فرهنگ و هنراطلاعات عمومی

پدر سینمای وسترن کیست؟

پدر سینمای وسترن کیست؟

این مطلب از نظرفا در دسته بندی فرهنگ و  تاریخ نوشته شده است و به موضوع “پدر سینمای وسترن کیست؟” اشاره دارد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “ پدر سینمای وسترن چه کسی است؟” هستی؟ پس این مطلب را مطالعه کنید و نظرتون را در انتها برای ما بنویسید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

پدر سینمای وسترن چه کسی است؟

آقای محمد ناصری راد، فیلمساز جوان اهل شیراز ضمن گفتن این خبر که، این فیلمساز با ارزش به خاطر ایست قلبی درگذشته است و قرار بود با حضور در میان بعضی از بازیگران فارس، از موهبت باران، برای فیلمبرداری فیلم وسترن جدیدش بهره ببرد که متاسفانه فرصت تمام شد.

ناصری راد ادامه داد که: جمالی به گفته ی بسیاری، عاشانه ای از سمت سینما و پدر ژانر وسترن فارسی بود. وی افزود: جمالی اگر چه از سواد خواندن و نوشتن به خاطر بی عدالتی های وجود داشته در جامعه محروم است، همین امر باعث شده که در کتاب های لغت سینما، با طعنه و تحقیر مثالش را بزنند اما برای همه بسیار روشن بود که سینما در خون و روح جمالی جاری بوده است.

پدر سینمای وسترن کیست؟

فیلمساز وسترن

ناصری راد؛ در ادامه صحبتاش گفت: در جای فیلم برداری، نگهدار جمالی یک تنه به صورت یکسان، کارگردانی، فیلمبرداری و اجرای نقش می‌کرد.

وی افزود: او که به گفته ی خودش کارگری می‌کرد باید تا جایی که میتواند فیلمش را بسازد، حال با رفتنش همه ی ما را شوکه کرد. جمالی فیلمساز نمونه و شریفی بود که برای کل عوامل و بازیگران فیلم هایش چه ریز چه درشت چه کوچک چه بزرگ، احترام خاصی قائل میشد.

پدر سینمای وسترن کیست؟

این فیلمساز شیرازی در ادامه گفت: به گواه کل سینماگرانی که او را می‌شناختند، جمالی لدُنی فیلمسازی را بلد بود و به قواعد ژانر وسترن کاملا مسلط بود.

آیا این مطلب را دوست داشتی؟ نظرت را راجع به “پدر سینمای وسترن چه کسی است؟ ” و یا هر سوالی درباره “ پدر سینمای وسترن کیست؟ ” در انتهای سایت نظرفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن