زناشوییخانواده

رابطه مقعدی (نزدیکی از عقب) چه عوارض و مضراتی دارد؟

بالاخره رابطه مقعدی باشد یا نباشد؟

این ارتباط ممکن است که در افرادی که روابط نامتعارف دارند به دلیل ترس از ‏بارداری و یا پارگی پرده بکارت و همین‌طور در زوج‌هایی که در دوران عقد بستگی به سر می برند بیشتر دیده شود. اما به هر دلیل که این رابطه شکل می‌گیرد خوب است  که از عوارض جبران ناپذیر آن مطلع باشند و برای خودشان ایجاد دردسر نکنند.

برای شناخت بیشتر خوب است که اول با شرح وظایف مقعد و واژن آشنا شویم:

وقتی صحبت از دخول واژینال می‌شود به خاطر ویژگی‌های آناتومیکی که واژن دارد و همینطور وجود روگا یا چین‌های داخل آن قابلیت ارتجاعی بودن دارد بنابراین حتی زمان خروج جنین هم کاملاً باز می‌شود و بعد از زایمان به شرایط قبل خودش برمیگردد. پس نه تنها زمان دخول آسیب نمی‌بیند بلکه با خروج جنین هم می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. پس واژن اساسا برای دخول و خروج ساخته شده است. برای خروج جنین و خون و ورود آلت تناسلی است.

و اما مقعد که قسمتی از دستگاه گوارش شما محسوب می‌شود کارش خروج فضولات دفعیه است. قرار است فقط موادی رو خارج کند، قرار نیست چیزی واردش شود و برای چنین کاری ساخته نشده است. پس با دخول یا حرکت رفت و برگشتی ممکن است دچار پارگی‌های ریز بشود. که خطر انتقال باکتری‌ها و ویروس‌های جنسی را به خون فرد افزایش می‌دهد.

چنانچه می‌بینید خانم در عقد بستگی و داشتن این نوع رابطه و خروج خون، فکر می‌کند پرده بکارتش پاره شده است غافل از این‌که علتش پارگی‌های داخل مقعد است که البته خطرناک‌تر و نگران کننده تر است.

untitled design 2 95 16433521443x2 1

حلقه‌ی مقعد تا حد محدودی می‌تواند باز شود و فشار بیش از حد باعث شکاف در این حلقه می‌شود عضلات اسفنکتر مقعد وظیفه شان بستن مجرا است. در این زمان وقتی آلت مرد داخل می‌شود و به مقعد فشار وارد می‌کند اسفنگتر به صورت غیر ارادی منقبض می‌شود تا از ورود آلت جلوگیری کند. و این اتفاق باعث ایجاد زخم های بسیار ریز در دیواره ی داخلی می‌شود و نتیجه‌اش آسیب های آناتومیک است.

اساسا ساختار مقعد اصلا برای رابطه‌ی جنسی مناسب نیست و به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مناسبه است نه دخول. خوب است بدانیم رابطه مقعدی با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بی‌حس کننده به صورت کرم، اسپری، ژل، روغن، کاندوم و پماد یک رابطه پر خطر جنسی است. و می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به لحاظ جسمی و انتقال بیماری‌های مقاربتی به همراه داشته باشد و هیچ متخصصی در هیچ جای دنیا انجام این رابطه را توصیه نمی‌کند. برخی فکر می‌کنند این مشکلات فقط برای خانم‌ها است در صورتی که خیلی از بیماری‌ها رو می‌توند برای آقایان هم ایجاد کند.

حکم شرعی رابطه مقعدی

در صورت رضایت همسر کراهت شدید دارد و در صورت عدم رضایت حرام است (چون حتی در صورت رضایت همسر بازهم عوارض خودش را دارد)

قابل توجه است

رابطه‌ی مقعدی توسط کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص است.

اما نظر شما چیست؟ اگر تجربه یا نقطه نظری در رابطه با موضوع رابطه جنسی مقعدی دارید در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.

۴.۳/۵ - (۱۹ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن