اطلاعات عمومی

بهترین رمان های جهان – لیست ۵۰تایی

لیست 50 رمان که باید بخوانید

بهترین رمان های جهان

اگر می خواهید قفسه های خود را با بهترین کتاب های تمام دوران پر کنید، در جای مناسبی هستید. در این مطلب از نظرفا لیستی از بهترین کتاب‌های داستانی تا بهترین کتاب‌های غیرداستانی، عناوین بسیار عالی در کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند.

چگونه انتخاب می کنیم که کدام عنوان یکی از بهترین کتاب های تمام دوران است؟ خب، ما معتقدیم که بهترین کتاب‌ها ذهن ما را به روی شخصیت‌ها، دیدگاه‌ها و جهان‌های جدید باز می‌کنند. آن ها مدت ها پس از خواندن آخرین صفحه با ما می مانند. آنها ما را وادار می کنند که آنها را با همه به اشتراک بگذاریم.  و این در مورد تمام کتاب‌های موجود در فهرست ما از بهترین رمان های جهان صادق است. ما کتاب‌های پرفروش، برندگان جوایز و کتاب‌هایی را در نظر گرفتیم که به طور یکسان توسط خوانندگان و منتقدان امتیاز بالایی دریافت می‌کنند. و همینطور بسیاری از آنها به فیلم های پرفروش تبدیل شده اند.

امروزه بسیاری از این کتاب ها در مدارس تدریس می‌شوند. بسیاری از آن ها در فهرست‌های «بهترین» منتشر شده توسط سایت های معتبری مانند نیویورک تایمز، گاردین، NPR، PBS، مجله تایم و غیره جای گرفته‌اند. و بیشتر آن ها تأثیرات عمیقی بر ادبیات، فرهنگ، یا به طور کلی جهان داشته اند. فهرست ما شامل همه چیز از کلاسیک گرفته تا موارد دلخواه جدید، بهترین بیوگرافی تا بهترین کتاب های کودکان است. آماده؟ بیایید شیرجه بزنیم!

۱. آنا کارنینا اثر لئو تولستوی (۱۸۷۸)

آه، آنا کارنینا. داستانی درباره رابطه ای عاشقانه و هوس انگیز یا بهترین عاشقانه تمام دوران؟ اکثر منتقدان این کتاب را به عنوان یکی از نمادین ترین داستان های عاشقانه ادبی می شناسند و دلیل خوبی هم دارد. داستان روسی لئو تولستوی در مورد عاشقان ستارگان پر از جملاتی است مانند: «او کنار رفت و سعی کرد طولانی به او نگاه نکند، انگار خورشید بود، اما او را مانند خورشید دید، حتی بدون نگاه کردن.» این کتاب که توسط فئودور داستایوسکی به عنوان “بی عیب و نقص” توصیف شده است، و یک نسخه از آن در قفسه هر کتاب خانه ای قرار دارد.

11 Anna Karenina by Leo Tolstoy via amazon

۲. کشتن مرغ مقلد اثر هارپر لی (۱۹۶۰)

هارپر لی برای کشتن مرغ مقلد، خلوت و آرامش یک شهر جدا افتاده جنوبی را با داستانی از معصومیت و فضیلت، تعصب و نفرت، عشق و بخشش به هم می آمیزد. اسکات فینچ هشت ساله و پدرش آتیکوس، خود را درگیر محاکمه مرد سیاهپوستی می‌بینند که متهم به تجاوز به یک زن سفیدپوست است. در یکی از غم انگیزترین کتاب های رمانی که می توانید بخوانید، لی وقایع، مکاشفات و درس ها را از نگاه یک کودک خردسال بیان می کند. کشتن مرغ مقلد که به طور گسترده خوانده شده و به طور گسترده تدریس می شود، همچنان جرقه ای برای بحث های نژادی در کلاس های درس و کتابخانه های سراسر جهان است.

94 To Kill a Mockingbird by Harper Lee via amazon

۳. Where the Sidewalk Ends اثر شل سیلورستاین (۱۹۷۴)

تخیل و هنر شل سیلورستاین در این مجموعه داستان های کوتاه و شعر کلاسیک به طور کامل به نمایش گذاشته شده است. جایی که پیاده‌رو به پایان می‌رسد واقعاً یکی از بهترین کتاب‌های شعر تمام دوران است، زیرا قدرت ماندگاری آن برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. داستان های غریب و استادانه این شاعر، نویسنده، خواننده و هنرمند فولکلور آمریکایی برای همه جاذبه خاص خود را دارد.

97 Where the Sidewalk Ends by Shel Silverstein via amazon

۴. دره عروسک ها اثر ژاکلین سوزان (۱۹۶۶)

رابطه جنسی و مواد مخدر یک جذابیت مشترک دارند، اما یک پایان مشترک نیز دارند: یک مارپیچ رو به پایین. در دره عروسک ها، ژاکلین سوزان با جزییات مبهم داستان سه زن جوان را ارائه می دهد که چیزی جز رسیدن به اوج زندگی نمی خواهند. اما همانطور که آن را در چنگال خود می بینند، آن را در حلقه ای از رابطه جنسی، شهوت، عاشقانه و رها شدن از دست می دهند. این صفحه‌گردان یکی از آن کتاب‌های کلاسیک ساحلی است که نمی‌توانید آن‌ها را کنار بگذارید، و راه را برای کتاب‌های هیجان‌انگیز مشابهی برای تعطیلات هموار می کند.

96 Valley of the Dolls by Jacqueline Susann via amazon

۵. درخشش اثر استیون کینگ (۱۹۷۷)

اثری از استاد تعلیق باید در هر فهرستی از کتاب‌هایی که باید در طول عمرتان بخوانید، گنجانده شود. به همین دلیل است که در اینجا «درخشش» اثر استیون کینگ را خواهید یافت. جک تورنس که در کمال سینمایی توسط جک نیکلسون زنده شد، مردی میانسال است که به دنبال شروعی تازه است. او فکر می‌کند وقتی به عنوان سرایدار خارج از فصل در هتلی قدیمی به نام Overlook شغل پیدا می‌کند، شروع تازه ی خود را پیدا کرده است. اما با افزایش انبوه برف در بیرون، مکان منزوی محدود و شوم ماجرا به گونه ای دیگر رقم می خورد، توجه داشته باشید: این یکی از ترسناک ترین کتاب های تمام دوران است.

85 The Shining by Stephen King via amazon

۶. شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری (۱۹۴۳)

شازده کوچولو داستانی جاودانه از سفر یک شاهزاده از سیاره ای به سیاره دیگر در جستجوی ماجراجویی است. با این حال، آنچه او می یابد، تعامل با بزرگسالان است که او را ناامید می کند. در صحرای صحرا، او با راوی کتاب برخورد می‌کند و هر دو سفری هشت روزه پر از درس را آغاز می‌کنند. اجازه ندهید اندازه این کتاب شما را گول بزند – این یکی از جذاب ترین کتاب های کوتاهی است که تا به حال خوانده ایم. همچنین یکی از پرخواننده ترین آثار کلاسیک در سراسر جهان است. این که آیا خواندن به انگلیسی، فرانسوی یا زبان دیگری را ترجیح می دهید مهم نیست، مطمئنا نسخه ای از آن را به زبان خودتان پیدا خواهید کرد.

76 The Little Prince by Antoine de Saint Exupery via amazon

۷. The Fellowship of the Ring اثر J.R.R. تالکین (۱۹۵۴)

در یاران حلقه، اولین کتاب از سه گانه ارباب حلقه ها، سفر به سرزمین میانه و به دنیای فرودو بگینز، ساموایز گامگی، گاندالف خاکستری، ارباب تاریک سائورون، و کل مجموعه تالکین را پیش رو خواهید داشت. شخصیت های معروف و خطوط داستانی فرودو وظیفه دارد حلقه تک، قدرتمندترین حلقه موردور را نابود کند، اما در طول مسیر، تلاش او با بسیاری از شخصیت های منحصر به فرد و جذاب تالکین و همچنین ماجراجویی در ابعاد حماسی پر می شود که شما را میخکوب داستان می کند. اگرچه دنیای سرزمین میانه به طور کامل ساخته شده است، این سه گانه مضامین جهانی خیر در مقابل شر را که در بین خوانندگان با هر سن و پیشینه طنین انداز شده است را به تصویر می کشد. این کتاب به طور گسترده ای به عنوان یکی از بهترین کتاب های فانتزی در تمام دوران شناخته می شود و خواندن آن برای دوستداران این ژانر ضروری است.

66 The Fellowship of the Ring via amazon

۸. The Handmaid’s Tale اثر مارگارت اتوود (۱۹۸۵)

آفرد، یک خدمتکار در جمهوری گیلعاد، از خانه، خانواده و زندگی که می‌دانست فقط به‌عنوان خدمتکار خانه کار می‌کند، کنار گذاشته شده است. با کاهش جمعیت گیلعاد، ارزش یک زن به باروری و توانایی او در تولید مثل بستگی دارد و آنهایی که می توانند تولید مثل کنند، استقلال خود را از دست می دهند. داستان ندیمه اثر مارگارت اتوود یک داستان هشداردهنده و یک قسمت روایتی جذاب است. اگرچه چندین دهه پیش نوشته شده است، اما همچنان برای زمان ما جذاب است، همانطور که با واکنش تماشاگران به اقتباس روی صفحه ثابت شد. در حالی که پنج فصل سریال The Handmaid’s tale بر اساس این رمان منتشر شده است. ما این کتاب را در زمره بهترین کتاب های فمینیستی قرار می دهیم.

70 The Handmaids Tale by Margaret Atwood via amazon

۹. چین و چروک در زمان نوشته مادلین ال انگل (۱۹۶۲)

در حالی که این کتاب ممکن است فروش این کتاب به لطف فیلم سال ۲۰۱۸ با بازی اپرا وینفری، میندی کالینگ و ریس ویترسپون افزایش یافته باشد، کتاب A Wrinkle in Time اثر مادلین ال انگل به دلیل روایت فوق‌العاده‌اش باید خوانده شود. بافت زمان و مکان این رمان علمی-تخیلی، برنده مدال نیوبری، مگ موری دردسرساز و سرسخت را دنبال می‌کند که با ناپدید شدن اسرارآمیز پدرش با مجموعه‌ای از همسایه‌های عجیب و غریب روبرو می‌شود: خانم کیست، خانم کی، و خانم که. عناصر عشق، اعتماد، و غلبه بر ترس در این داستان مسحور کننده بلوغ یافته شده است. ما همیشه خواندن کتاب را قبل از دیدن فیلم های تولید شده بر اساس کتاب ها  توصیه می‌کنیم.

05 A Wrinkle in Time by Madeleine LEngle via amazon

۱۰. غرور و تعصب اثر جین آستن (۱۸۱۳)

غرور و تعصب کلاسیک جین آستن در قفسه کتاب بسیاری از خوانندگان دانش‌آموز  در دهه‌های ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ حضور داشت، اما داستان و درس‌های جاودانه‌اش حتی امروزه نیز جایگاهی را در بسیاری از کتابخانه‌های خانگی و در بسیاری از فهرست‌های مطالعه مدارس به دست آورده است. وقتی مردان جوان واجد شرایط برای ازدواج به محله آن ها می رسند، آقا و خانم بنت باید پنج دختر مشتاق خود را برای نقش آفرینی در یک زندگی آماده کنند که آن همسر بودن است. در حالی که شوخ طبعی  خواهران بنت صفحات را ورق می زند، شما داستان کلاسیکی را مطالعه می کنید، که به طور گسترده یکی از بهترین رمان های عاشقانه در نظر گرفته می شود، همچنین به عنوان پیشگویی برای اشتباهات عجولانه و قضاوت های نادرست عمل می کند.

48 Pride and Prejudice by Jane Austen via amazon

۱۱. همه مردان رئیس جمهور اثر باب وودوارد و کارل برنشتاین (۱۹۷۴)

معتادان داستان ها و کتاب های سیاسی از هر قشری از سخنان باب وودوارد و کارل برنشتاین خبرنگاران واشنگتن پست در حین بازگویی تجربیات و رویدادهای واترگیت لذت خواهند برد. این کتاب که تنها چند ماه قبل از استعفای رئیس جمهور ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۴ منتشر شد، تمام شواهدی را که این دو خبرنگار موفق در جریان تحقیقات خود کشف کردند، علیه نیکسون و گروهی از عوامل سیاسی او منتشر می کنند. همچنین نشان دهنده پیدایش Deep Throat (که بعداً مشخص شد مارک فلت، معاون FBI بود)، مخبر دولتی که در پایان به سرنگونی نیکسون کمک کرد.

07 all the president s men by bob woodward and carl bernstein via amazon

۱۲. جستجوی انسان برای معنا اثر ویکتور ای. فرانکل (۱۹۴۶)

بین سال های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۵، ویکتور فرانکل در چهار اردوگاه مرگ نازی ها کار کرد. پدر و مادر، برادر و همسر باردارش از بین رفتند. بعداً در زندگی، فرانکل روانپزشک شد و آنچه را که او ابداع کرد، منطق درمانی بود، نظریه‌ای که نشان می‌دهد زندگی ما اساساً توسط کشف و پیگیری آنچه که ما معنادار می‌دانیم هدایت می‌شود. در جستجوی انسان برای معنا، فرانکل وحشت‌هایی را که در آن اردوگاه‌های کار اجباری با آن روبرو بود را به اشتراک می‌گذارد. اما در این کتاب خارق‌العاده هولوکاست، او همچنین درس‌هایی را که آموخته و بعداً به بیمارانش آموخت درباره احیای معنوی در مواجهه با چنین رنج بزرگی به اشتراک می‌گذارد.

36 man s search for meaning by viktor e frankl via amazon

۱۳. محبوب توسط تونی موریسون (۱۹۸۷)

معشوق تونی موریسون به وحشت برده داری خیره می شود و روایتی را که فکر می کنید صدها بار خوانده اید به داستانی عظیم از درد، رنج، پیروزی و آزادی تبدیل می کند. داستان ست، قهرمان رمان، به طرز غم انگیزی صادقانه و در عین حال زیبا و شنیع است. او نگرانی های مربوط به تصمیمات گذشته را می پوشاند و با اشتیاق برای آزادی تلاش می کند، قوسی که کل داستان زندگی او به سمت آن خم می شود. تعلیق بر خواننده سنگین می‌شود و انتخاب‌هایی که باید در کنار ست بسنجید آزاردهنده هستند. این کتاب نقطه عطفی فرهنگی برای شکستن یکنواختی توصیفات کتاب درسی و ارائه نگاهی اجمالی انسانی به فصل شرم آور تاریخ بشر یعنی دوران برده داری است.

14 Beloved by Toni Morrison via amazon

۱۴. در خون سرد اثر ترومن کاپوتی (۱۹۶۵)

در ۱۵ نوامبر ۱۹۵۹، شهر کوچک هولکامب، کانزاس، با قتل وحشیانه چهار عضو خانواده کلاتر به پایان رسید. پلیس هیچ مظنونی نداشت و تقریباً هیچ مدرکی نداشت. کتاب ترومن کاپوتی در خون سرد با جزئیات هولناکی از مرگ خانواده و تحقیقاتی که در نهایت منجر به دستگیری دو محکوم سابق آزادی مشروط شده است را بازگو می کند. کار کاپوتی ممکن است داستانی باشد که در زمان گیر کرده است، اما روایت غیرداستانی آن چیزهای زیادی را در مورد خشونت و بدی نشان می دهد که حتی امروز هم طنین انداز است. این کتاب عموما مدلی برای بهترین کتاب های جنایی واقعی، صرف نظر از دوره زمانی، در نظر گرفته می شود.

30 In Cold Blood by Truman Capote via amazon

۱۵. راه درازی رفته: خاطرات یک پسر سرباز اثر اسماعیل به (۲۰۰۷)

این کتاب داستان بسیار دردناکی است که ترجیح می دهید فکر کنید تخیلی است. اما «راهی طولانی رفته» اسماعیل بی، روایتی کاملاً واقعی از سال‌های زندگی او به عنوان کودک سرباز در سیرالئون، آفریقای غربی است. با این کتاب، نگاهی مستقیم به زندگی ۳۰۰.۰۰۰ کودک سرباز جهان خواهید داشت که بسیاری از آن ها از خانه هایشان دزدیده شده و مجبور به ورود به دنیای مواد مخدر، اسلحه و قتل شده اند. در دنیایی که با اخبار ۲۴ ساعته و فناوری و سرعت کوچک شده است، خواندن این مطلب برای درک وضعیت اسفناک همنوعان ضروری است.

03 A Long Way Gone Memoirs of a Boy Soldier by Ishmael Beah via amazon

۱۶. Dune اثر فرانک هربرت (۱۹۶۵)

تلماسه فرانک هربرت، رمانی علمی تخیلی برای اعصار مختلف، ماجراهای پل آتریدس را روایت می‌کند. که به عنوان مواد دیب شناخته می‌شود. در حالی که او و خانواده‌اش در تلاش برای زنده کردن بزرگترین رویای بشر در حالی که در یک سیاره بیابانی زندگی می‌کنند، می‌پردازد. اگرچه کتاب تلماسه در سال ۱۹۶۵ نوشته شده است، اما بیشتر داستان Dune ممکن است برای خوانندگان قرن بیست و یکم بیشتر جذابیت داشته باشد تا برای کتابخوان هایی که آن را در دهه ۶۰ خوانده اند. این رمان جرقه آثار بی شمار دیگری را در مجموعه کتاب های علمی تخیلی ستاره ای ایجاد کرده است.

21 Dune by Frank Herbert via amazon

۱۷. انتظارات بزرگ اثر چارلز دیکنز (۱۸۶۱)

وقتی چارلز دیکنز «انتظارات بزرگ» را نوشت، به برخی از رنگارنگ‌ترین و ماندگارترین شخصیت‌های ادبیات جان بخشید: «پیپ»، «خانم هاویشام» و «عمو پامبل‌چوک» برای نام بردن از چند نفر از این افراد کافی هستند. رمان ماقبل آخر او، انتظارات بزرگ، شرح زندگی و داستان های یتیمی به نام پیپ است که در اوایل تا اواسط دهه ۱۸۰۰ در کنت و لندن بزرگ می شد. این یک اثر کلاسیک است و باید آن را کاملاً خواند زیرا به عنوان یکی از بهترین آثار دیکنز توصیف شده است، ارزیابی که خود دیکنز نیز با آن موافق بود.

26 Great Expectations by Charles Dickens via amazon

۱۸. شجاعت بسیار: چگونه شجاعت آسیب پذیر بودن شیوه زندگی، عشق، والدین و رهبری ما را تغییر می دهد اثر برنه براون (۲۰۱۲)

برنه براون، استاد محقق در دانشگاه هیوستون، هر آنچه را که در مورد آسیب پذیری و قرار گرفتن در معرض روابط عاطفی می دانیم را در Daring Greatly، یکی از پیشگامانه ترین کتاب های خودیاری زمان، آورده است. پس از بیش از یک دهه تحقیق، براون این کتاب را نوشت تا این افسانه را که آسیب پذیری یک ضعف است، از بین ببرد. در عوض، او استدلال می‌کند که این یکی از دقیق‌ترین معیارهای شجاعت و تنها راه رسیدن به تجربیات واقعی است.

20 Daring Greatly How the Courage to Be Vulnerable Transforms the Way We Live Love Parent and Lead by Brene Brow

۱۹. ۱۹۸۴ توسط جورج اورول (۱۹۴۹)

جورج اورول هنگام نوشتن رمان دیستوپیایی ۱۹۸۴ در اواسط قرن بیستم، مطمئناً نمی‌توانست حدس بزند که سخنان او چقدر ممکن است پیشگویانه باشد. بریتانیای کبیر سقوط کرده و جای خود را به ایر استریپ یک، استانی از ابر دولت خیالی اقیانوسیه داده است. ایربریپ یک توسط جنگ همیشگی و برادر بزرگ، رهبر مرموز اداره می شود که از نظارت همه جانبه دولت و کیش شخصیت برای اجرای قانون و نظم استفاده می کند. وینستون اسمیت، شخصیت اصلی کتاب، باید در حزب، برادر بزرگ و افکارش که روز به روز جنایتکارانه تر می شوند، حرکت کند.

00 1984 by George Orwell via amazon

۲۰. خاکستر آنجلا: خاطرات اثر فرانک مک کورت (۱۹۹۶)

فرانک مک کورت نویسنده، در رمان برنده جایزه پولیتزر خود، خاکستر آنجلا، دوران کودکی خود را که در محله‌های فقیر نشین لیمریک، ایرلند گذرانده، بازگو می‌کند: «وقتی به دوران کودکی‌ام نگاه می‌کنم، تعجب می‌کنم که اصلا چطور توانستم زنده بمانم. البته، آن دوران کودکی بدبختی بود: کودکی شاد به سختی ارزش آن را ندارد. بدتر از کودکی بدبخت معمولی، کودکی بدبخت ایرلندی است، و بدتر از آن، کودکی بدبخت کاتولیک ایرلندی است. مک کورت با فقر، گرسنگی نزدیک، بی توجهی و ظلم مبارزه کرد، اما موفق می شود داستان خود را با شوخ طبعی، شفقت، و قدرت تداوم خود تعریف کند. کتاب برنده جایزه او به طور گسترده یکی از بهترین خاطرات تمام دوران در نظر گرفته می شود.

10 Angelas Ashes A Memoir by Frank McCourt.jpg

۲۱. تاریخچه مختصری از زمان نوشته استیون هاوکینگ (۱۹۸۸)

بیشتر کتاب‌های علمی، حتی آن هایی که به خوبی نوشته شده‌اند، بیش از حد شبیه کتاب‌های درسی هستند. اما فیزیکدان، کیهان شناس و نویسنده مشهور انگلیسی استیون هاوکینگ موفق می شود برخی از عمیق ترین سؤالات جهان را مطرح کند: جهان چگونه آغاز شد؟ در پایان چه اتفاقی می افتد؟ سوالاتی که خواندن کتاب را جذاب می کند. این کتاب که راهنمای فیزیک مدرن است، شاید اولین کتابی بود که اسرارآمیزترین عناصر جهان (سیاهچاله ها و کوارک ها) را به طور کامل برای عموم در دسترس قرار داد.

01 A Brief History of Time by Stephen Hawking via amazon

۲۲. فارنهایت ۴۵۱ توسط ری بردبری (۱۹۵۳)

گای مونتاگ در فارنهایت ۴۵۱ ممکن است کمی نزدیک به دنیای واقعی ما باشد: او آتش نشانی در دنیای دیستوپیایی آینده نگر است که کارش یافتن و نابود کردن کالاهای غیرقانونی دنیایی است که تنها تمرکزش تلویزیون است، او باید کتاب ها را از بین ببرد. در واقع، مونتاگ معتقد است که کلمه چاپ شده خطرناک است. تا اینکه یک همسایه مرموز، کلاریس، ظاهر می شود و چشمانش را به شگفتی کلمه نوشته شده باز می کند. این داستان طلسم‌آمیز پرسش‌هایی درباره اهمیت ادبیات و آزادی بیان را بررسی می‌کند. اگر مخالف ممنوعیت کتاب هستید، این رمان برای شماست.

23 Fahrenheit 451 by Ray Bradbury via amazon

۲۳. اثری دلخراش از نبوغ سرسام آور اثر دیو ایگرز (۲۰۰۰)

دیو اگرز اولین بار در سال ۲۰۰۰ منتشر شد، اثری دلخراش از نابغه حیرت‌انگیز، به پرفروش‌ترین فیلم ملی، فینالیست جایزه پولیتزر و یک کلاسیک دل‌گرم تبدیل شد. این شاهکار خاطرات یک دانشجوی ارشد است که با از دست دادن هر دو والدینش در عرض پنج هفته و به سرپرستی گرفتن برادر هشت ساله اش، زندگی اش زیر و رو می شود. علی‌رغم آن شروع شوم، کتاب با برداشتی صادقانه از یادگیری زندگی با مرگ بسیار خنده‌دار است.

02 A Heartbreaking Work of Staggering Genius by Dave Eggers via amazon

۲۴. هری پاتر و سنگ جادو اثر جی.کی. رولینگ (۱۹۹۷)

به دنیای جادوگران خوش آمدید، ماگل ها. در  اولین قسمت از کتاب های رولینگ از سری محبوب، هری پاتر و سنگ جادو، شما با بسیاری از مهم ترین و جذاب ترین شخصیت های داستان آشنا خواهید شد: هری، هرمیون، رون، دامبلدور، هاگرید و غیره. اما قبل از اینکه به سرگرمی‌های جادوها و معجون‌ها بپردازید، داستان عمل بلافاصله شروع می‌شود زیرا هری احساس می‌کند که سرنوشتش با گذشته‌اش در هم تنیده شده است. این کتاب به دلیل محبوبیت انفجاری و تأثیر عمیق در ژانر فانتزی و همچنین نقل قول های به یاد ماندنی زیاد در لیست ما قرار گرفت.

28 Harry Potter and the Sorcerers Stone.jpg

۲۵. داستان های منتخب، ۱۹۶۸-۱۹۹۴ توسط آلیس مونرو (۱۹۹۶)

آلیس مونرو، یکی از پرکارترین نویسندگان عصر مدرن، صادقانه ترین احساسات و لحظات زندگی را در این ۲۸ داستان کوتاه باشکوه به تصویر می کشد. این مجموعه داستان کوتاه، برنده جایزه نوبل ادبیات، هرگز با خطوط داستانی شیوا، شخصیت‌های جذاب و رئالیسم بی‌پایان شگفت‌انگیز، شما را شگفت‌زده نخواهد کرد. این کتابی است که در قفسه کتاب خانه هر کتابشناسی قرار دارد.

50 Selected Stories 1968–1994 by Alice Munro via amazon

۲۶. The Fault in Our Stars اثر جان گرین (۲۰۱۲)

او فکر می کرد که تشخیص سرطان سرنوشت او را مخدوش کرده و داستان زندگی او را نوشته است، اما ملاقات تصادفی با آگوستوس واترز زندگی هیزل لنکستر را زیر و رو می کند. بی‌احترامی و جسورانه، The Fault in Our Stars داستانی خنده‌دار، گیرا و دلخراش است. این در مورد یادگیری احساس عشق، لذت بردن از زنده بودن و داشتن یک زندگی جسورانه با وجود شرایط خارج از کنترل شما است. جای تعجب نیست که در بین بهترین کتاب‌های غمگین (جعبه دستمال کاغذی دستی داشته باشید) و بهترین کتاب‌های نوجوانان رتبه‌بندی شده است.

65 The Fault in Our Stars by John Green via amazon

۲۷. ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب و از طریق شیشه‌ای اثر لوئیس کارول (۱۸۶۵)

اگر تنها چیزی که از سرزمین عجایب لوئیس کارول می‌دانید، نسخه‌ی ضدعفونی‌شده انیمیشن والت دیزنی ۱۹۵۱ است، وقت آن است که چشم‌انداز خود را نسبت به داستان برعکس کنید، دقیقاً مانند گربه‌ی چشایر که ممکن است خودش را بچرخاند. محققان سعی کرده‌اند تئوری‌های سیاسی، تاریخی و ایدئولوژیکی را در ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب به کار ببرند، اما این داستان کاملاً رویایی از یادگیری رشد (یا کوچک شدن) و کاوش است که از نگاه یک کودک کنجکاو روایت می‌شود. با این حال، تأثیرات فرهنگی آن چنان موج زده است که خواندن آن برای هر کسی که حتی ذره ای علاقه ادبی دارد، ضروری است.

06 Alices Adventures in Wonderland Through the Looking Glass by Lewis Carroll via amazon

۲۸. مرد نامرئی اثر رالف الیسون (۱۹۵۲)

اولین رمان رالف الیسون، مرد نامرئی، برنده جایزه ملی کتاب داستانی، ۱۶ هفته تحسین برانگیز را در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز سپری کرد. موفقیت اولیه آن تا حد زیادی به دلیل ماهیت قابل ارتباط راوی آن است، یک مرد سیاهپوست جوان و بی نام که مجبور است سطوحی از فرهنگ آمریکایی دهه ۱۹۵۰ را طی کند که مملو از نفرت و تعصب است. راوی که مشتاق مکانی در زمان برای نامیدن خود است، در می یابد که آنچه او برای خود امیدوار است در نهایت گریزان باقی می ماند، درست همانطور که حقیقت پشت رویدادهایی که او را احاطه کرده اند مبهم باقی می ماند. این کتاب ۵۸۱ صفحه‌ای برای خوانندگان جوان‌تر کمی زیاد است، اما همچنان می‌توانید با این کتاب‌های کودکان در مورد تنوع، مسائل مربوط به نژاد و برابری را به آن‌ها معرفی کنید.

32 Invisible Man by Ralph Ellison via amazon

۲۹. خدایا آنجا هستی؟ من هستم، مارگارت اثر جودی بلوم (۱۹۷۰)

اگر این کتاب را در دوران نوجوانی خوانده‌اید با توجه به اینکه اغلب در مدارس تدریس می‌شود. وقت آن رسیده است که خدایا، آیا آنجایی؟ من هستم را دوباره بخوانید. پرسش‌ها و تلاش‌های مارگارت دانش‌آموز کلاس ششم (مثلاً برای بزرگ‌تر کردن سینه‌ها، در حالی که به دنبال دین مورد علاقه‌اش است) هر چند ناجور و بی‌ظرافت باشد، او را به درک و قدردانی بیشتر از خود سوق می‌دهد. با یادآوری تجربیات و خواسته‌های خود برای کنار گذاشتن زنجیر دوران کودکی در دوران جوانی، این کتاب شما را متعجب می‌کند. این یک داستان بلوغ است که ده ها نفر پس از آن جرقه زد، اما آیا نسخه اصلی همیشه بهترین نیست؟

12 Are You There God Its Me Margaret by Judy Blume via amazon

۳۰. صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز (۱۹۶۷)

با توجه به نقد کتاب نیویورک تایمز، این شاهکار گابریل گارسیا مارکز “اولین اثر ادبی پس از کتاب پیدایش است که باید برای کل نژاد بشر مطالعه شود.” صد سال تنهایی سیر تکاملی کل یک شهر ساختگی به نام ماکوندو را بازگو می کند. نویسنده – پدر سبک ادبی رئالیسم جادویی – از طریق داستان های مردان و زنان، پسران و دختران، تصویری چشمگیر از زیبایی و درد دلخراش نوع بشر ارائه می دهد.

44 One Hundred Years of Solitude by Gabriel Garcia Marquez via amazon

۳۱. Catch-22 اثر جوزف هلر (۱۹۶۱)

اگر تنها چیزی که از این کلاسیک ادبیات آمریکایی می‌دانید، بیان محاوره‌ای درباره تصمیم‌گیری است، Catch-22 را برای مطالعه‌ی تاریک و کمدی انتخاب کنید. یوساریان، یکی از اعضای خدمه بمب افکن ایتالیایی در طول جنگ جهانی دوم، ناامید است تا خود را از تعداد فزاینده ماموریت های انتحاری که فرماندهانش او و سربازانش را مجبور به پرواز می کنند، معاف کند. گرفتاری زمانی اتفاق می‌افتد که او متوجه می‌شود که قانون شوم بوروکراسی، Catch-22، در صورت درخواست برکناری از وظیفه او را به عنوان عاقل طبقه‌بندی می‌کند و در نتیجه واجد شرایط برای امداد نیست . این کتاب به عنوان سرود ضد جنگ و نمایش فرد در مقابل جامعه موج زد.

17 Catch 22 by Joseph Heller via amazon

۳۲. تخت جمشید: داستان کودکی مرجانه ساتراپی (۱۳۷۹)

ساتراپی از طریق این رمان گرافیکی قدرتمند، داستان کودکی خود را در تهران در زمان سرنگونی شاه، ظهور انقلاب اسلامی و ویرانی جنگ ایران و عراق روایت می‌کند. ساتراپی به عنوان دختر دو مارکسیست و نوه یکی از آخرین امپراتوران ایران، دیدگاه و موقعیتی منحصر به فرد در بازگویی داستان های زندگی روزمره در ایران دارد. در کنار ساتراپی، درباره تاریخ و قهرمانانی که این کشور جذاب را تعریف می کنند، بیاموزید. این کتاب توجه خوانندگان را هم به خاطر شکل مدرنش – یک رمان گرافیکی – و هم به دلیل نگاه نزدیک به کشوری که اکثر آمریکایی ها فقط از اخبار می شناسند، به خود جلب کرد.

46 Persepolis The Story of a Childhood by Marjane Satrapi via amazon

۳۳. Charlotte’s Web اثر E.B. سفید (۱۹۵۲)

شما هرگز برای دیدار با شارلوت، ویلبر و تمپلتون آنقدر پیر نیستید. این داستان دلگرم کننده دوستی و فداکاری به دنبال ویلبر جوان، یک خوک است که از یک مرگ در امان است، اما متعاقباً به مرگ تقریباً قطعی دیگری فرستاده می شود. شارلوت، یک عنکبوت انبار، که ناامید از کمک به خوک‌پز کوچک است، نقشه‌ای را طراحی می‌کند که ثابت می‌کند نبوغ و زندگی ویلبر جوان را تغییر می‌دهد. وب شارلوت همچنان یک کتاب تاثیرگذار و عالی برای خانواده ها است.

18 Charlottes Web by EB White via amazon

۳۴. Slaughterhouse-Five اثر کرت وونگات (۱۹۶۹)

سلاخ خانه شماره پنج، یک رمان علمی تخیلی و ضد جنگ است که به دنبال سرباز آمریکایی بیلی پیلگریم است. یک رویداد اصلی در داستان – و همچنین زندگی خود ونگات – بمباران درسدن است. نویسنده شروع به دیدن بسیاری از وقایع زندگی خود به عنوان پیامدهای آن رویداد مرگبار می کند. قسمت اعظم «سلاخ خانه پنج» زندگی‌نامه‌ای است، اما این امر به دلیل لحن بی‌احترامی کتاب و نمایش‌های بدون فیلتر از جنسیت و ناسزا، جلوی فشار برای سانسور را نمی‌گیرد.داستان‌سرایی آینده‌نگر، و بخش خاطرات تأمل‌آمیز، سلاخ خانه پنج را اغلب به‌عنوان مهم‌ترین نوشته ونه‌گات به همگان شناسانده است.

52 Slaughterhouse Five by Kurt Vonnegut via amazon

۳۵. برش برای سنگ توسط آبراهام ورگزه (۲۰۰۹)

آبراهام ورگزه چندین خط داستانی سرسبز را در مجموعه‌ای از رازها، خیانت، عشق و رستگاری در برش برای سنگ می‌بافد. ماریون و شیوا استون، برادران دوقلویی که از پیوند مخفیانه یک راهبه هندی و یک جراح بریتانیایی متولد شده‌اند، در سنین جوانی با مرگ مادر و ناپدید شدن پدر یتیم می‌شوند. این دو، که از طریق خون و پیوند به هم پیوند خورده‌اند، اتیوپی جنگ‌زده را به مقصد نیویورک ترک می‌کنند تا بعداً برگردند تا دریابند سرنوشت و آینده‌شان با گذشته‌هایشان در هم تنیده شده است. این رمان به دلیل ترسیم پزشکی که عمدتاً به جای رویه ها بر روی افراد متمرکز بود، پیشگامانه بود.

19 Cutting for Stone by Abraham Verghese via amazon

۳۶. زندگینامه مالکوم ایکس: همانطور که به الکس هیلی گفته شده توسط مالکوم ایکس و الکس هیلی (۱۹۶۵)

زندگی‌نامه مالکوم ایکس اثری مربوطبه دورانی در تاریخ آمریکا است که ایدئولوژی‌های فرهنگی، نژادی و مذهبی در اوج قرار گرفتند. مالکوم ایکس، یک رهبر مسلمان و ضد ادغام، محدودیت‌هایی را که در رویای آمریکایی می‌بیند و تغییراتی را که می‌توان با نیروی اراده و تلاش ایجاد کرد، آشکار می‌کند. واقعیت جالب: الکس هیلی نویسنده همکار زمانی سردبیر Reader’s Digest بود.

56 The Autobiography of Malcolm X As Told to Alex Haley by Malcolm X and Alex Haley via amazon

۳۷. ترس و نفرت در لاس وگاس: سفری وحشیانه به قلب رویای آمریکایی اثر هانتر اس. تامپسون (۱۹۷۱)

حتی اگر هرگز در زندگی خود داروی توهم زا مصرف نکرده باشید، این کتاب را با اشتیاق خواهید خواند. و احتمالاً پس از خواندن کتاب ترسناک ترس و نفرت که روایت یک آخر هفته وحشیانه و طولانی در لاس‌وگاس است از استفاده از داروهای توهم زا دوری خواهید کرد. جایی که او و وکیل ساموایی‌اش، دکتر گونزو، برای پوشش مسابقه دوچرخه‌سواری در بیابان‌های نوادا فرستاده می‌شوند. این دو نفر که به مواد مخدر اعتیاد دارند هرگز در مسیر درست قرار نمی گیرند.

24 Fear and Loathing in Las Vegas A Savage Journey to the Heart of the American Dream by Hunter via amazon

۳۸. مترجم بیماریها نوشته جومپا لاهیری (۱۹۹۹)

جومپا لاهیری در این مجموعه داستان کوتاه، پویایی های پیچیده ای را بیان می کند که وقتی سنت گرایی هندی با فرهنگ آمریکایی روبرو می شود که اغلب برای پویایی های فرهنگی پیچیده ای که درک نمی کند، احترام کمی قائل است. داستان هر شخصیت مضامین قابل تشخیص را دنبال می کند – اشتیاق، شهوت، خیانت – اما آنها در یک خط داستانی پیچیده که سرشار از جزئیات است روایت می شوند. این یک مطالعه مهم در دنیای مدرن و چند فرهنگی ما است.

31 Interpreter of Maladies by Jhumpa Lahiri via amazon

۳۹. خاطرات یک دختر جوان نوشته آن فرانک (۱۹۴۷)

خواندن دفتر خاطرات یک دختر جوان نوشته آن فرانک برای بسیاری از نوجوانان و جوانان لازم است، اما افراد مسن در سخنان حکیمانه این زن جوان چیزهای زیادی برای قدردانی خواهند یافت. این کتاب که در طول جنگ جهانی دوم و در حالی که نازی‌ها کارزار مرگ و ویرانی خود را را انداخته بودند، نوشته شده است، این کتاب گزارشی روزانه از زندگی در زمانی است که خانواده‌ای مجبور به مخفی شدن بودند. انسانیت و مهربانی فرانک با توجه به شرایط او الهام بخش و دلخراش است. این یک کتاب غیرداستانی بسیار تکان دهنده برای کودکان و بزرگسالان است.

64 The Diary of a Young Girl by Anne Frank via amazon

۴۰. لولیتا اثر ولادیمیر ناباکوف (۱۹۵۵)

لولیتای ولادیمیر ناباکوف ممکن است ابتدا به دلیل شرح بدنام خود از تمایلات وابسته به عشق شهوانی غیرطبیعی (و بسیاری استدلال می کنند که درنده) قهرمان داستان شهرت و بدنامی به دست آورد، اما قدرت ماندگاری آن دقیقاً بر داستان نفس گیر استوار است که جنجالی ترین عناصر را رد می کند. این مرثیه ای درباره عشق و شهوت در تمام اشکال دیوانه کننده آن است.

34 Lolita by Vladimir Nabokov via amazon

۴۱. Love Medicine اثر لوئیز الدریچ (۱۹۸۴)

مونتاگ ها و کاپولت های شکسپیر به سختی می توانند دسته ای از کشپاوها و لامارتین های لوئیز الدریش را نگه دارند. Love Medicine، اثری خیره کننده از داستان سرایی که در اطراف و درون یک منطقه رزرو شده در داکوتای شمالی اوجیبوه اتفاق می افتد، سرنوشت درهم تنیده دو خانواده چند نسلی را به اشتراک می گذارد. مضامین بی عدالتی، خیانت، سحر و جادو و رمز و راز داستان زیبایی را احاطه کرده است و در پایان، همه چیز درباره قدرت عشق است.

35 Love Medicine by Louise Eldrich via amazon

۴۲. من در یک روز  زیبا صحبت می کنم – Me Talk Pretty One Day اثر دیوید سداریس (۲۰۰۰)

این مجموعه داستان‌های کوتاه با صدای بلند خنده‌ای باعث می‌شود تا مطالعه‌ای عالی برای شما فراهم شود. دیوید سداریس در من یک روز زیبا صحبت می‌کنم، پیچش‌های پوچ و هیستریکی را به اشتراک می‌گذارد که توانسته بود از رویدادهای پیش پا افتاده‌تر و کسل‌کننده‌تر زندگی که در رالی، کارولینای شمالی بزرگ می‌شد، به اشتراک بگذارد. این کتاب در حالی ادامه می‌یابد که سداریس به فرانسه نقل مکان می‌کند، جایی که او همچنین داستان‌های جذاب و ناخوشایند یادگیری زندگی در شهر و کشوری را به اشتراک می‌گذارد که اصلاً آشنا نیست.

37 Me Talk Pretty One Day by David Sedaris via amazon

۴۳. میدل سکس نوشته جفری یوگنیدس (۲۰۰۲)

کالیوپه هلن استفانیدس در سال ۱۹۶۰ در دیترویت، دوران اوج شهر موتور سیتی، در خانواده‌ای یونانی آمریکایی به دنیا آمد که اساساً زندگی حومه‌ای آمریکایی داشتند. کالیوپ که از شهر خارج می شود، متوجه می شود که شبیه دختران دیگر نیست. فاش کردن یک راز خانوادگی (و تاریخچه ژنتیکی شگفت انگیز) برای درک دلیل آن لازم است. میدلسکس به عنوان یک داستان جسورانه از تمایلات جنسی که فراتر از کلیشه های جنسیت و هویت است، موج ایجاد کرد.

38 Middlesex by Jeffrey Eugenides via amazon

۴۴. بچه های نیمه شب اثر سلمان رشدی (۱۹۸۱)

سلیم سینا در نیمه شب ۱۵ آگوست ۱۹۴۷ به دنیا آمد. این دقیقاً لحظه ای است که هند به یک کشور مستقل تبدیل شد. سینا و ۱۰۰۰ “کودکان نیمه شب” دیگر در سراسر هند که با آتش بازی و هیاهو مورد استقبال قرار می گیرند، به زودی متوجه می شوند که سلامت، رفاه، افکار و توانایی های آن ها از قبل با یکدیگر – و به امور ملی، سلامت و قدرت کشورشان مرتبط است. در این رمان رئالیسم جادویی، سلمان رشدی داستانی جاودانه و دلربا از خانواده، میراث و وظیفه را ارائه می دهد.

39 Midnights Children by Salman Rushdie via amazon

۴۵. شرق عدن اثر جان اشتاین بک (۱۹۵۲)

بد نیست یکی از محبوب ترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم را هم در این لیست داشته باشیم: جان اشتاین بک. در شرق عدن، او شاهکاری را ارائه می دهد که تنش بین خیر و شر را از طریق سه نسل از تراسک ها و همیلتون ها برجسته می کند. شخصیت‌های پیچیده و شباهت‌های آن‌ها به آدم و حوا و قابیل و هابیل شما را فرا خواهد گرفت. East of Eden به خاطر جدول زمانی گسترده و مضامین گسترده‌تر خود همه ی گروه های سنی را در خود می‌گیرد. این کتاب یکی از بهترین کتاب های داستانی تاریخی موجود است.

22 East of Eden by John Steinbeck via amazon

۴۶. ​​مانی بال: هنر برنده شدن در یک بازی ناعادلانه اثر مایکل لوئیس (۲۰۰۳)

Oakland Athletic حذف شد، دور انداخته شد و نادیده گرفته شد. با این حال آنها به نوعی به یکی از موفق ترین فرنچایزهای لیگ برتر بیسبال تبدیل شدند. آیا این استعداد پرتابی آنها بود یا ERA آنها؟ همانطور که مایکل لوئیس فاش می کند، راز واقعی برنده شدن در بیسبال ارتباط چندانی با مهارت ها ندارد و بیشتر به آمار مربوط می شود. در کتابی که به عنوان «تأثیرگذارترین کتاب بیسبال تا کنون» توصیف شده است، لوئیس اسرار A و برادری غیرمعمول از مشتاقان بیسبال آماتور را فاش می کند که راز واقعی تیم برنده بودن را شناسایی کرده اند. این کتاب که داستانی کاملاً آمریکایی در مورد یک سنت آمریکایی دارد، در قفسه کتاب هر خواننده آمریکایی قرار دارد.

40 Moneyball The Art of Winning an Unfair Game by Michael Lewis via amazon

۴۷. از اسارت انسان نوشته دبلیو سامرست موام (۱۹۱۵)

ممکن است بعد از خواندن کتاب اسارت انسانی اثر دبلیو سامرست موام، یک درس بزرگ زندگی را کنار نگذارید، و شاید این چیزی است که این رمان را مقاومت ناپذیر می کند. قهرمان یتیم، فیلیپ کری، در خارج از اقامت کوتاه خود در هایدلبرگ و پاریس به دنبال ماجراجویی و عشق است. به زودی، او در لندن فرود می‌آید، مشتاق اکتشاف، و تصادفاً با بزرگترین ماجراجویی خود مواجه می‌شود: میلدرد. پیشخدمت مقاومت ناپذیر و یتیم سرگردان وارد یک رابطه خیالی وحشیانه می شوند. این کتاب به طور گسترده ای یک کلاسیک انگلیسی قرن بیستم در نظر گرفته می شود.

42 Of Human Bondage by W Somerset Maugham via amazon

۴۸. در جاده نوشته جک کرواک (۱۹۵۷)

در جاده یک سفر جاده ای لذت جویانه بین دوستان پس از جنگ جهانی دوم را روایت می کند، یک خط داستانی الهام گرفته از ماجراهای جک کرواک با دوست نیل کاسدی. این دو با اشتیاق برای یافتن معنا و تجربیات واقعی در طول مسیر، به دنبال لذت در فرارهای مواد مخدر و تجارب ضد فرهنگ هستند. این کتاب به دلیل جایگاهی که در همه جا در میان آثار کلاسیک ضدفرهنگ آمریکایی دارد (مثل Catcher in the Rye) باید خوانده شود.

بهترین رمان های جهان

۴۹. خارج از آفریقا اثر ایساک دینسن (۱۹۳۷)

ایساک دینسن – نام مستعار نویسنده دانمارکی کارن بلیکسن  زندگی در آفریقای شرقی که از مستعمره های بریتانیا، درست پس از جنگ جهانی دوم بود را بازگو می کند. در حالی که مجموعه داستان‌ها عاری از تعصبات نژادی و نگرش‌های استعماری آن زمان نیست، خارج از آفریقا نگاهی اجمالی به منطقه‌ای از جهان دارد که هنگام بیان روایت دوران بلوغ کشورهای مدرن عمدتا نادیده گرفته می‌شود. کتاب خیال‌انگیز و جذاب داینسن داستان‌های شکار شیر و زندگی با جمعیت‌های بومی و استعمارگران اروپایی را در کنار داستانی زیبا از پرورش و آزاد کردن یک بچه یتیم به تصویر می‌کشد. به خوانندگان نگاهی اجمالی از یک مکان و زمان بسیار خاص در تاریخ ارائه می دهد.

45 Out of Africa by Isak Dinesen via amazon

۵۰. و سپس هیچ کدام از آگاتا کریستی (۱۹۳۹)

آگاتا کریستی در دنیایی مملو از اسرار جلد کاغذی و کتاب‌های الکترونیکی، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین راز نویسان تمام دوران است. در مجموعه وسیع او، And then There Were None اغلب به اوج می رسد. این یک Whodunit کلاسیک است. ده غریبه به یک عمارت دورافتاده در جزیره ای متروک دعوت می شوند. پس از ورود، هر مهمان متهم به قتل است. پس واقعا چه اتفاقی افتاد؟ و چه کسی مسئول است؟ این کتاب را بردارید و شروع به خواندن کنید تا متوجه شوید.

بهترین رمان های جهان

کلام آخر: 

این لیست بر اساس یکی از پربازدیدترین مطالب سایت آر دی دات کام است که با عنوان کتاب هایی که قبل از مردن باید بخوانید منتشر شده است. شما کدام یک از رمان های لیست بالا را خوانده اید؟ به نظر شما بهترین کتاب لیست بالا کدام عنوان و اثر کدام نویسنده است؟ و به نظر شما نام کدام یک از رمان های مهمی که خوانده اید در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۲.۶/۵ - (۵ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن