علمی و آموزشیاطلاعات عمومی

کدام درخت نماد صلح است؟

کدام درخت نماد صلح است؟

این مطلب از نظرفا به موضوع در دسته بندی علمی و اطلاعات عمومی “ کدام درخت نماد صلح است؟ ” اشاره دارد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “ نماد صلح و دوستی در جهان هستی، چیست؟ ” هستی؟ پس این مطلب را مطالعه کنید و نظرتون را در انتها برای ما بنویسید.

درخت زیتون  نماد صلح  دوستی در جهان است.  نخستین بار در یونان باستان از برگ های درخت زیتون  برای تشریفات، مراسم ها و جشن های مختلف استفاده می کردند به گونه ای که آن ها برای برندگان مسابقات گوناگون تاجی زیبا از برگ زیتون به یکدیگر هدیه می دادند.

در این میان، الهه آتنا از درخت زیتون به عنوان نماد صلح و دوستی  یاد می کرد. به صورتی که این درخت را در مناطق گوناگون یونان می کاشت.

داستان حضرت نوح

گفته شده است که حضرت نوح زمانی که در کشتی خود بود، وقتی که میخواست بداند کجا خشکی وجود دارد، کبوتری را می‌فرستاد و اگر این کبوتر با یک شاخ زیتون باز می گشت، نشان از خشکی داشت. این اتفاق به اندازه ای مهم است که اکنون از آن در نقاشی‌های مختلف صلح جهانی یا نماد دوستی استفاده می کنند.  نقاش معروف با نام پیکاسو هم از نقش زیتون بر نوک کبوتر استفاده کرده است. درخت زیتون همیشه سبز است و در شرایط متفاوت می تواند دوام بیاورد، پس استفاده از آن در هر کشوری به معنای صلح و دوستی می باشد.

کدام درخت نماد صلح است؟
نماد صلح و دوستی در جهان، درخت زیتون است.

درخت زیتون، نماد دوستی و صلح در هستی است. سازمان ملل متحد هم از این شاخه برای صلح و آرامش استفاده میکرد.

درخت صلح!

پروردگار در قرآن به آن قسم خورده است، به زیتون  و از آن به عنوان “شجره مبارکه” نام برده که نام زیتون ۶ بار در قرآن آمده است و یک بار هم به صورت غیر‌مستقیم، تحت عنوان درختی که روغن می‌دهد، به آن اشاره کرده ایم.

نماد زیتون وحشی
نماد زیتون وحشی

نقش و نگارهای حکاکی شده شاخه‌های زیتون در دست سربازان هخامنشی از ارزش و اهمیت زیادی در ایران باستان حکایت می‌کنند. در رودبار و بعضی دیگر از ناحیه گیلان که سابقه زیادی در پرورش درخت زیتون دارند، به آن «زه دار» می‌گویند که اسمی پارسی‌تر از زیتون است. پادشاهان یونانی از روغن زیتون استفاده می کردند تا بدن خود را چرب کنند و بدن شرکت کننده در بازی های المپیک را هم روغن میزدند تا پیروز میدان باشند.

آیا این مطلب را دوست داشتی؟ نظرت را راجع به “ کدام درخت نماد صلح است؟ ” و یا هر سوالی درباره “ نماد صلح و دوستی در جهان هستی، چیست؟ ” در انتهای سایت نظرفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن