اطلاعات عمومی

عجیب ترین قبرستان‌های دنیا + عکس

عجیب‌ترین قبرستان‌های دنیا کجا قرار دارند؟🤔

قبرستان‌ها یا گورستان‌ها همیشه ما را یاد غم و اندوه واز دست دادن عزیزانمان می‌اندازند اما جالب است بدانید بعضی از این گورستان‌ها همانند سایر مکان‌های تاریخی نشان دهنده‌ی فرهنگ و تفکرات و نوع اعتقادات مردم آن کشور است. که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. دراین مطلب قصد داریم شما را با چند نوع از عجیب ترین قبرستان‌ها آشنا کنیم.

a03b4d80 96a6 11ea af5f 9553a8f652c1 800 420

قبرستان شیشه‌ای دراندونزی:

که به جای سنگ روی قبر، شیشه قرار می‌دهند و جسد کاملا مشخص است. درون این قبرها را می توان مشاهده کرد، افراد می توانند جنازه ای را که در حال پوسیده شدن است را ببینند.این قبرستان یکی از ترسناک ترین قبرستان های جهان شمرده می شود.که هر کسی طاقت حضور در آن را ندارد.

9a7a4086 e907 4159 af8b 85cc88965bad

 قبرستان مری در رومانی:

واقعا با همه ی  قبرستان های دنیا تفاوت دارد قبرستان مری در رومانی که سازنده‌اش یک نجار بوده، که تصمیم گرفت تصویر فرد مرده را روی چوب حک کند تا نشان دهد آن‌ها چگونه مرده‌اند، این جا خبری از سنگ قبرهای ساده ی سیاه و مردمانی که مدام در حال گریه هستند، نیست (البته به جز در موارد کم). همه ی قبرها رنگارنگ و تزیین شده با کاشی های پر نقش و نگارند و کاشی هایی که روی آن ها نقاشی هایی کشیده شده است که اگر به آن ها دقت کنید می توانید بفهمید که روی آن ها صحنه هایی از زندگی فرد به خاک سپرده شده تصویر شده است، صحنه هایی از علایق و سلایق تا شغل و نحوه ی مرگ متوفی! واقعا جالب است.

MG 4523

قبرستان تاریخی نشتیفان در خراسان رضوی:

سنگ‌های مزارش به حالت عمودی بوده واز نظر ارتفاع با یکدیگر متفاوت است. بلندی هر سنگ مزار برمبنای اهمیت صاحب گور ساخته میشده.بعضی از ساکنین معتقدند عده‌ای از فرزندان و نوادگان پادشاهان سلسله اشکانیان (که اتفاقا در خراسان بر ایران حکمرانی می‌کردند) در این قبرستان خفته‌اند (که البته در خواف نیز این گورستان‌ها بسیار است و به همین دلیل در بعضی کتب تاریخی نام اصلی آن «خواف» نیز آمده است) و دسته‌ای دیگر معتقدند در گذشته برای ایمن نگه‌داشتن شهر از حملات و تجاوز احتمالی بزرگان شهر را در اطراف شهر دفن می‌کردند تا به اصالت و درستی مردمان آن اشاره کنند.

paris catacombs tunnels france SKULLS0617

قبرستان مسقف درایتالیا:

که از پایین تا بالای آن با ظرافتی خاص با جسد ۴۰۰۰ راهب کاپوچین تزیین شده است! در هر بخش که با استخوان تزیین شده انواع مختلفی از استخوان ها به چشم می‌خورد در این قبرستان که در کشور ایتالیا واقع شده مکان هایی وجود دارد که دخمه لگن و جمجمه وجود دارد!زیر کتیبه ای به‌ نام مرگ در این دخمه نوشته شده که:آنچه اکنون هستید زمانی ما بودیم و آنچه اکنون ما هستیم زمانی شما خواهید بود.

Catacombs of Paris 1

گورستان زیرزمینی پاریس: 

تونل‌هایی به طول چند صد کیلومتر وجود که در آن پر از استخوان های مردگان پیشین است این تونل ها به طول ۳۰۰ کیلومتر، ۶۰۰ میلیون از ساکنان پیشین پاریس را در خود جای داده و به یکی از جاذبه های عجیب گردشگری تبدیل شده است.  در قرن ۱۸ که فرانسه رو به پیشرفت بود که به تبع آن مردگان زیاد بودند و قبرستان ها پر شده بود و جایی برای دفن مردگان نبود بعد از سالها مخالفت کلیسا تصمیم گرفتند اجساد را به تونل منتقل کنند. جالبه بدونید این تونل ها معادن سنگ آهن بودند که از زمان روم باستان به جای مانده اند و بعد از نیمه ی دوم قرن ۱۸ این تونلها که در زیر مرکز شهر پاریس واقع شده بودند تغییر کاربری داده و محلی برای انتقال مردگان پاریسی شدند. 

0588996635524541

قبرستان اسپه چاه مازندران:

با قدمتی ۱۲۰۰ ساله در بهشهر مازندران که اولین قبرستان مسلمانان است و به علت آهک زیادش اجساد در آن نمی‌پوسند، به همین  دلیل به قبرستان سپید معروف شده است. این قبرستان دارای نقوش مختلف روی سنگ های ایستاده است که از شخصیت، کسب و کار و حتی خلق و خوی فرد آرمیده در آن حکایتها دارد. درآن‌جا افراد مختلف و حتی سرشناسی دفن شده‌اند که مردم محلی برای آن‌ها احترام زیادی قائل‌اند، همچنین صندوقچه‌ای چوبی و قدیمی نیز از آن‌ها به یادگار مانده که نزد ساکنین این منطقه نگهداری می‌شود.

در بازدید از قبرستان سفیدچاه مازندران با المان‌هایی از حیوانات مختلف همچون کبوتر، خرگوش، شتر و روباه رو به رو می‌شوید که هر کدام بار معنایی متفاوتی دارند و نمایی خاص به این گورستان بخشیده‌اند. نقوش گیاهی همچون درخت سرو (نماد جاودانگی) و گل نیلوفر (سمبل پاکی و تولد مجدد) از دیگر طرح‌های به کار رفته در ساخت قبرستان روستای سفید چاه به شمارمی‌آیند که زیبایی خاصی به آن‌جا هدیه کرده‌اند.

4RYET9sXXpq53J a5ec4a09a2254c0eb320ea49aefb5a3a

گورستان جن‌ها:

قبرستان تیس( گورستان جن ها): . تیس اسم روستایی تاریخی در شهر چابهار است و در نزدیکی قلعه پرتغالی‌ها قرار دارد.گورستان جن‌ها به خاطر صخره‌ای بودن زمینش جزو عجیب‌ ترین گورستان ها قرار دارد. مردم محلی به خاطر قصه‌های قدیمی باور دارند که این گورستان برای جن‌هاست. چون باور این‌که انسان‌های قدیم با وسایل ابتدایی خودشان این قبرهای عمیق را در دل صخره‌ها کنده باشند سخت است. بعضی‌ از این گورها هنوز سالم و دست‌نخورده‌اند.بعضی‌ها دلیل واقعی انتخاب این صخره برای دفن مرده‌ها را مقاومت خوب آنجا می‌دانند. با این کار از مرده‌هایشان در برابر حوادث طبیعی و یا حیوانات وحشی مراقبت می‌کردند.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن