علمی و آموزشی

کاشف انرژی کوانتومی کیست؟

کاشف انرژی کوانتومی کیست؟

این مطلب به موضوع در دسته بندی علمی و آموزشی “ کاشف انرژی کوانتومی کیست؟ ” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستی؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه کن و نظرت را در انتهای متن برای ما بنویس.

انرژی کوانتومی به لاتین (Energy Quantization) به تراز‌های انرژی در سطوح زیر اتمی ربط پیدا می‌کند. در فیزیک مدرن انرژی را در نوع بسته‌های گسسته‌ای به نام فوتون وصف میکنند. در این مطلب از نظرفا قصد داریم با مفهوم انرژی کوانتومی آشنا شویم. کاشف انرژی کوانتومی شخصی به نام مکس پلانک است.

کوانتیوم به بسته مخصوصی از ماده یا انرژی در شیمی و همچنین فیزیک اشاره دارد. این مربوط به کمترین مقدار انرژی مورد نیاز برای یک انتقال یا حداقل مقدار هر منبع فیزیکی در یک تعامل است که در کار استفاده می شود. شکل مفرد این اصطلاح، کوانتومی است و شکل جمع کلمه Quanta است.

مقدار میسر انرژی یک سیستم کوانتومی، به این معناست که سیستمی که از ذرات ریز تشکیل شده است و از قوانین مکانیک کوانتومی پیروی می کند. ذرات ریز، هسته‌ها، یون‌ها و یا مولکول‌های اتم می‌توانند الکترون، پروتون یا دیگر ذرات بنیادی باشند.

electron joins openjs foundation

انرژی کوانتومی چگونه ایجاد می شود؟

زمانی که یک الکترون در مداری نزدیکتر به هسته اتم گیر میوفتد، به لرزه در می آید و موجی عرضی ایجاد می کند. در حال انتقال انرژی موج طولی به انرژی موج عرضی است.

کوانتوم چیست؟ کوانتوم (جمع: کوانتوم) کوچکترین واحد گسسته یک پدیده کوانتوم نامیده می شود. برای مثل: یک کوانتوم نور، یک فوتون است و یک کوانتوم الکتریسیته یک الکترون است. کوانتوم از لاتین به معنای “مقدار” یا “چقدر؟” است. اگر چیزی قابل اندازه‌گیری باشد، می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد.

انرژی کوانتوم

آیا مطلب را دوست داشتی؟ مطلب در بخش ” مطالب روز” نوشته شده است نظرتان راجع به موضوع ” کاشف انرژی کوانتومی کیست؟ ” و یا هر سوالی درباره‌ی مطلب نظرفا را داشتید با ما در میان بگذارید و در انتهای سایت، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

به روزترین مطالب را در سایت نظرفا جستجو کنید. کافیست عبارت مد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنی و به روزترین آن‌ها را بخوانی.

برچسب ها: #گسیل_فوتون #ایجاد_انرژی_کوانتومی

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن