فرهنگ و هنر

نام پدر و جانشین کدام یک از پادشاهان هخامنشی یکسان بود؟

کدام پادشاه نام پسر خود را هم نام پدرش انتخاب کرد؟

شاید برای شما هم سوالات بالا پیش آمده باشد،‌ مطلب ” کدام پادشاه نام پسر خود را هم نام پدرش انتخاب کرد؟ ” در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده است. در ادامه مطلب به سوالات بالا پاسخ می‌دهیم.

اگر تاریخ را مطالعه کرده باشید حتما آشنایی با کوروش کبیر را دارید. کوروش کبیر یکی از قدرتمندترین پادشاهان در دوران هخامنشی بود. کوروش کبیر و لشکریانش حدود ۶۰۰ سال پیش قبل از میلاد بر ایران حکومت کردند. به سراغ جواب سوال میرویم و شاید برایتان سوال باشد کدام یک از پادشاهان دوره هخامنشی نامش با جانشینش یکی بود؟

پدر کوروش کبیرو جد آن نام‌هایشان با یکدیگر یکسان بود.

سوالات: کدام پادشاه نام پسر خود را هم نام پدرش انتخاب کرد؟ چرا پادشاه نامگذاری مشابه انجام داد؟ کوروش چند سال پادشاهی کرد؟

کوروش کبیر نام پدرش و نام پسرش که جانشین وی هم بود یکسان انتخاب کرده بود.

goingIRAN Tomb of Cyrus 1

بخشی از زندگینامه کوروش کبیر

هرودوت، تاریخ نویس قرن ۴ پیش از میلادی، بهترین کسی است که افسانه تولد کوروش از دیگر افسانه ها توصیف کرده است. آُستیاگ از نطر هرودوت، پدربزرگ مادری وی بود که یک شب خواب می بیند دخترش ماندانا به حد خیلی زیادی آّب تولید می کند که کل شهر و امپراطوری‌اش  را می گیرد.

داریوش کیست؟

داریوش یکم، با نام دیگر داریوش بزرگ یا داریوش کبیر شناخته می شود. قبل از میلاد، پسر ویشتاسپ، همسر آتوسا و داماد کوروش کبیر بود. در سال ۵۲۲ قبل از میلاد، با کمک برخی از بزرگان  ۷ خانواده اشرافی فارسی “پارسی” با کشتن گئومات برتخت نشست. بعد از آروم شدن شورش های درون مرزی پرداخت، فرمانروایی شاهنشاهی را اضافه کرد.

آیا مطلب را دوست داشتی؟ مطلب در بخش ” مطالب روز” نوشته شده است نظرتان راجع به موضوع ” نام پدر و جانشین کدام یک از پادشاهان هخامنشی یکسان بود؟ ” و یا هر سوالی درباره‌ی مطلب نظرفا را داشتید با ما در میان بگذارید و در انتهای سایت، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

۴.۱/۵ - (۹ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن