دین و مذهب

کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟

برچسب ها:  کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟، سوره ای که همنام دانشمند است، کدام دانشمند در قرآن اسمش همنام سوره است؟

این مطلب به موضوع “ کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟  ” در دسته بندی “فرهنگ و تاریخ” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره مطلب زیر هستید؟ پس این مطلب را با دقت مطالعه و نظرت خود را در انتهای متن برای ما بنویسید.

کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟

لقمان اسم یک سوره و همنام یکی از دانشمندان است. در ادامه زندگینامه لقمان را با هم بررسی می کنیم.

بیشتر بدانید: درباره لقمان

لقمان غلامی بود که در زمین سودان در آن زمان که امپراطوری حبشه وجود داشت به دنیا آمد و در عصر داوود نبی زندگی می کرد. برخی از کتاب ها مانند گلستان سعدی، با نام حکیم می شناسند. گفته می شود به جز لقمان حکیم، لقمان دیگری نیز وجود داشت که عمری طولانی مدت داشته و او را همان لقمان حکیم نامیده اند، اما قطعا این دو شخص یکی نبوده و با هم متفاوت بودند. بعضی از منابع او را با لقمان حکیم یکی دانسته و می گویند هر دو یکی هستند.

کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟

لقمان، از دانشمندانی بود که اصالتا حبشی بوده و قبل از اسلام در عصر داوود پیامبر زندگی می کرده است. لقمان از شخصیت های بزرگ و بلند مرتبه است که خداوند در قرآن نیز از او به خوبی و نیکی یاد کرده است. پندهای او به فرزندش در قرآن با روایات و آیات متفاوتی نقل شده است. سوره ای در قرآن هم به نام وی آورده شده است.

روایتی از لقمان

روزی روزگاری به او گفتند، چرا انقدر زشت هستی؟، لقمان در جواب گفت: از چهره ی من ایراد میگیری یا چهره نگار را معیوب می دانی؟

آیا این مطلب را دوست داشتید؟ نظرتان راجع به موضوع ” کدام سوره همنام یکی از دانشمندان است؟ ” و یا هر سوالی درباره آیات و سوره های دیگر را داشتید را با ما در میان بگذارید و در انتهای صفحه، در بخش دیدگاه‌ها برای ما بنویسید.

نظرفا از سایت‌های برتر دانستنی و اطلاعات عمومی در ایران است. کافی است عبارت مورد نظر خود را در قسمت جستجوی سایت نظرفا جستجو کنید و جدیدترین مطالب مرتبط با آن موضوع را مطالعه کنید.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن