زناشویی

کاندوم چیست؟ و نحوه استفاده صحیح آن چگونه است؟

کاندوم چیست؟

کاندوم وسیله‌ای است که در زمان تماس جنسی مانند سدی بوده که از تبادل ترشحات جنسی بین زن و مرد جلوگیری می‌کندو تنها وسیله‌ی پیشگیری از بارداری است که از انتقال عفونت‌های آمیزشی و اچ آی وی پیشگیری می‌کند و در صورت استفاده صحیح و مرتب، بسیار موثر و بی ضرر خواهد بود. این وسیله مورد قبول بسیاری از زنان و مردان است. کاندوم در هر دو نوع مردانه و زنانه موجود است.

کاندوم مردانه چگونه است؟ 

پوششی است که معمولا از جنس ماده‌ای بنام لاتکس بوده ودر انواع، اندازه‌ها و طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در دسترس است. استفاده از آن آسان است و نیاز به تجویز پزشک ندارد. استفاده از این روش به دقت و استفاده مداوم نیاز دارد ولی برای تاثیر بیشتر باید در نگهداری و نحوه کاربرد آن دقت شود. برای داشتن رابطه جنسی ایمن لازم است قبل از شروع رابطه جنسی تا انتها از کاندوم استفاده شود. در صورتی که فرد در یک زمان، انواع مختلفی از رابطه‌ی جنسی (رابطه دهانی، رابطه جنسی واژینال و رابطه جنسی مقعدی) را دارد، باید در هر نوع رابطه، کاندوم خود را عوض کند. رعایت نکات زیر در هنگام استفاده از کاندوم در ارتباط جنسی ضروری است و باعث می‌شود تا از انتقال اچ آی وی و عفونت‌های آمیزشی پیشگیری شود.

  • کاندوم باید در محیط خشک و خنک نگهداری شود. اگر کاندوم به مدت طولانی در معرض حرارت و نور قرار بگیرد آسیب می‌بیند و کارآیی خودش را از دست می‌دهد.
  • حتما قبل از استفاده از کاندوم به تاریخ انقضای آن توجه شود. احتمال پارگی و سوراخ شدن کاندوم هایی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته زیاد است.
  • برای اطمینان از سالم بودن کاندوم هیچ‌گاه نباید تای آن باز شود/ داخل آن آب ریخته شود/ و یا کاندوم را باد کرد.
  •  در موقع باز کردن بسته کاندوم باید دقت شود. باز کردن بسته با دندان یا با ناخن می‌تواند باعث ایجاد سوراخ در آن شود. حتما بسته کاندوم از یک سمت آن باز شود. باید دقت کرد که کاندوم ممکن است در تماس با وسایل نوک تیز مانند انگشتر، زیپ یا سگک شلوار پاره نشود.
  •  باید از بهم مالیده شدن کاندوم به هنگام باز کردن آن پرهیز کرد. این عمل می‌تواند باعث سوراخ شدگی کاندوم شود.
  • کاندوم را نباید به صورت تا شده یا مچاله شده در جیب پشت شلوار یا کیف پول قرار داد.
  •  از مواد اسپرم کش همراه کاندوم نباید استفاده کرد.
  •  همیشه قبل از شروع ارتباط جنسی و هنگامی که آلت کاملا کشیده است کاندوم را روی سر آن قرار دهید.
  •  هنگام گذاشتن کاندوم باید نوک آن (فضای انتهای کاندوم) را فشار داد تا هوای داخل آن خارج شود. حفظ این فضای کوچک (حدود یک تا دو سانتی متری ) در انتهای کاندوم برای نگه داشتن مایع منی و پیشگیری از پارگی کاندوم است.
  • کاندوم باید در تمام طول آلت تا انتهای آن باز شود.
  •  اگر در حال ارتباط جنسی کاندوم پاره شد باید از کاندوم جدید استفاده کرد.
  • پس از انزال، باید آلت که هنوز در حالت کشیده قرار دارد پس کشیده شود و لبه‌ی کاندوم در حین بیرون کشیدن با دست نگه داشته شود تا کاندوم نلغزد. کاندوم باید به دقت خارج شود تا مایع منی بیرون نریزد.
  •  در صورت نیاز برای استفاده از لزج کننده به هنگام استفاده از کاندوم تنها باید از موادی که بر پایه‌ی آب ساخته شده اند استفاده کرد. کرم، وازلین و لزج کننده‌های روغنی ممکن است به کاندوم آسیب برسانند. از بزاق دهان به عنوان نرم کننده نباید استفاده شود زیرا موثر نبوده و ممکن است کاندوم را پاره کند.
  • کاندوم را می‌توان از داروخانه‌ها و نیز مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تهیه کرد.

 

CONDOM VOX

کاندوم زنانه چگونه است؟

استفاده از کاندوم مردانه  در تماس‌های جنسی نیاز به همکاری مردان داشته و کاربرد آن وابسته به تصمیم مرد است. با توجه به اینکه همیشه این تمایل در مردان وجود ندارد، لازم است برای یک تماس جنسی سالم، وسایلی که کاربرد آن توسط زنان ممکن باشد، در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

کاندوم زنانه یک پوشش محکم و گشاد به طول ۱۷ سانتی متر بوده و از یک پلاستیک نازک و نرم، بدون عطر و بو ساخته شده که جنس آن محکم‌تر از کاندوم مردانه است. کاندوم زنانه شامل یک غلاف پلاستیکی و دو حلقه نرم است که یکی در داخل و دیگری در خارج بدن قرار می‌گیرد. جنس این کاندوم از موادی است که حرارت بدن را انتقال می‌دهد و باعث تماس جنسی طبیعی‌تر می‌شود. هیچ مشکل جدی با استفاده از کاندوم زنانه گزارش نشده است. کاندوم باید داخل بسته یا دستمال کاغذی قرار داده شود و حتما در سطل زباله انداخته شود.

خرید کاندوم به صورت آنلاین

۴/۵ - (۲ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن