اطلاعات عمومی

معرفی ۵ مورد از زیباترین سنگ‌های زینتی در جهان

دنیای سنگ‌های زینتی رنگارنگ و هیجان انگیز است که طرفداران زیادی دارد از جمله خانم‌های سخت پسند که به دنبال جواهراتی با سنگ‌های زینتی خاص  و خیره کننده‌ای هستند. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص و ویژگی های پنج مورد از سنگ‌های زینتی جذاب و چشم نواز آشنا کنیم. هرچه سنگ قیمت بالاتری داشته باشد خواص درمانی بیشتری دارد. البته به طور قطع نمی­ توان خواص شگفت­ انگیز سنگ‌ها را تایید و یا آن را رد کرد از طرفی نمی‌شود به بعضی از خرافات بسنده کرد.

در این جهان شگفت انگیز هر ماده‌ای از جمله سنگ‌ها دارای انرژی‌های مختلفی هستند. تأثیر متقابل انرژی و ماده نیز از مباحث علمی فیزیک و فیزیک کوانتوم است. به هر حال ممکن است انرژی­ های مختلف در برخی مواد نظیر سنگ­ها بیشتر باشد که این سبب تأثیر آنها در موارد خاص باشد. البته تلقین و باورهای ذهنی تاثیر بسزایی بر فرد میگذارد. و برخی‌ها تاثیر درمانی این سنگ‌ها را زمانی موثر می‌دانند که فرد این تلقین‌های ذهنی را باور داشته باشد. و اینجاست که قدرت عجیب تلقین ذهنی معلوم می‌شود.

اسفارلیت

اسفالریت

نام اسفالریت از واژه یونانی Sphaleros به معنی فریبنده گرفته شده است. اسفالریت شفاف و جواهرنشان بسیار کمیاب است. رنگ هایش معمولا زرد، نارنجی یا قرمز هستند. نمونه آهنی و سیاه آن را مارماتیت می‌نامند. اسفالریت سنگ معدنی زینک و حاوی آهن است. موادی که کیفیت جواهر را دارند مقدار آهن آن کمتر است و در نتیجه بلورهای آن شفاف است. به دلیل سختی کمی که دارد، سنگ جواهر مجموعه داران محسوب میشود. اسفالریت در کشورهایی چون بلژیک، کانادا، جمهوری دموکرات کنگو، نامیبیا، اسپانیا، آمریکا و زئیر پیدا شده‌اند.

اسفالریت را سنگ انرژی بخش و شور و نشاط برای صاحبش می‌دانند گفته شده قدرت باروری و قدرت جنسی را افزایش می‌دهد و به بهبود بیماری کمک می‌کند. برای متولدین برج جوزاء استفاده می‌شود چون با زمین در ارتباط است. جالبه بدونید از نظر پزشکی گفته شده به درمان بیماری‌های چشمی کمک می‌کند. اسفالریت سنگ جواهر کمیابی است بنابراین در جواهرات زیاد آنرا نمی بینیم. و این سنگ زیبا برای گوشواره و آویز مناسب است.

دیترویت

عقیق دیترویت

عقیق دیترویت یا Fordite یکی از شگفتی‌های سنگ‌ها که بافت و طرحی شبیه به بافتنی های مادربزرگ‌ها دارد به طرز بسیار زیبایی رنگارنگ است. دیترویت نام یکی از شهرهای میشیگان آمریکا است. این شهر در واقع مرکز صنعت خودرو آمریکا محسوب می‌شود تا قبل از صنعتی کردن رنگ کردن خودروها ، آن‌ها را با دست رنگ می‌کردند و در واقع این سنگ‌های زیبا باقی مانده‌ی آن رنگ خودروها هستند که به مرور زمان و حرارت زیاد صیقل داده شدند و به این زیبایی درآمدند و جزو سنگ‌های زینتی محسوب شدند.

ph golden pearls e1668803747141

مروارید طلایی

این مروارید زیبا در جزیره پاوالان در دریای فیلیپین یافت می‌شود. شرکت Jewelmer تنها تولید کننده ی مروارید در جهان است که با موفقیت مرواریدهایی با رنگ طلایی ِ باشکوه و طبیعی تولید کرده است. هنگامی‌ که بین صدف و جبه‌ آن شن کوچکی قرار می‌گیرد، به روی آن مواد آهکی ترشح می‌شود و با گذر زمان مروارید تشکیل می‌شود.

مروارید، انرژی منفی را از شخصی که از آن استفاده می‌کند جذب کرده و کمک می‌کند تا حقیقت وجودی خود را ببیند.خلوص، صداقت و وفاداری را تقویت می‌کند و آرامش و تمرکز به همراه می‌آورد. همچنین فرد را با جزر و مد زندگی هماهنگ می‌کند و ایمان، سخاوت و امانت را افزایش می‌دهد.

موگانیت

مورگانیت

مورگانیت (Morganite) نام گوهری با رنگ صورتی تا نارنجی-صورتی است. در ده ساله اخیر محبوبیت یافته و در حلقه‌های نامزدی استفاده می‌شود. نام قدیم سنگ مورگان بریل بود.کانی معدنی سیلیکات آلومینیوم بریلیوم با دوام بالا است. نام مورگانیت به احترام تلاش‌های مورگان (سرمایه دار و بانکدار آمریکایی) در جهت شناخته کردن این گوهر در جهان نامگذاری شده است.

این سنگ روابط دوستانه فعلی را عمیق می‌کند. جهت تسکین و آرام کردن روح و نفس و کمک بر فائق آمدن و مغلوب کردن غم و اندوه‌های قدیمی استفاده می‌شود.

اوپال

سنگ اوپال

 این سنگ نادر از قیمت بالایی نیز برخوردار است. این سنگ انواع مختلفی دارد همچون: اوپال آتشین، اوپال مکزیکی، اوپال پرو و اوپال کنیاک که زیبا و چشم نواز و نادر هستند و از شکنندگی بالایی برخوردارند. سنگ اوپال که به عنوان سنگ ملی استرالیا است؛ کاربرد زیادی در ساخت جواهرات دارد بخاطر اینکه در تاثیر نور جذب نور بسیار بالایی دارد.

 سنگ چشم گربه شهرت یافته است و با نام های دیگری مثل عین الهر یا عین الشمس نیز خوانده می شود. بیشترین نوع آن سفید و سبز می‌باشد و کمیاب ترین گونه آن سرخ در زمینه سیاه است. گفته شده سنگ اوپال برای درمان سرطان خون مفید است. انسان را از افسردگی و بی حالی و نگرانی و افسردگی باز می‌دارد و انرژی‌های منفی را دور می‌کند. نگاه کردن به این سنگ باعث ایجاد حس شادی و نشاط میشود.

cfa2227d 7575 4f8b b3ec 27eb3ce2cefd

لعل سرخ

سنگی نازک با سرخی درخشان و از یاقوت سست‌تر و نرم‌تر است. این نگین که در واقع همان سنگ اسپینل می‌باشد از آلومینات منیزیم ساخته شده و رنگ قرمز آن به علت وجود کروم و آهن در نگین بوده، لعل یک سنگ جواهر نسبتا سخت است که استفاده از آن در جواهر سازی توصیه می شود.

زیرا به دلیل مقاومت بالای آن در برابر عوامل محیطی از دوام بیشتری برخوردار است. از جمله خواص سنگ لعل می‌توان به درمان غم و اندوه و افسردگی نام برد. مناسب برای مدیتیشن، مفید برای تمامی چاکراه‌ها، کاهش سردرد، درمان ناتوانی جنسی، درمان اختلالات قاعدگی و سرطان، کمک به بالا بردن اعتماد به نفس و مانع از انعقاد خون در عروق می‌شود و شجاعت را زیاد می‌کند و مانع مبتلا شدن به بیماری‌های ویرووسی و خطرناک می‌شود و قدرت ارتباط با زمین و باعث پیشرفت در زندگی مادی می‌شود.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن