش استفاده

فواید و مضرات آب برنج برای مو

۷۵ تا ۸۰ درصد از دانه‌های برنج را نشاسته تشکیل می‌دهد. در نتیجه آن‌چه پس از آبکشی برنج باقی می‌ماند در واقع همان آب نشاسته است. از طرفی آب برنج حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری از جمله موارد زیر است:

  • آمینواسیدها
  • ویتامین‌های گروه B
  • ویتامین E و C
  • مواد معدنی
  • آنتی اکسیدان‌ها
  • کربوهیدرات اینوزیتول

کربوهیدرات اینوزیتول به تقویت انعطاف پذیری و کاهش اصطکاک سطح مو کمک می‌کند.

خواص آب برنج برای مو: موی سر بیشتر خانم‌های ایرانی به دلیل اینکه در طول روز مدت زیادی زیر روسری و شال است اکسیژن کمی دریافت کرده و این موضوع باعث ضعیف شدن ریشه مو و ریزش آن می‌شود.

یکی از آسا‌ن‌ترین و ارزا‌ن‌ترین و کاربردی‌ترین راهه‌های بهبود ظاهر و سلامت مو: شستن مو با آب برنج است. آب برنج همان‌طور که بالا اشاره شد حاوی کربوهیدرات های خاصی است که ریشه‌های آسیب دیده را به حداقل می‌رساند و موجب براق شدن استحکام و رشد موی سر می‌شود.

فواید آب برنج برای مو

۱- آب برنج ریزش مو را کاهش می‌دهد و سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد.

عامل اصلی  احیای موها و رشد آن، وجود آمینواسیدها در برنج است. همچنین آب برنج حاوی ویتامین‌های E، C و B  که به رشد سریع مو کمک می‌کند. حالا چگونه آب برنج را برای ریزش مو استفاده کنیم؟

کافیه پس از شستشوی مو با آب برنج موهایتان را  آبکشی کنید و حداقل هفته ای ۲ بار انجام بدید

۲- برای شستشوی موها قابل استفاده است.

این کار باعث بهبود بافت موها شده و حجم آن را افزایش می‌دهد. همچنین استفاده از این ماده طبیعی، باعث صافی موها و نرمی آن‌ها نیز خواهد شد و آن‌ها را محکم و سالم نگه خواهد داشت.

۳- موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

آن‌چه آب برنج را از دیگر ترکیبات متمایز می‌کند وجود اینوزیتول است که حتی پس از شستن آب برنج در مو باقی مانده و از آن در برابر آسیب های مختلف محافظت می‌کند.

۴- موها را ابریشمی می‌کند و ریشه آن را تقویت می‌کند.

آب برنج سرشار از آمینو اسید است که باعث تقویت ریشه موها شده و آن‌ها را نرم و ابریشمی می‌کند.

۵- نرم کننده طبیعی مو است.

کافی است کمی اسانس روغن رزماری، اسطوخودوس یا گل شمعدانی به آن اضافه کنید تا نرم کننده موهای شما آماده شود. این ترکیب نرم کننده ای فوق العاده است. کافیه امتحانش کنی 

کافیه بعد از شستشوی مو آب برنج را ۱۰ الی ۳۰ دقیقه روی موهایتان بریزد و بعد با آب سرد بشویید.

۶- شوره‌ی موی سر را درمان می‌کند.

اگر به طور مرتب از آب برنج برای شستشوی موهایتان از آب برنج استفاده کنید، باعث برطرف شدن شوره سر می‌شود

۷- موخوره را از میان می‌برد.

میدونستید موها پروتئین نیاز دارند تا موخوره نگیرند؟ آب برنج سرشار از پروتئین است و به همین دلیل به کاهش موخوره کمک می‌کند.

علت موخوره می‌تواند مراقبت ناکافی، آلودگی و خشکی مو باشد آمینو اسیدهای موجود در آب برنج آسیب ها را ترمیم می‌کنند.

روش استفاده اش به این صورت هستش که ساقه‌ی موهایتان را با آب برنج مرطوب کنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد با آب سرد بشویید.

۸- شپش سر را درمان می‌کند.

آب برنج می‌تواند به عنوان یک داروی طبیعی مصرف شود نشاسته موجود در آب برنج می‌تواند شپش‌ها و تخم آن‌ها را از بین ببرد آب برنج قبل از گسترش شپش به از بین رفتن آن کمک خواهد کرد.

آب برنج و نمک برای مو!!!

آب برنج را تا یک هفته می‌توانید در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. برای تهیه‌ی آب برنج آبکش شده از نمک و روغن استفاده نکنید.

فواید و مضرات آب برنج برای مو

طرز تهیه آب برنج برای مو:

برای استفاده آب برنج برای مو سه روش وجود دارد

روش اول: یک روش پختن برنج در آب جوش است که وقتی جوشید و برنج نرم شد آب آن را دور نریزید بلکه بعد از سرد شدن در ظرف دربسته نگهداری کنید در فضای حمام ۴ روز و در یخچال تا یک هفته قابل استفاده است. هرچند بعضی از ویتامین ها و مواد مغذی برنج در حین \حت از بین می رود.

روش دوم: خیساندن در آب است که چند ساعتی باید خیسانده شود و در حین خیساندن آب برنج را هم بزنید و نسبت به روش قبلی مواد مغذی بیشتری دارد.

روش سوم: آب برنج تخمیر شده که همانند روش قبلی است ولی باید ۲۴ ساعت بخیسانید و دوبار هم بزنید ای روش سطح مواد مغذی موجود در آب برنج را افزایش می‌دهد.

آب برنج برای سفیدی مو

اخیرا دانشمندان از لحاظ علمی این قضیه را ثابت کرده‌اند آب برنج سرشار از ویتامین‌های مختلف مخصوصا ویتامین های B,Cو عناصر مهمی چون ید، پتاسیم،  روی،  منیزیم و مقدار زیادی فیبر است . این منبع عظیم از مواد مغذی فولیکول های مو را تغذیه و سلول های آسیب دیده را ترمیم می‌کند همچنین داری خاصیت آنتی اکسیدانی است که می‌توان به آزادسازی سموم پوست سر که جمع شده اند کمک شایانی کند در نتیجه استفاده از آب برنج برای سفیدی مو بسیار تاثیر گذار است. 

مضرات آب برنج برای مو:

به طور کلی آب برنج غیر سمی است و پوست را تحریک نمی‌کند و حتی برای افرادی که پوست سر حساسی دارند نیز مناسب است. با این حال می تواند باعث تحریک در افرادی که به برنج حساسیت و آلرژی دارند شود.

 در صورت مشاهده عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی ، افزایش خشکی استفاده از آب برنج را متوقف کنید. این ممکن است نشانه هایی باشد که به دلیل مسائلی مانند رشد مخمر یا آلرژی باشد. درباره مضرات آب برنج برای مو اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

جایگزینی آب برنج به جای شیر مادر توصیه نمی‌شود. نوزادان و کودکانی که به آب برنج حساسیت داشته و دچار نفخ، درد معده، استفراغ، تنگی نفس و جوش‌های پوستی می‌شوند، باید قبل از مصرف آب برنج احتیاط کرده و با پزشک مشورت کنند.اگر شیر سویا را به آب برنج اضافه کنید امکان دارد باعث به وجود آمدن آلرژی در بدن شود. اگر آب برنج آلوده باشد، سلامتی نوزادان را به خطر می‌اندازد. پس حتما قبل از مصرف، برنج را خوب شسته و تمیز کنید.

۱.۲/۵ - (۵۸ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن