علمی و آموزشی

شناخته شده ‌ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟

شناخته شده‌ ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟

این مطلب از نظرفا در دسته بندی علمی و آموزشی نوشته شده است و به موضوع “ شناخته شده ‌ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟ ” اشاره دارد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “ شناخته ترین گروه آغازیان ” هستی؟ پس این مطلب را مطالعه کنید و نظرتون را در انتها برای ما بنویسید.

سوال:

شناخته شده ‌ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟

گزینه اول: جلبک‌ ها

گزینه دوم: گیاهان

گزینه سوم: آغازیان

گزینه چهارم: قارچ ها

شناخته شده ‌ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟

پاسخ:

شناخته شده ترین گروه آغازیان، جلبک ها هستند که فتوسنتز هم می کنند.

جلبک‌ها

جلبک ها به جاندارانی شبیه گیاه آبی میگویند. جلبک ها از سلسله آغازیان به حساب می آیند. شاید شما هم در دریا یا رودخانه آن ها را دیده باشید، در نزدیکی آب یا داخل آب زندگی می کنند.

جلبک‌ها آغازیان ساده‌ای هستند که سایز آن‌ ها از جانداران گیاهی تک ‌سلولی گرفته تا جلبک‌های بزرگ متفاوت است. به نظر می آید که برخی از جلبک‌ها دارای ریشه و ساقه و برگ هستند، اما در واقع هیچ تفاوتی میان بخش های مختلف جلبک‌ها مشاهده نمی‌شود.

جلبک‌ها از جمله آغازیانی هستند که به خاطر دارا بودن کلروفیل و انجام فعالیت‌های فتوسنتزی، از سمت زیست شناسان در زیرگروه گیاهان قرار دارند و کل سلول‌ های این آغازیان کم و بیش شبیه هم هستند آنچه در نگاه اول توجه را به جلبک‌ها جلب می‌کند، رنگ‌آمیزی‌های زیبا و متفاوت در میان آن‌ها است. جلبک‌ها رنگ‌های گوناگونی دارند، اما به طور کلی به رنگ‌های سبز، قهوه‌ای و قرمز و زرد دیده می‌شوند.

شناخته شده ‌ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟

با این حساب همه ی آن‌ها دارای کلروفیل درون خود هستند. در جلبک‌های قهوه‌ای و قرمز کلروفیل توسط رنگ‌دانه‌های دیگر پوشانیده شده است، بنابراین به رنگ قهوه ای و قرمز، دیده می‌شوند که اگر آن‌ها را بجوشانیم رنگ سبز آن‌ها ظاهر می‌گردد. از دیگر نمونه‌های جلبک می‌توانیم به علف دریایی قرمز و علف صخره و کاهوی دریایی اشاره کنیم.

آیا این مطلب را دوست داشتی؟ این مطلب در دسته بندی علمی نوشته شده است، نظرت را راجع به “ شناخته شده‌ ترین گروه آغازیان که فتوسنتز می‌کنند چه نام دارند؟” و یا هر سوالی درباره “ شناخته شده‌ ترین گروه آغازیان ” در انتهای سایت نظرفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن