فرهنگ و هنراطلاعات عمومی

کشتی تایتانیک در چه سالی غرق شد؟

کشتی تایتانیک در چه سالی غرق شد؟

این مطلب به موضوع در دسته بندی فرهنگ و تاریخ و اطلاعات عمومی “کشتی تایتانیک در چه سالی غرق شد” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستی ؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه کن و نظرت را در انتهای متن برای ما بنویس.

کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یک بار نام کشتی تایتانیک را نشنیده باشد. شاید شهرت جهانی این کشتی جدا از خود آن و داستان غرق شدنش، فیلم سینمایی باشد که درباره این کشتی ساخته شد.  فیلمی محصول هالیوود که در ژانر عاشقانه و هیجان انگیز ساخته شد و جیمز کامرون کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشت. با حضور ستاره جوان آن سال های هالیوود لئوناردو دیکاپریو و کیت وینسلت.

فیلم سینمایی تایتانیک ساخته شده سال ۱۹۹۷ محصولی بود که داستان کشتی تایتانیک را زنده کرد.

این فیلم به یکی از پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل شد. و همینطور یکی از دلایل معروفیت این کشتی در ایران را می توان فیلم سینمایی تایتانیک دانست. هنوز هم خیلی از مردم ما لئوناردو دیکاپریو را با نام جک می شناسند.

rms titanic sg

اما آیا می دانید کشتی تایتانیک در چه سالی غرق شد؟ تایتانیک یک کشتی بخار بزرگ در کلاس المپیا یا کشتی های اقیانوس پیما بود که در سال ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در میانه سفر از کشور انگلستان و شهر ساوت‌ همپتون به

شهر بزرگ بندری نیویورک در آمریکا به علت برخورد با کوه یخ غرق شد. نکته ای که در مورد این سانحه غم انگیز است اینجاست که از تمام مسافرین این کشتی ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه کشتی بزرگ و لوکس تایتانیک جان خود را از دست دادند.

کشتی که گفته شده بود به هیچ عنوان غرق نمی شود در کمتر از سه ساعت به عمق اقیانوس فرو رفت.

طراح این کشتی توماس اندروز یک مهندس ایرلندی بود و ناخدای کشتی کاپیتان ادوارد جان اسمیت بود. جالب است بدانید در زمان این حادثه آقای جی بروس ایزمی مدیر شرکت دریایی ستاره سفید که صاحب کشتی تایتانیک بود در میان سرنشینان کشتی حضور داشت و در میان بازماندگان کشتی که فقط ۷۱۰ نفر از ۲۲۲۴ نفر حاضر در کشتی بودند قرار گرفت.

14983588 382

یکی از موضوعاتی که در مورد غرق شدن کشتی وجود دارد، این است که قبل از برخورد کشتی تایتانیک با کوه یخ شش بار، از طرف کشتی های دیگر به آن ها اخطار و هشدار خطر برخورد با کوه یخ داده شده بود.

آیا مطلب را دوست داشتی؟ مطلب در بخش ” مطالب روز” نوشته شده است نظرتان راجع به موضوع ” کشتی تایتانیک در چه سالی غرق شد” و یا هر سوالی درباره‌ی مطلب نظرفا را داشتید با ما در میان بگذارید و در انتهای سایت، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

به روزترین مطالب را در سایت نظرفا جستجو کنید. کافیست عبارت مد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنی و به روزترین آن‌ها را بخوانی.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن